TR EN

İLERİ GRAFİK ANLATIM TEKNİKLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ICM357 İLERİ GRAFİK ANLATIM TEKNİKLERİ 5 4 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. METİN KUŞ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, Revit programı kullanılarak yapı bilgi modelleme prensipleri doğrultusunda üç boyutlu modelleme yapma becerisi kazandırmak.
İçerik: Autodesk Revit programı aracılığı ile yapısal modelleme aşamasından iç mekan tasarımı evresine kadar bir binanın adım adım modellenmesi, iç mekan kalitesi gereksinimleri doğrultusunda gerekli analizlerin program aracılığı ile yapılması.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

BIM (Building Information Modeling/Yapı Bilgi Modellemesi) prensipleri tanımlanır.
Revit programı aracılığı ile üç boyutta yaptığı modelleri aynı anda teknik çizim formatında inceleyebilir ve sunabilir.
Çalışmalarındaki analizleri ve verileri program aracılığı ile listeleyebilir.
Modele işlediği her yapısal elemanı aynı anda hem üç boyutta hem iki boyutlu teknik çizimlerde göreceği için binayı bütüncül olarak algılama yeteneği gelişir.
Revit ile yaptığı modelleri destekleyici programlarla analiz edebilir ve görselleştirebilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, Program hakkında ön hazırlık Dersinin tanımı. BIM prensipleri hakkında genel bilgi verilmesi, BIM disiplini ile çalışılan projelerde kullanılabilecek bilgisayar destekli tasarım programları genel bilgilendirme. Yüz yüze ders anlatımı
2 Program komutları hakkında araştırma Revit programı arayüz tanıtımı, linkli dosyalarla çalışma prensibinin anlatılması ve strüktürel elemanların modellenmesi. sınıf içi çizim uygulaması
3 Program komutları hakkında araştırma Yapısal elemanların modellenmesi ve strüktür dosyası ile bağlantı kurma (dosya linkleme) sisteminin anlatılması. sınıf içi çizim uygulaması
4 Program komutları hakkında araştırma Kapı, pencere gibi mimari elemanların model içine yerleştirilmesi, eleman sınıflarına göre model gruplarının oluşturulması. sınıf içi çizim uygulaması
5 Program komutları hakkında araştırma Otomatik ve manuel merdiven oluşturma, merdiven hesap ayarları ve korkuluklar. sınıf içi çizim uygulaması
6 Program komutları hakkında araştırma Mass modelleme ile amorf formların oluşturulması ve yapısal eleman haline getirilmesi. sınıf içi çizim uygulaması
7 Program komutları hakkında araştırma Family modelleme ile iç mekan tefrişlerinin modellenmesi. sınıf içi çizim uygulaması
8 - ARA SINAV -
9 Program komutları hakkında araştırma Kaplama ve material atama komutlarının kullanımı, modele veri girme. sınıf içi çizim uygulaması
10 Program komutları tekrarı Listeleme (Schedule) komutlarının kullanımı ile BIM disiplininin dokümantasyon aşamasına geçiş. sınıf içi çizim uygulaması
11 Program komutları tekrarı Dosyaların iki ve üç boyutlu olarak import ve export ayarları. sınıf içi çizim uygulaması
12 Program komutları tekrarı Entegre render programları ile modelin görselleştirmesi, render malzemesi ayarları. sınıf içi çizim uygulaması
13 Program komutları tekrarı Entegre render programları ile modelin görselleştirmesi, ışık ayarları. sınıf içi çizim uygulaması
14 Program komutları tekrarı Entegre render programları ile modelin görselleştirmesi, render ayarları. sınıf içi çizim uygulaması
15 Program komutları tekrarı Genel tekrar sınıf içi çizim uygulaması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Issa, R. R. A., & Olbina, S. (Eds.). (2015). Building information modeling : Applications and practices. American Society of Civil Engineers.
Özorhon, B. (2018). Yapı bilgi modellemesi = Building information modeling [BIM]. Abaküs
Henessy, J., L. & Patterson, D., A. (2017), Computer Architecture: A Quantitative Approach, Cambridge: Morgan Kaufmann Publisher, 3rd Edition.
Keeling, M. (2017), Design It!: From Programmer to Software Architect, The Pragmatic Bookshelf.
Lobur, J. & Null, L. (2015), Essentials Of Computer Organization And Architecture, Sudbury: Jones and Bartlett Publishers, 4th Revision Edition.
Farrelly, L. (2015), Mimarlıkta Sunum Teknikleri (Feyza Akder, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
2
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
2
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
3
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
2
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
3
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 3 36
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 12 3 36
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0