TR EN

HİZMET PAZARLAMASI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IBY317 HİZMET PAZARLAMASI 5 3 3 5
DERS BİLGİLERİ
Dersin Öğretim Dili : Turkish
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HACİ DURAN
Dersin Veren Hoca/Hocalar
AMAÇ VE İÇERİK
Amaç: Bu dersin amacı, hizmet pazarlamasıyla ilgili temel kavramların öğrencilere anlatılması, hizmet pazarlama karması elemanları, hizmet işletmelerinde genişletilmiş pazarlama karmasını analiz etmek amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriği, hizmet pazarlaması kavramının tanımı ile hizmet pazarlaması faaliyetlerinin etkilendiği çevresel şartların incelenmesi ve hizmet pazarlama sürecinin elemanları olan hizmet pazarlama karmasının anlatılması ve hizmet işletmelerinde yenı urun tasarımını (blue prınt)ve her hizmet sektorü için serviscape konusunda neler yapılması gerektiginin ortaya konmasıdır
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)
Hizmet pazarlamasının temelini teşkil eden kavramları açıklar.
Hizmet pazarlaması karmasını analiz eder.
Hizmet sektöründe arz ve talep yönetimi konularında analizler yapar.
Hizmet sektöründe uygun fiyatlandırma stratejileri oluşturur.
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Hizmet pazarlamasına giriş Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
2 Kitap okuma Müşteri tatmini ve hizmet kalitesi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
3 Kitap okuma Müşteri beklentileri ve yönetimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
4 Kitap okuma Tüketici davranışları ve hizmet kalitesinin algılanması Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
5 Kitap okuma Hizmet sunumunda fiziksel öğeler (serviscape) Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
6 Kitap okuma Hizmet pazarlamasında ürün kavramı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
7 Kitap okuma Yeni hizmet tasarımı (Blue Print) Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
8 Kitap okuma Hizmetlerin fiyatlandırılması Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
9 - ARA SINAV -
10 Kitap okuma Gelir Yönetimi (Yield management) Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
11 Kitap okuma Hizmet sektöründe arz yönetimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
12 Kitap okuma Hizmet sektöründe talep yönetimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
13 Kitap okuma Müşteri tutma yolları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
14 Kitap okuma Örnek Olay Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
15 Kitap okuma Örnek Olay Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -
KAYNAKLAR
Özturk, A. (2006). "Hizmet Pazarlaması", Ekin Kitabevi.
İslamoglu, A.(2006). "Hizmet pazarlaması", Beta Yayıncılık.
Karahan K. (2000)."Hizmet Pazarlaması", Beta Yayıncılık.
Tek, Ö. (1999). "Pazarlama İlkeleri", Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, 7.B., Cem ofset.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
Ara Sınav 1 40
Dönem Sonu Sınavı 1 60
Uygulama 0 0
Kısa Sınav 0 0
Rapor Sunma 0 0
Ödev Değerlendirme 0 0
Sözlü Değerlendirme 0 0
Tez Sunma 0 0
Belge Sunma 0 0
Uzman Değerlendirmesi 0 0
Bil.Des.Sunum 0 0
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal hizmetin temel kavramlarını, çalışma alanlarını ve uygulama çerçevelerini açıklar.
2
Sosyal hizmet alanı ile ilgili güncel bilgileri, sosyal hizmetin kuram ve uygulama bilgileri ile ilişkilendirerek kullanır.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal Hizmetin çalışma alanları ile ilgili uygulama çerçeveleri arasında bağlantıyı kurar.
2
Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak yeni dünya düzeninde billurlaşan göç, küreselleşme ve insan hakları alanındaki gelişimleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal Hizmet alanına ilişkin araştırma yöntemlerini kullanarak sosyal sorunlara yönelik bilimsel sonuç çıkarır.
2
Sosyal hizmetin alansal mevzuatını inceleyerek, uygulamaya yönelik yeni stratejiler geliştirir.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal Hizmet alanına özgü sorunları, bilimsel veriler doğrultusunda çözer
2
Sosyal hizmet alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak; birey, aile ve toplum sorunlarına yönelik projeler düzenler.
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal hizmet uzmanı olarak birey, grup ve toplumla çalışmalarında liderlik rolünü üstlenerek ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak bu alandaki yetkinliğini geliştirir.
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal Hizmet biliminin öznesi olan insanın onuruna yakışır bir yaşamı anlatır.
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ele aldığı sorunların çözümüne yönelik olarak kurumlar arasındaki iletişimi yapılandırır.
2
Sosyal hizmet alanı ile ilgili konularda eğitici rolünü kullanır.
3
Toplumun bilinç düzeyini arttıracak projeler üretir.
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal hizmet müdahale aşamasında interdisipliner bir yaklaşımla çalışma ekibindeki diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar.
2
Sosyal hizmet uzmanı olarak çalıştığı alana ilişkin yasa, yönetmelik ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
3
Birey olarak hak ve sorumlulukları doğrultusunda çalışmalarını organize eder
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 4 24
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 3 21
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0