TR EN

MEDYA VE REKLAMCILIK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MIY327 MEDYA VE REKLAMCILIK 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SEZER CİHAN KESKEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; öğrencilere geleneksel ve yeni medyada yer alan reklam stratejileriyle ilgili temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
İçerik: Bu dersin içeriğini; reklamcılığın tanımı, tarihi süreç içerisindeki gelişimi değişen tüketici davranışları çerçevesinde oluşturulan reklam tasarımları, reklam türleri, geleneksel ve yeni medyada yer alan reklam stratejileri gibi konular oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklamları inceleyerek karşılaştırır.
Reklamcılık kavramlarını tanımlar.
Temel reklam stratejilerini açıklar.
Yaratıcı reklam filmleri planlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Reklamın ve reklamcılığın tanımı ve önemi Anlatma ve Tartışma Yöntemi
2 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Tarihi gelişim içerisinde reklamcılığın gelişimi Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
3 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Reklam ve pazarlama Reklamın amaçları ve işlevleri Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
4 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Tüketici özellikleri ve alternatif reklam mecraları Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
5 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Bütünleşik Pazarlama Örnekleri Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
6 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Yeni Mecralar ve Yeni Ekonomi Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
7 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Yeni Mecrada Reklamcılık Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Reklam türleri Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
10 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Yeni Medya Reklamları Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
11 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Advergaming Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
12 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Viral Reklam Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
13 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Radyo Reklamları Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
14 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Reklamcılıkta örgütlenme yapısı ve reklam ajansları Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
15 Kitap okuma& Görsel kaynak izlemex Genel değerlendirme Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Elden, M. (2009). Reklam ve Reklamcılık. Say Yayınları. İstanbul.
Kocabaş, F. ve Elden, M. (2005.) Reklamcılık Kavramlar Kararlar Kurumlar. İletişim Yayınları. İstanbul.
Elden, M. ; Özkan U. ; Yeygel, S. (2007). Şimdi Reklamlar. İletişim Yayınları. İstanbul.
Sullivan, L. (2004). Satan Reklam Yaratmak. Çev. Yaman, S. MediaCat Kitapları.
Belch G. E. and Belch, M. A. (2015). Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective, 10th Edition McGraw Hill Education. (USA).

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
2
2
Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
1
3
Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
1
2
İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
1
3
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
2
4
Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
2
2
Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
2
2
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında kullanır.
1
3
Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir.
2
4
Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
2
5
Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
2
2
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
2
2
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
1
2
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
2
3
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havalimanları ve terminal operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 6 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0