TR EN

MEDYA VE HALKLA İLİŞKİLER DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MIY321 MEDYA VE HALKLA İLİŞKİLER 5 3 3 5
DERS BİLGİLERİ
Dersin Öğretim Dili : Turkish
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. İSMET GALİP YOLCUOĞLU
Dersin Veren Hoca/Hocalar Dr.Öğr.Üyesi HİLAL KILIÇ
AMAÇ VE İÇERİK
Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, Halkla İlişkiler kampanyalarında, hedef kitleye iletilecek mesajların, doğru zamanda, en uygun mecra aracılığıyla iletilebilmesi için geleneksel medya ve dijital medyadan yararlanabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, Halkla İlişkiler ve Medya ilgili temel kavramlar, Reklam, Halkla İlişkiler ve Pazarlama İlişkisi, Halkla İlişkiler, Reklam ve Yeni Medya arasındaki İlişki, Halkla İlişkiler kampanyalarında ve kriz yönetiminde medya kullanımı, Halkla İlişkilerde Medya Planlama Süreçleri, İnternet Medyası ve Dijital Medyanın Halkla İlişkiler alanında kullanımı, Web 2.0 Pr 2.0, Web tabanlı iletişim araçlarının kullanıldığı Halkla İlişkiler Uygulamaları konularını kapsamaktadır.
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)
Medya ve Halkla İlişkiler ile ilişkili kavramları tanımlar.
Halkla ilişkiler alanı için medya kullanımının önemini açıklar.
Halkla İlişkiler kampanyalarında ve kriz yönetiminde medya stratejilerini tartışır.
Halkla İlişkiler kampanyalarında dijital medya ve geleneksel medya planı hazırlar.
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap okuma Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. Ders kapsamında kullanılacak ana ve yardımcı kaynaklar, ölçme ve değerlendirme sistemi, hakkında bilgilendirme. Halkla İlişkiler ve Medya Yeni Medya, Pazarlama hakkında Genel Değerlendirme Sunum ve anlatım.
2 Kitap okuma Halkla İlişkiler, Medya, Yeni Medya, Pazarlama Kavramı Literatür Sunum ve anlatım.
3 Kitap okuma PR Yeni Kuralları Sunum ve anlatım.
4 Kitap okuma Halkla İlişkiler ve Yeni İletişim Biçimleri Web Tabanlı İletişim Türleri ( Blog, Forum….) Sunum ve anlatım.
5 Kitap okuma İnternette Halkla İlişkiler Uygulama Şekilleri, Basın Bültenleri için yeni kurallar Sunum ve anlatım.
6 Kitap okuma Web 2.0 –PR 2.0 Sunum ve anlatım.
7 Kitap okuma Medya İle İletişimin Yeni Kuralları Sunum ve anlatım.
8 Kitap okuma Genel Tekrar Sunum ve anlatım.
9 - ARA SINAV -
10 Kitap okuma Halkla İlişkiler ve Yeni Medya Uygulamaları Sunum ve anlatım.
11 Kitap okuma Sosyal Ağlar, Arama Motoru Sunum ve anlatım.
12 Kitap okuma PR 2.0 Kriz Yönetimi, Sanal İtibar Yönetimi, Sosyal CRM. Sunum ve anlatım.
13 Kitap okuma Ödev Sunumları (PR 2.0 Halkla İlişkiler Kampanyası) Sunum ve anlatım.
14 Kitap okuma Ödev Sunumları (PR 2.0 Halkla İlişkiler Kampanyası) Sunum ve anlatım.
15 Kitap okuma Genel Tekrar Sunum ve anlatım.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -
KAYNAKLAR
Tengilimoğlu D.& Öztürk Y. (2011). İşletmelerde Halkla İlişkiler. Nobel Yayıncılık, Ankara
Aydemir O. (2013).Halkla İlişkiler: kavram,strateji ve uygulamaları. Der Yayınları, İstanbul
Scott D. M. (2007). Pazarlamanın ve İletişimin Yeni Kuralları. MediaCat, İstanbul
Sayımer, İ. (2008). Sanal Ortamda Halkla İlişkiler. Beta Yayınları, İstanbul
Regina M. Luttrell and Capizzo. L. W. (2018). Public Relations Campaigns: An Integrated Approach. Sage Publication. (USA).
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
Ara Sınav 1 40
Dönem Sonu Sınavı 1 60
Uygulama 0 0
Kısa Sınav 0 0
Rapor Sunma 0 0
Ödev Değerlendirme 0 0
Sözlü Değerlendirme 0 0
Tez Sunma 0 0
Belge Sunma 0 0
Uzman Değerlendirmesi 0 0
Bil.Des.Sunum 0 0
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal hizmetin temel kavramlarını, çalışma alanlarını ve uygulama çerçevelerini açıklar.
2
Sosyal hizmet alanı ile ilgili güncel bilgileri, sosyal hizmetin kuram ve uygulama bilgileri ile ilişkilendirerek kullanır.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal Hizmetin çalışma alanları ile ilgili uygulama çerçeveleri arasında bağlantıyı kurar.
2
Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak yeni dünya düzeninde billurlaşan göç, küreselleşme ve insan hakları alanındaki gelişimleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal Hizmet alanına ilişkin araştırma yöntemlerini kullanarak sosyal sorunlara yönelik bilimsel sonuç çıkarır.
2
Sosyal hizmetin alansal mevzuatını inceleyerek, uygulamaya yönelik yeni stratejiler geliştirir.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal Hizmet alanına özgü sorunları, bilimsel veriler doğrultusunda çözer
2
Sosyal hizmet alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak; birey, aile ve toplum sorunlarına yönelik projeler düzenler.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal hizmet uzmanı olarak birey, grup ve toplumla çalışmalarında liderlik rolünü üstlenerek ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak bu alandaki yetkinliğini geliştirir.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal Hizmet biliminin öznesi olan insanın onuruna yakışır bir yaşamı anlatır.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ele aldığı sorunların çözümüne yönelik olarak kurumlar arasındaki iletişimi yapılandırır.
2
Sosyal hizmet alanı ile ilgili konularda eğitici rolünü kullanır.
3
Toplumun bilinç düzeyini arttıracak projeler üretir.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal hizmet müdahale aşamasında interdisipliner bir yaklaşımla çalışma ekibindeki diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar.
2
Sosyal hizmet uzmanı olarak çalıştığı alana ilişkin yasa, yönetmelik ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
3
Birey olarak hak ve sorumlulukları doğrultusunda çalışmalarını organize eder
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 6 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0