TR EN

ULUSLARARASI TİCARETTE HİZMET PAZARLAMASI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
UTY311 ULUSLARARASI TİCARETTE HİZMET PAZARLAMASI 5 3 3 5
DERS BİLGİLERİ
Dersin Öğretim Dili : Turkish
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OSMAN ERGÜVEN VATANDAŞ
Dersin Veren Hoca/Hocalar Dr.Öğr.Üyesi HACER HANDAN DEMİR
AMAÇ VE İÇERİK
Amaç: Dersin amacı; öğrencilerin uluslararası ticaretin önemini anlamasını ve uluslararası hizmet pazarlaması kavramlarını örneklerle açıklayabilmesini sağlamaktır.
İçerik: Dersin içeriği, Uluslararası ticaretin Tarihsel Gelişimi ve Faaliyet Alanı, Pazarlama Kavramı, Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Önemi, Stratejik Yönetim Elemanları, Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi, Pazar Çeşitleri, Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları, Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Satış Tahmini, Pazarlama Karması, Uluslararası ticarette Hizmet Pazarlaması Kararları, Hizmet Yaşam Eğrisi, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Hizmet Kalitesi ve Hizmet Pazarlamasında Pazarlama Karması Unsurları, Uluslararası Pazarlama konularını kapsamaktadır.
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)
Uluslararası ticaret alanındaki şirketlerin genel özelliklerini analiz eder.
Pazarlama karması unsurlarını tanımlar.
Hizmet sektöründe pazarlama karması unsurlarını açıklar.
Uluslararası ticaret sektöründe hizmet pazarlaması uygulamalarını yorumlar.
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. Uluslararası Ticaretin Tarihsel Gelişimi ve Faaliyet Alanı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Kitap okuma Pazarlamanın Tanımı, Gelişimi ve Pazarlama kavramları, Pazarlama Çevresi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Kitap okuma Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolü, Stratejik Yönetim Elemanları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Kitap okuma Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi ve Pazar Çeşitleri – Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Kitap okuma Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Satış Tahmini Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Kitap okuma Ürün Karması-Ürün ve Fiyat Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Kitap okuma Ürün Karması-Dağıtım ve Tutundurma Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 Kitap okuma Genel tekrar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
9 - ARA SINAV -
10 Kitap okuma Uluslararası Ticarette Hizmet Pazarlaması Kararları, Konumlandırma Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Kitap okuma Uluslararası Ticarette Hizmet Pazarlaması, Hizmet Yaşam Eğrisi, Müşteri İlişkileri Yönetimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Kitap okuma Hizmet Kalitesi ve Hizmet Pazarlamasında Fiyatlandırma Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
13 Kitap okuma Uluslararası Ticarette Hizmet Pazarlaması – Dağıtım ve Tutundurma Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
14 Kitap okuma Uluslararası Pazarlama Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
15 Kitap okuma Genel tekrar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -
KAYNAKLAR
Öztürk, S.A. (2013). Hizmet Pazarlaması. Bursa: Ekin Basım Yayın
Lovelock, C., Wirtz J. (2016) Services Marketing: People, Technology, Strategy. 8th Edition. U.S.A.: Wspc
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
Ara Sınav 1 40 Çoktan Seçmeli Sınav
Dönem Sonu Sınavı 1 60 Çoktan Seçmeli Sınav
Uygulama 0 0
Kısa Sınav 0 0
Rapor Sunma 0 0
Ödev Değerlendirme 0 0
Sözlü Değerlendirme 0 0
Tez Sunma 0 0
Belge Sunma 0 0
Uzman Değerlendirmesi 0 0
Bil.Des.Sunum 0 0
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
3
2
Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
4
3
Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
3
2
İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
3
3
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
4
4
Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
4
2
Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
4
2
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında kullanır.
3
3
Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir.
3
4
Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
3
5
Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
4
2
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
4
2
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
3
2
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
4
3
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havalimanları ve terminal operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.
3
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 4 20
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 5 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 38 0 123
Genel Toplam 123
Toplam İş Yükü / 25.5 4,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0