TR EN

ULUSLARARASI TİCARETTE HİZMET PAZARLAMASI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
UTY311 ULUSLARARASI TİCARETTE HİZMET PAZARLAMASI 5 3 3 5

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilerin uluslararası ticaretin önemini anlamasını ve uluslararası hizmet pazarlaması kavramlarını örneklerle açıklayabilmesini sağlamaktır.
İçerik: Dersin içeriği, Uluslararası ticaretin Tarihsel Gelişimi ve Faaliyet Alanı, Pazarlama Kavramı, Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Önemi, Stratejik Yönetim Elemanları, Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi, Pazar Çeşitleri, Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları, Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Satış Tahmini, Pazarlama Karması, Uluslararası ticarette Hizmet Pazarlaması Kararları, Hizmet Yaşam Eğrisi, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Hizmet Kalitesi ve Hizmet Pazarlamasında Pazarlama Karması Unsurları, Uluslararası Pazarlama konularını kapsamaktadır.