Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
GRA432 |
HAREKETLİ GRAFİK TASARIMI II |
5 |
4 |
2 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. METİN KUŞ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Hareketli tasarımda üç boyutlu tasarımının mantığını kavratmak ve uygulamalar yaptırmak |
İçerik: |
Animasyon (çizgi filmleri) ve reklam filmlerin tarihsel gelişimini ve teorik bilgilerin anlatılmasının yanı sıra Adobe After Effects program ile hareketli üç boyutlu tasarımlar ve temel düzeyde çizgi filim animasyonların uygulanması içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Etkileşimli ve hareketli tasarım üç boyutlu kavramını tanımlar ve uygular. |
Kamera ve ışık elemanlarıyla üç boyutlu tasarımlar yapar. |
Kısa hareketli reklam veya bilgilendirilme videolarını tasarlar. |
Tasarım fikrine uygun hareketli tasarımlar oluşturur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Araştırma |
Animasyonun (çizgi filmlerin ) tarihini anlatılması |
Teorik ve Uygulama |
2 |
Uygulama |
After effect de 3B ve kamera komutlarını göstermek |
Teorik ve Uygulama |
3 |
Uygulama |
After effect de 3B ve kamera komutlarını göstermek |
Teorik ve Uygulama |
4 |
Uygulama |
Çizgi filmlerin yapım ve geliştirme süreçlerinin anlatılması |
Teorik ve Uygulama |
5 |
Uygulama |
Proje verilmesi |
Teorik ve Uygulama |
6 |
Uygulama |
Animasyonla ilgili projenin incelenmesi |
Teorik ve Uygulama |
7 |
Uygulama |
Teknik Gezi |
Teorik ve Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Uygulama |
Animasyonla ilgili projenin incelenmesi |
Teorik ve Uygulama |
10 |
Uygulama |
Reklam videosu kullanım amacının ve reklam videonun yapılma sürecinin anlatılması ve örnekler gösterilmesi |
Teorik ve Uygulama |
11 |
Uygulama |
Reklam videosu kullanım amacının ve reklam videonun yapılma sürecinin anlatılması ve örnekler gösterilmesi |
Teorik ve Uygulama |
12 |
Uygulama |
Derste gösterilen örneklerden yola çıkarak bir marka seçilmesi vektörel imgelerini ve karelerin çizilip hareketlenme biçiminin planlanması |
Teorik ve Uygulama |
13 |
Uygulama |
Projenin tasarım sürecini incelenmesi, eksik kısımların tespit edilmesi ve problemlere nasıl bir çözüm getirile bilir hakkında tartışılması |
Teorik ve Uygulama |
14 |
Uygulama |
Projenin tasarım sürecini incelenmesi, eksik kısımların tespit edilmesi ve problemlere nasıl bir çözüm getirile bilir hakkında tartışılması |
Teorik ve Uygulama |
15 |
Uygulama |
Projenin son halini değerlendirilmesi |
Teorik ve Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Özcan O., İnteraktif Mediya Tasarımında temel adımlar, 2008, Pusula Yayıncılık. |
Prof. Ertan G., Sansarcı E., Görsel sanatlarda Anlam ve Algı, 2016, Alternatif Yayıncılık. |
Ambrose G., Harris P., Grafik Tasarımda Tasarım Fikri, 2013, Litaritür Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
|
|
|
2 |
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
3 |
39 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
13 |
2 |
26 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
1 |
6 |
6 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
43 |
0 |
129 |
|
Genel Toplam |
129 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|