TR EN

ŞEHİRCİLİK VE İMAR HUKUKU DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RKY345 ŞEHİRCİLİK VE İMAR HUKUKU 5 3 3 5
DERS BİLGİLERİ
Dersin Öğretim Dili : Turkish
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HACİ DURAN
Dersin Veren Hoca/Hocalar
AMAÇ VE İÇERİK
Amaç: Bu dersin amacı; kapsamında, şehircilik biliminin ve kent planlama disiplininin temel kavramlarının aktarılması, Türkiye’deki kentleşme deneyiminin ve kent planlama pratiklerinin sorgulanması ve şehirciliğin kültür mirası yönetimi bağlamında irdelenmesi olacaktır.
İçerik: Bu dersin içeriği; bilim alanları şehircilik ve imar hukuku olarak belirlenmiş olup, her iki bilim alanına ilişkin konular birbirine veri aktaracak şekilde ele alınacaktır. Şehircilik ve imar hukuku bilim alanlarının kentsel koruma ve kültür mirası yönetimi uygulamalarına etkisini incelemektir.
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)
Şehir, şehircilik, kentleşme ve imar kavramlarını tanımlar.
Şehirciliğin tarihsel kökenlerini farklı dönemlerden örneklerle açıklar.
Şehir planlama kavramı ve Türkiye’de şehir planlamasının tarihçesi konusunda araştırma yapar.
Şehir planlama ve imar hukuku alanındaki mevzuatı yorumlar.
İmar planı çeşitlerini sıralar.
İmar planlarında yer alan kentsel kullanım alanları çeşitlerini tanımlar.
Sürdürülebilir kentsel planlamanın niteliklerini ve ilkelerini açıklar.
Türkiye’de kentsel dönüşüm çalışmalarını yorumlar.
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Dersin tanıtımı Sözlü anlatım
2 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Şehir, şehircilik, kentleşme ve imar kavramlarının tanımı Sözlü anlatım
3 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Şehirciliğin tarihsel kökenlerini Sözlü anlatım
4 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Kent ve Kentleşme olgusu, kentleşmenin parametreleri Sözlü anlatım
5 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Kent planlaması ve Türkiye’de kent planlamasının tarihçesi Sözlü anlatım
6 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Kentsel Planlamada Konut Alanları Sözlü anlatım
7 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Türkiye’de İmar mevzuatı Sözlü anlatım
8 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Ders tekrarı Sözlü anlatım
9 - ARA SINAV -
10 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Kentsel Donatı Alanları ve Elemanları Sözlü anlatım
11 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması İmar Planları ve Yetkili Kurumlar Sözlü anlatım
12 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Sürdürülebilir Kent Yönetimi ve Planlama Sözlü anlatım
13 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Şehir Tasarım İlkeleri Sözlü anlatım
14 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Kentsel Dönüşüm Sözlü anlatım
15 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Ders Tekrarı Sözlü anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -
KAYNAKLAR
Cogito(2008). “Kent ve Kültürü”, İstanbul: Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık AŞ.
Ruşen, K. (2015). Kent, Kentsel Siyaset ve Çevre Yazıları, İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları.
Acaroğlu, İ. A. (1983). The Evolution of Urbanization in Anatolia. Cambridge: University Microfilms.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
Ara Sınav 1 40 Teorik Sınav
Dönem Sonu Sınavı 1 60 Teorik Sınav
Uygulama 0 0
Kısa Sınav 0 0
Rapor Sunma 0 0
Ödev Değerlendirme 0 0
Sözlü Değerlendirme 0 0
Tez Sunma 0 0
Belge Sunma 0 0
Uzman Değerlendirmesi 0 0
Bil.Des.Sunum 0 0
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal hizmetin temel kavramlarını, çalışma alanlarını ve uygulama çerçevelerini açıklar.
2
Sosyal hizmet alanı ile ilgili güncel bilgileri, sosyal hizmetin kuram ve uygulama bilgileri ile ilişkilendirerek kullanır.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal Hizmetin çalışma alanları ile ilgili uygulama çerçeveleri arasında bağlantıyı kurar.
2
Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak yeni dünya düzeninde billurlaşan göç, küreselleşme ve insan hakları alanındaki gelişimleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal Hizmet alanına ilişkin araştırma yöntemlerini kullanarak sosyal sorunlara yönelik bilimsel sonuç çıkarır.
2
Sosyal hizmetin alansal mevzuatını inceleyerek, uygulamaya yönelik yeni stratejiler geliştirir.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal Hizmet alanına özgü sorunları, bilimsel veriler doğrultusunda çözer
2
Sosyal hizmet alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak; birey, aile ve toplum sorunlarına yönelik projeler düzenler.
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal hizmet uzmanı olarak birey, grup ve toplumla çalışmalarında liderlik rolünü üstlenerek ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak bu alandaki yetkinliğini geliştirir.
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal Hizmet biliminin öznesi olan insanın onuruna yakışır bir yaşamı anlatır.
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ele aldığı sorunların çözümüne yönelik olarak kurumlar arasındaki iletişimi yapılandırır.
2
Sosyal hizmet alanı ile ilgili konularda eğitici rolünü kullanır.
3
Toplumun bilinç düzeyini arttıracak projeler üretir.
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal hizmet müdahale aşamasında interdisipliner bir yaklaşımla çalışma ekibindeki diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar.
2
Sosyal hizmet uzmanı olarak çalıştığı alana ilişkin yasa, yönetmelik ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
3
Birey olarak hak ve sorumlulukları doğrultusunda çalışmalarını organize eder
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 14 1 14
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 60 0 130
Genel Toplam 130
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0