Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
HIY433 |
HAVAYOLU KURUMSAL İLİŞKİLER YÖNETİMİ |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Kurumsal ilişkiler stratejik yönetim tekniklerini, marka imajı dış ve iç çevre yönetimini öğretmek; kurumsal kimlik ve kurumsal imaj sistem organizasyonu standardizasyonunu öğreterek, medya ilişkileri - müşteri ilişkileri - sponsorluk ilişkileri bilinci ile örgütsel kültür kimliğinin kazanılmasını sağlayan yöneticiler yetiştirmektir. |
İçerik: |
Kurumsallaşma Kavramı ve Kurumsal İletişim, Stratejik Yönetim, Kurumsal Kimlik, Kurumsal İmaj, Kurum İçi İletişim, Medya İlişkileri, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sponsorluk Uygulamaları, Kurumsal İtibar Yönetim Süreci gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Profesyonel düzeyde bir kurumsal şirketin ve havayolu şirketinin kurumsal ilişkiler yönetiminde uzman eleman yetiştirmek ve yönetim tekniklerini öğretmek |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Kurumsallaşma Kavramı ve Kurumsal İletişim |
Sunum, soru-cevap |
2 |
Kitap okuma |
Kurumsal İlişkiler Kavramsal Çerçeve |
Sunum, soru-cevap |
3 |
Kitap okuma |
Stratejik Yönetim Kavramı, Süreci ve Araçları |
Sunum, soru-cevap |
4 |
Kitap okuma |
Kimlik ve Kurumsal Kimlik Tanımı ile Kurum Kimliği Yapıları ve Unsurları |
Sunum, soru-cevap |
5 |
Tez incelemesi |
İmaj ve Kurumsal İmaj Kavramı |
Sunum, soru-cevap |
6 |
Kitap okuma |
Kurum İçi İletişim ve Önemi |
Sunum, soru-cevap |
7 |
Film araştırması |
Kurum İçi İletişim Türleri |
Sunum, soru-cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Kitap okuma |
Medya İlişkileri |
Sunum, soru-cevap |
10 |
Kitap okuma |
Medya İlişkileri Araçları |
Sunum, soru-cevap |
11 |
Kitap okuma |
Müşteri İlişkileri Yönetimi |
Sunum, soru-cevap |
12 |
Tez incelemesi |
Sponsorluk Kavramı, Türleri, Planlaması ve Uygulaması |
Sunum, soru-cevap |
13 |
Kitap okuma |
İtibar Kavramı ve Kurumsal İtibar Yönetim Süreci |
Sunum, soru-cevap |
14 |
Kitap okuma |
Kurumsal İlişkiler Örnek Olayları |
Sunum, soru-cevap |
15 |
Film araştırması |
Kurumsal İlişkiler Örnek Olayları |
Sunum, soru-cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Cornelissen, J. P. (2008). Corporate communication. The International Encyclopedia of Communication. |
Akyürek, R. (2005). Kurumsal İletişim Yönetimi (Vol. 859). Anadolu Universitesi. |
Tüm, Y., & Özgener, Ş. (2018). Havayolu taşımacılığında kurumsal imaj ve etik algıların yeniden satın alma niyeti üzerindeki etkileri: İlişki kalitesinin düzenleyici rolü (Master's thesis, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi). |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bankacılık ve sigortacılık ve finans ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri iktisat, işletme, hukuk, istatistik, muhasebe ve pazarlama alanıyla ilişkilendirir.
|
|
|
2 |
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bankacılık ve sigortacılık uygulamalarını finans teorileri, matematiksel ve istatistiksel yöntemlerle ilişkilendirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanları ile ilişkilendirir.
|
|
|
2 |
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bankacılık ve sigortacılık işlemlerindeki planlama ve uygulama sürecini açıklar.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Bankacılık ve sigortacılık işlemlerinde karşılaşılan problem için çözüm önerileri oluşturur.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri bankacılık ve sigortacılık işlemlerinde kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
İktisadi verileri doğru bir şekilde analiz ederek, finansal riskleri minimize edecek şekilde tasarrufları ve portföy yatırımlarını yönetir.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bankacılık işlemlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar bir ekip çalışmasında lider ya da ekip üyesi olarak görev alır ve ekip içinde kendilerine verilen görevi yerine getirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bankacılık ve sigortacılık faaliyetlerinin planlanması sürecini ve insan kaynağı performans konularında gerekli olan temel bilgiyi kazanır.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını bankacılık ve sigortacılık işlemlerinde kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bankacılık ve sigortacılık ile ilgili veri tabanları bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sektördeki paydaşlarla yenilikçi fikirleri ortaya çıkarmak için iş birliği yapar.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek alanıyla ilgili bilimsel, sektörel gelişmeleri ve yenilikleri araştırır.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili finansal verileri analiz eder.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
|
|
1 |
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
2 |
26 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
2 |
15 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
2 |
15 |
30 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
33 |
0 |
130 |
|
Genel Toplam |
130 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|