TR EN

DENEYSEL GRAFİK TASARIMI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GRA435 DENEYSEL GRAFİK TASARIMI 5 4 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. METİN KUŞ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. İSMET ÇAVUŞOĞLU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Tasarım elemanlarını farklı yöntem ve tekniklerle şekillendirerek estetik ve yaratıcı kompozisyonlar deneyimletmek.
İçerik: Günlük objeler, el çizimleri, resim ve illüstrasyonlar gibi elementleri kolaj, asamblaj, scan gibi yöntemler ile bir araya getirip, digital programlar aracılığı ile işlevsel bir tasarıma dönüştürmeyi deneyimleten projeleri içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Deneysel tasarım anlayışını açıklar.
Farklı tasarım yöntemlerini, metaryallerini ve tekniklerini deneyimler.
Kişisel bir tarz sergileyen yaratıcı görsel tasarımlar üretir.
Tasarım sürecinde tasarıma uygun yöntemler ve teknikler kullanma becerisi gösterir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Araştırma Deneysel tasarım kavramı - Örnek incelemeleri Anlatım, tartışma
2 Araştırma Deneysel tasarım kavramı - Örnek incelemeleri Anlatım, tartışma
3 Uygulama Proje: Kolaj / Asamblaj Uygulama
4 Uygulama Proje: Kolaj / Asamblaj Uygulama
5 Uygulama Yöntem ve Teknikler ( Örnek İncelemeleri) Uygulama
6 Uygulama Proje: Günlük objeler ile görsel oluşturma Uygulama
7 Uygulama Proje: Günlük objeler ile görsel oluşturma - eskizlerin incelenmesi ve yorumlama Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Uygulama Proje: Günlük objeler ile görsel oluşturma - eskizlerin incelenmesi ve yorumlama Uygulama
10 Araştırma Tasarımda yaratıcı düşünce Anlatım, tartışma
11 Uygulama Proje: Görsel Metafor Uygulama
12 Uygulama Proje: Görsel Metafor Uygulama
13 Uygulama Proje: Kavramsal Tasarım Uygulama
14 Uygulama Proje: Kavramsal Tasarım - eskizlerin incelenmesi ve yorumlama Uygulama
15 Uygulama Proje: Kavramsal Tasarım - eskizlerin incelenmesi ve yorumlama Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Heller S., Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir, 2016, Litaritür Yayıncılık.
Kınık M., Grafik Tasarım ve Üretim Teknolojileri, 2005, Asil Yayın.
Ambrose G., Harris P., Yaratıcı Tasarımın Temelleri, 2013, Litaritür Yayıncılık.
Berger J., Mohr J., Anlatmanın Başka Bir Biçimi, 2015, Agora Kitaplığı.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
5
2
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
4
2
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
1
3
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
4
2
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
0
3
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 13 2 26
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 1 6 6
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0