TR EN

TARİHSEL ÇEVRE KORUMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RKY347 TARİHSEL ÇEVRE KORUMA 5 3 3 5
DERS BİLGİLERİ
Dersin Öğretim Dili : Turkish
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OSMAN ERGÜVEN VATANDAŞ
Dersin Veren Hoca/Hocalar
AMAÇ VE İÇERİK
Amaç: Bu dersin amacı; tarihi çevre koruma kavramı ve boyutlarının tanımlanması, korunması gereken değerlerin tanımlanması ve sınıflandırılması, tarihi çevre koruma sorunlarının yasal çerçevede anlatılması ve bu çerçevenin geçirdiği evrimin incelenmesi ve öğrencilerde tarihi çevre koruma bilinci geliştirmektir.
İçerik: Bu dersin içeriği; Dünyadan ve Türkiye'den örneklerle tarihi çevre koruma kavramı ve boyutları. Tarihi çevre koruma sorunlarının yasal çerçevesi ve bu çerçevenin geçirdiği evrimin incelenmesidir.
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)
Tarihi çevre korumanın ilk örneklerinden itibaren günümüze kadar tarihsel gelişimini açıklar.
Avrupa ülkelerinde tarihi çevre koruma ile ilgili kavramların gelişimini tanımlar.
Tarihi çevre koruma konusunda dünyada ve Türkiye'deki mevzuat alanında önemli metinlerin neler olduğunu tanır.
Tarihi çevre koruma alanında görev yapan uluslararası kurumlarının görevlerini açıklar.
Taşınmaz mimari kültür varlıklarında bozulmaya neden olan etmenleri sıralar.
Tarihi çevre koruma konusunda uygulanan yöntemleri açıklar.
Tarihi çevre koruma ile ilgili rölöve, restorasyon ve restitüsyon gibi yöntemleri uygular.
Restorasyon projelerinde uygulanan tekniklerini tanımlar.
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Dersin amacı ve tanımlar Sözlü anlatım
2 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Tarihi çevre korumanın ilk örnekleri Sözlü anlatım
3 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Avrupa ülkelerinde tarihi çevre koruma ile ilgili kavramların gelişimi Sözlü anlatım
4 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Tarihi çevre koruma konusunda dünyada ve Türkiye'deki mevzuat Sözlü anlatım
5 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Tarihi çevre koruma alanında görev yapan uluslararası kurumlar ve görevleri Sözlü anlatım
6 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Taşınmaz mimari kültür varlıklarında bozulmaya neden olan etmenler Sözlü anlatım
7 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Tarihi çevre koruma konusunda uygulanan yöntemler Sözlü anlatım
8 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Ders tekrarı Sözlü anlatım
9 - ARA SINAV -
10 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Tarihi çevre koruma konusunda uygulanan yöntemler Sözlü anlatım
11 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Restorasyon projelerinde uygulanan teknikler Sözlü anlatım
12 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Tarihi çevre koruma ile ilgili rölöve, restorasyon ve restitüsyon gibi yöntemler Sözlü anlatım
13 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması İlgili mevzuatın incelenmesi Sözlü anlatım
14 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Türkiye’de tarihi çevre koruma uygulamaları ve Unesco Dünya Mirası Listesi Sözlü anlatım
15 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Ders Tekrarı Sözlü anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -
KAYNAKLAR
Ahunbay, Z. (2007). Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon. İstanbul: YEM Yayınları.
Madran, E. ve Özgönül, N. (2011). Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması. İstanbul: Mimarlar Odası Yay.
Forrest, C. (2010). International Law and the Protection of Cultural Heritage. London: Routledge.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
Ara Sınav 1 40 Teorik Sınav
Dönem Sonu Sınavı 1 60 Teorik Sınav
Uygulama 0 0
Kısa Sınav 0 0
Rapor Sunma 0 0
Ödev Değerlendirme 0 0
Sözlü Değerlendirme 0 0
Tez Sunma 0 0
Belge Sunma 0 0
Uzman Değerlendirmesi 0 0
Bil.Des.Sunum 0 0
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
1
2
Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
1
3
Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
1
2
İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
2
3
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
1
4
Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
2
2
Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
2
2
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında kullanır.
2
3
Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir.
1
4
Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
1
5
Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
3
2
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
4
2
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
4
2
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
4
3
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havalimanları ve terminal operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.
1
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 14 1 14
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 60 0 130
Genel Toplam 130
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0