TR EN

ÇİNİ VE PORSELEN KORUMA VE ONARIMI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RKY435 ÇİNİ VE PORSELEN KORUMA VE ONARIMI 5 4 3 5
DERS BİLGİLERİ
Dersin Öğretim Dili : Turkish
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. İSMET GALİP YOLCUOĞLU
Dersin Veren Hoca/Hocalar Öğr.Gör. BİLGESU ŞEN
AMAÇ VE İÇERİK
Amaç: Bu dersin amacı; Arkeolojik ve etnografik nitelikli çini ve porselen eserlerin koruma ve onarım yetkinliğinin elde edilmesidir.
İçerik: Bu dersin içeriği; Arkeolojik ve etnografik nitelikli çini ve porselen eserlerin konservasyonunda izlenecek kurallar ve yöntemlerdir.
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)
Çini ve porselen eserlerin tarihsel gelişim süreciyle yapım tekniklerini analiz eder.
Çini ve porselen eserlerde görülen bozulma türlerini tespit eder.
Çini ve porselen eserlerde konservasyonu ve restorasyonunda kullanılan malzeme, alet ve aygıtları kullanır.
Çini ve porselen eserlerde uygulamala malzemelerini hazırlar.
Çini ve porselen eserlerin konservasyonu ve restorasyonu ile ilgili teknik çalışmaları uygular.
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Ders tanıtımı, uygulama ve değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması. Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi
2 Kitap okuma Çini malzeme bilgisi, tarihsel gelişim süreci ve üretim teknikleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi
3 Kitap okuma Porselen malzeme bilgisi, tarihsel gelişim süreci ve üretim teknikleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi
4 Kitap okuma Çini malzemelerde bozulma nedenleri ve türleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi
5 Kitap okuma Porselen malzemelerde bozulma nedenleri ve türleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi
6 Kitap okuma Çini temizlik yöntemleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi
7 Kitap okuma ve Öğrenci ödev hazırlama Porselen temizlik yöntemleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi
8 Öğrenci ödev hazırlama Çini ve porselen yapıştırma ve tümleme yöntemleri Uygulamalı Anlatım, Grup Çalışması Yöntemi
9 - ARA SINAV -
10 Öğrenci ödev hazırlama Çini ve porselen onarımında farklı yaklaşımlar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Öğrenci ödev hazırlama Çini ve porselen tümlemelerinde kullanılan malzemeler ve özellikleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Öğrenci ödev hazırlama Eksik motif ya da desenlerin tamamlanması Uygulamalı Anlatım, Grup Çalışması Yöntemi
13 Öğrenci ödev hazırlama Eksik motif ya da desenlerin tamamlanması Uygulamalı Anlatım, Grup Çalışması Yöntemi
14 Öğrenci ödev hazırlama Tamamlanan kısımların akrilik ve/veya yağlı boya ile renklendirilmesi Uygulamalı Anlatım, Grup Çalışması Yöntemi
15 Kitap okuma Genel tekrar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -
KAYNAKLAR
Larney, J. (1978). Restoring Ceramics. London: Barrie & Jenkins.
Buys, S. Ve Oakley V. (1993). The Conservation And Restoration of Ceramics. Oxford: Butterworth-Heinemann.
Şener, Y. S. (1997). Kubad-Abad Kazısı’nda Ele Geçen Çini Buluntular Üzerinde Uygulanan Restorasyon-Konservasyon İşlemleri. Vakıflar Dergisi. XVI, 334 – 362.
Başaran, S. (2000). Pişmiş Toprak ve Cam Eserlerin Konservasyon/Restorasyonu. İstanbul: Graphis Yayınları.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
Ara Sınav 1 40 % 50 Sınıf İçi Teorik Sınav,% 50 Ödev Değerlendirme
Dönem Sonu Sınavı 1 60 % 50 Sınıf İçi Teorik Sınav,% 50 Ödev Değerlendirme
Uygulama 0 0
Kısa Sınav 0 0
Rapor Sunma 0 0
Ödev Değerlendirme 0 0
Sözlü Değerlendirme 0 0
Tez Sunma 0 0
Belge Sunma 0 0
Uzman Değerlendirmesi 0 0
Bil.Des.Sunum 0 0
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal hizmetin temel kavramlarını, çalışma alanlarını ve uygulama çerçevelerini açıklar.
0
2
Sosyal hizmet alanı ile ilgili güncel bilgileri, sosyal hizmetin kuram ve uygulama bilgileri ile ilişkilendirerek kullanır.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal Hizmetin çalışma alanları ile ilgili uygulama çerçeveleri arasında bağlantıyı kurar.
0
2
Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak yeni dünya düzeninde billurlaşan göç, küreselleşme ve insan hakları alanındaki gelişimleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal Hizmet alanına ilişkin araştırma yöntemlerini kullanarak sosyal sorunlara yönelik bilimsel sonuç çıkarır.
0
2
Sosyal hizmetin alansal mevzuatını inceleyerek, uygulamaya yönelik yeni stratejiler geliştirir.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal Hizmet alanına özgü sorunları, bilimsel veriler doğrultusunda çözer
0
2
Sosyal hizmet alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak; birey, aile ve toplum sorunlarına yönelik projeler düzenler.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal hizmet uzmanı olarak birey, grup ve toplumla çalışmalarında liderlik rolünü üstlenerek ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak bu alandaki yetkinliğini geliştirir.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal Hizmet biliminin öznesi olan insanın onuruna yakışır bir yaşamı anlatır.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ele aldığı sorunların çözümüne yönelik olarak kurumlar arasındaki iletişimi yapılandırır.
0
2
Sosyal hizmet alanı ile ilgili konularda eğitici rolünü kullanır.
1
3
Toplumun bilinç düzeyini arttıracak projeler üretir.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal hizmet müdahale aşamasında interdisipliner bir yaklaşımla çalışma ekibindeki diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar.
0
2
Sosyal hizmet uzmanı olarak çalıştığı alana ilişkin yasa, yönetmelik ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
0
3
Birey olarak hak ve sorumlulukları doğrultusunda çalışmalarını organize eder
0
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 7 2 14
Okuma 0 0 0
Ödev 6 2 12
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 7 2 14
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 7 1 7
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 59 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0