TR EN

MOZAİK VE DUVAR RESMİ KORUMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RKY338 MOZAİK VE DUVAR RESMİ KORUMA 5 4 3 5
DERS BİLGİLERİ
Dersin Öğretim Dili : Turkish
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OSMAN ERGÜVEN VATANDAŞ
Dersin Veren Hoca/Hocalar
AMAÇ VE İÇERİK
Amaç: Bu dersin amacı, Mozaik ve Duvar Resmi (Fresk) eserlerin koruma ve onarım yetkinliğinin elde edilmesidir.
İçerik: Bu dersin içeriği, Mozaik ve Duvar Resmi (Fresk) eserlerin konservasyonunda izlenecek kurallar ve yöntemlerdir.
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)
Mozaik ve Duvar Resminin (Fresk) tarihsel gelişim süreciyle yapım tekniklerini çözümleyebilir.
Mozaik ve Duvar Resimlerinde (Fresk) görülen bozulma türlerini tespit edebilir.
Mozaik ve Duvar Resmi (Fresk) konservasyonu ve restorasyonunda kullanılan malzeme, alet ve aygıtları kullanabilir.
Mozaik ve Duvar Resminin (Fresk) mevcut orijinal malzemelerine uygun olan onarım tekniğinin tespit ederek ve onarım malzemelerinin hazırlayabilir.
Mozaik ve Duvar Resmi (Fresk) konservasyonu ve restorasyonu ile ilgili teknik çalışmaları uygulayabilir.
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Okuma Ders tanıtımı, uygulama ve değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması. Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Okuma Mozaik ve Duvar Resmi (Fresk) tanımlamaları ve tarihsel gelişim süreçleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Okuma Mozaik ve Duvar Resmi (Fresk) yapım aşamaları ve türleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Okuma Mozaik ve Duvar Resmi (Fresk) bozulma türleri ve nedenleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Okuma Mozaik ve Duvar Resmi (Fresk) koruma yöntemleri. Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Okuma Mozaik ve Duvar Resmi (Fresk) korumaya yönelik malzeme bilgisi. Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Okuma Mozaik ve Duvar Resmi (Fresk) korumaya yönelik malzeme bilgisi. Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 Okuma Mozaik ve Duvar Resmi (Fresk) konservasyon ve restorasyonunda uygulanacak teknik çalışmalar. Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
9 - ARA SINAV -
10 Okuma Mozaik ve Duvar Resmi (Fresk) konservasyon ve restorasyonu üzerine laboratuvar uygulamaları. Uygulamalı Anlatım, Grup Çalışması Yöntemi
11 Okuma Mozaik ve Duvar Resmi (Fresk) konservasyon ve restorasyonu üzerine laboratuvar uygulamaları. Uygulamalı Anlatım, Grup Çalışması Yöntemi
12 Okuma Mozaik ve Duvar Resmi (Fresk) konservasyon ve restorasyonu üzerine laboratuvar uygulamaları. Uygulamalı Anlatım, Grup Çalışması Yöntemi
13 Okuma Mozaik ve Duvar Resmi (Fresk) konservasyon ve restorasyonu üzerine laboratuvar uygulamaları. Uygulamalı Anlatım, Grup Çalışması Yöntemi
14 Okuma Mozaik ve Duvar Resmi (Fresk) konservasyon ve restorasyonu üzerine laboratuvar uygulamaları. Uygulamalı Anlatım, Grup Çalışması Yöntemi
15 Okuma Genel tekrar ve derslerin değerlendirilmesi. Uygulamalı Anlatım, Grup Çalışması Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -
KAYNAKLAR
Üstüner, A. C.(2003). Mozaik Sanatı. İstanbul: Engin Yayıncılık.
Roby, T. and Demas, M. (2012). Mosaics in Situ: An Overview of Literature on Conservation of Mosaics in Situ. Los Angeles: The Getty Conservation Institute
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
Ara Sınav 1 40 Teorik Sınav
Dönem Sonu Sınavı 1 60 % 50 Sınıf İçi Teorik Sınav,% 50 Ödev Değerlendirme
Uygulama 0 0
Kısa Sınav 0 0
Rapor Sunma 0 0
Ödev Değerlendirme 0 0
Sözlü Değerlendirme 0 0
Tez Sunma 0 0
Belge Sunma 0 0
Uzman Değerlendirmesi 0 0
Bil.Des.Sunum 0 0
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
0
2
Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
0
3
Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
0
2
İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
1
3
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
1
4
Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
1
2
Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
1
2
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında kullanır.
1
3
Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir.
1
4
Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
1
5
Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
1
2
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
1
2
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
1
2
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
1
3
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havalimanları ve terminal operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.
1
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 14 2 28
Laboratuar 14 2 28
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 56 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0