TR EN

İLETİŞİM BİLİMLERİNDE İKNA KURAMLARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIT441 İLETİŞİM BİLİMLERİNDE İKNA KURAMLARI 5 3 3 5

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, ikna kavramına yönelik yaklaşım ve teorileri kişilerarası ve kitle iletişimi bağlamında değerlendirmektir.
İçerik: Ders, Aristo ve retorik, geçmişten günümüze ikna faaliyetlerinin özetlenmesi, İknanın öğelerinin açıklanması İknaya yönelik sistematik yaklaşımların açıklanması, İkna kuramlarının açıklanması, Kitle iletişim araçlarında iknanın nasıl gerçekleştiğinin açıklanması, Yüz yüze iletişimde iknanın nasıl gerçekleştiğinin açıklanması, Gündem oluşturma kuramının açıklanması, Suskunluk sarmalı kuramının açıklanması, İkna kuramlarının karşılaştırılması İkna edici iletişimin özelliklerinin açıklanması, Tutum ve davranışın özelliklerinin betimlenmesi gibi konuları içermektedir