TR EN

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MIY431 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI 5 3 3 5

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacına yönelik olarak tüketici davranışının hangi koşul ve mecralara göre değişim gösterdiğini ve bu sürecin birleşenlerini açıklamak ve bunları kar amaçlı olan ve kar amaçlı olmayan örgütlerdeki, kurumlardaki pazarlama uygulamalarını geliştirebilmek için değerlendirmek, analiz edebilmek amaçlanmaktadır. Öğrencilerin tüketici davranışlarını anlamlandırma, analiz ederek bu süreci organize etme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriği, tüketici davranışlarının tanımı ve genel yapısı, tüketici davranışlarının alt yapısı, tüketici davranışları açısından pazarlama faaliyetlerinin oluşturulması, pazar bölümlemesi, tüketicilerin satın alma davranışları, aracı kurumların verimliliğinin arttırılması, tüketici perspektif ve bakış açıları, ekonomik yaklaşımda tüketici kavramı, tüketim psikolojisi, tüketici davranışlarını etkileyen sosyo ekonomik sebepler, tüketim zorunluluğu, tüketicilerin korunmasında tüketiciye düşen görevler, modern yaklaşımda modern yaklaşımları konularını kapsamaktadır.