TR EN

KORUMA HUKUKU DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RKY430 KORUMA HUKUKU 5 3 3 5
DERS BİLGİLERİ
Dersin Öğretim Dili : Turkish
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. İSMET GALİP YOLCUOĞLU
Dersin Veren Hoca/Hocalar
AMAÇ VE İÇERİK
Amaç: Bu dersin amacı; taşınmaz kültür ve tabiat varlıklarının korunması hukukunu kavramsal ve kurumsal olarak tanıtmak, taşınmaz kültür ve tabiat varlıklarının korunması hukukunun ilke ve kurallarını öğretmek ve uygulanmasını örneklerle göstermektir.
İçerik: Bu dersin amacı; taşınmaz kültür ve tabiat varlıklarının korunması hukukunu kavramsal ve kurumsal olarak tanıtmak, taşınmaz kültür ve tabiat varlıklarının korunması hukukunun ilke ve kurallarını öğretmek ve uygulanmasını örneklerle göstermektir.
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)
Koruma hukuku genel özellikleri tanımlar.
Dünyada ve Türkiye’de koruma hukukunun tarihsel kökenlerini açıklar.
Koruma hukuku ile ilgili kavramları yorumlar.
Türkiye’de koruma hukukuna yönelik mevzuatın gelişimini özetler.
Koruma hukuku ile ilgili uluslararası alanda imzaladığımız metinleri açıklar.
Türkiye’de koruma hukukuna yönelik kurumları sıralar.
Koruma hukukuna yönelik yönetmelik ve ilke kararlarını açıklar.
Türkiye’de koruma hukukunun sorunlarını yorumlar.
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Dersin amacı Sözlü anlatım
2 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Dünyada koruma hukukunun gelişimi Sözlü anlatım
3 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Türkiye’de kültür varlıklarına yönelik koruma hukukunun tarihsel kökenleri: Osmanlı dönemi Sözlü anlatım
4 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Türkiye’de kültür varlıklarına yönelik koruma hukukunun tarihsel kökenleri: Erken Cumhuriyet dönemi Sözlü anlatım
5 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Dünyada Koruma Hukuku ile ilgili mevzuat Sözlü anlatım
6 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Günümüzde Türkiye’de koruma hukuku ile ilgili mevzuat Sözlü anlatım
7 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Günümüzde Türkiye’de koruma hukuku ile ilgili yönetmelikler ve ilke kararları Sözlü anlatım
8 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Ders tekrarı Sözlü anlatım
9 - ARA SINAV -
10 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Konu ile ilgili uluslararası kurumlar ve metinler Sözlü anlatım
11 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Türkiye’de kültür varlıklarına yönelik kurumsal yapı Sözlü anlatım
12 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Koruma Bölge Kurullarının Yapısı ve İşleyişi Sözlü anlatım
13 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Türkiye’de kültür varlıklarının tespit ve tescili ve envanteri Sözlü anlatım
14 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Türkiye’de koruma hukukunun uygulama sorunları Sözlü anlatım
15 Konu ile ilgili kaynakçanın okunması Ders Tekrarı Sözlü anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -
KAYNAKLAR
Madran, E. ve Özgönül, N. (2011). Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması. İstanbul: Mimarlar Odası Yayınları.
Ahunbay , Z. (2010): Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon.İstanbul: Yem Yayınları.
Forrest, C. (2010). International Law and the Protection of Cultural Heritage. London: Routledge.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
Ara Sınav 1 40 Teorik Sınav
Dönem Sonu Sınavı 1 60 Teorik Sınav
Uygulama 0 0
Kısa Sınav 0 0
Rapor Sunma 0 0
Ödev Değerlendirme 0 0
Sözlü Değerlendirme 0 0
Tez Sunma 0 0
Belge Sunma 0 0
Uzman Değerlendirmesi 0 0
Bil.Des.Sunum 0 0
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal hizmetin temel kavramlarını, çalışma alanlarını ve uygulama çerçevelerini açıklar.
2
Sosyal hizmet alanı ile ilgili güncel bilgileri, sosyal hizmetin kuram ve uygulama bilgileri ile ilişkilendirerek kullanır.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal Hizmetin çalışma alanları ile ilgili uygulama çerçeveleri arasında bağlantıyı kurar.
2
Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak yeni dünya düzeninde billurlaşan göç, küreselleşme ve insan hakları alanındaki gelişimleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal Hizmet alanına ilişkin araştırma yöntemlerini kullanarak sosyal sorunlara yönelik bilimsel sonuç çıkarır.
2
Sosyal hizmetin alansal mevzuatını inceleyerek, uygulamaya yönelik yeni stratejiler geliştirir.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal Hizmet alanına özgü sorunları, bilimsel veriler doğrultusunda çözer
2
Sosyal hizmet alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak; birey, aile ve toplum sorunlarına yönelik projeler düzenler.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal hizmet uzmanı olarak birey, grup ve toplumla çalışmalarında liderlik rolünü üstlenerek ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak bu alandaki yetkinliğini geliştirir.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal Hizmet biliminin öznesi olan insanın onuruna yakışır bir yaşamı anlatır.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ele aldığı sorunların çözümüne yönelik olarak kurumlar arasındaki iletişimi yapılandırır.
2
Sosyal hizmet alanı ile ilgili konularda eğitici rolünü kullanır.
3
Toplumun bilinç düzeyini arttıracak projeler üretir.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal hizmet müdahale aşamasında interdisipliner bir yaklaşımla çalışma ekibindeki diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar.
2
Sosyal hizmet uzmanı olarak çalıştığı alana ilişkin yasa, yönetmelik ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
3
Birey olarak hak ve sorumlulukları doğrultusunda çalışmalarını organize eder
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 14 2 28
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 60 0 130
Genel Toplam 130
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0