Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IMI355 | İÇ MİMARİDE RENK VE KULLANIMI | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. METİN KUŞ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere, mimari bir öğe olan rengi, iç mekanda tasarım ilkelerine uygun biçimde kullanarak mekan tasarımı yapabilme becerisi kazandırmak. |
İçerik: | Dersin içeriği, görme ve renk algılama, renk karışım kuralları, genel renk kompozisyon kuralları, iç mekanda renk tasarım ilkeleri, iç mekan yüzeylerinde ve mobilyada renk kullanımı, renklerin entegrasyonu ve tasarım örnekleri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Mimari bir öğe olan rengi tanımlar. |
İç mekanı tasarım ilkelerine uygun olarak renk tasarımı ile anlatır. |
İç mekan tasarımında renk karışım kurallarına uygun olarak mekanlarını planlar. |
Farklı renk kompozisyonları ile yeni iç mekan tasarımları keşfeder. |
. İç mekanları ve mobilyaları renklerin entegrasyonu ve kompozisyonları ile tasarlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Ders hakkında genel bilgi; renk ve görsel algı kavramı, içmimaride rengin önemi | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme |
2 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | İç mekanda renk tasarım ilkeleri, iç mekan yüzeylerinde ve mobilyada renk kullanımı, renklerin entegrasyonu ve tasarım örnekleri. Proje üzerinde çalışmalar, analog renk çalışması | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, A3 ebatta perspektifi verilen proje üzerinde çalışma |
3 | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi, Renkli dergiler ve kartonlar, yapıştırıcı, gönye, kurşun kalem ve silgi | Renk ve aydınlatma/ışık ilişkisi | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, A3 ebatta perspektifi verilen proje üzerinde çalışma |
4 | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi, Renkli dergiler ve kartonlar, yapıştırıcı | Hacimde bir tasarım parametresi olarak renk. Proje üzerinde çalışmalar: Farklı fonksiyondaki mekanlarda renk kullanımı çalışması | Yüz yüze değerlendirme, A3 ebatta perspektifi verilen proje üzerinde çalışma |
5 | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi, Renkli dergiler ve kartonlar, yapıştırıcı, gönye, kurşun kalem ve silgi | Proje üzerinde çalışmalar: Farklı fonksiyondaki mekanlarda renk kullanımı çalışması | Yüz yüze değerlendirme, A3 ebatta perspektifi verilen proje üzerinde çalışma |
6 | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi, Renkli dergiler ve kartonlar, yapıştırıcı | Renk karışım kuralları, ana ve ara renkler, genel renk kompozisyon kuralları ve tasarım örnekleri. Proje üzerinde çalışmalar, analog renk çalışması | Yüz yüze değerlendirme, A3 ebatta perspektifi verilen proje üzerinde çalışma |
7 | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi, Renkli dergiler ve kartonlar, yapıştırıcı, gönye, kurşun kalem ve silgi | İç mekanda renk tasarım ilkeleri, iç mekan yüzeylerinde ve mobilyada renk kullanımı, renklerin entegrasyonu ve tasarım örnekleri. Proje üzerinde çalışmalar, contrast (tamamlayıcı) renkler çalışması | Yüz yüze değerlendirme, A3 ebatta perspektifi verilen proje üzerinde çalışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi, Renkli dergiler ve kartonlar, yapıştırıcı | Proje üzerinde çalışmalar, üç renk armonisi çalışması | Yüz yüze değerlendirme, A3 ebatta perspektifi verilen proje üzerinde çalışma |
10 | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi, Renkli dergiler ve kartonlar, yapıştırıcı, gönye, kurşun kalem ve silgi | İç mekanda renk tasarım ilkeleri, iç mekan yüzeylerinde ve mobilyada renk kullanımı, renklerin entegrasyonu ve tasarım örnekleri. Proje üzerinde çalışmalar, çapraz tamamlayıcı renkler çalışması | Yüz yüze değerlendirme, A3 ebatta perspektifi verilen proje üzerinde çalışma |
11 | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi, Renkli dergiler ve kartonlar, yapıştırıcı | Proje üzerinde çalışmalar, monokromatik renk çalışması | Yüz yüze değerlendirme, A3 ebatta perspektifi verilen proje üzerinde çalışma |
12 | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi, Renkli dergiler ve kartonlar, yapıştırıcı, gönye, kurşun kalem ve silgi | İç mekanda renk tasarım ilkeleri, iç mekan yüzeylerinde ve mobilyada renk kullanımı, renklerin entegrasyonu ve tasarım örnekleri. Proje üzerinde çalışmalar, sıcak-soğuk renk çalışması | Yüz yüze değerlendirme, A3 ebatta perspektifi verilen proje üzerinde çalışma |
13 | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi, Renkli dergiler ve kartonlar, yapıştırıcı | Proje üzerinde çalışmalar, sıcak-soğuk renk çalışması | Yüz yüze değerlendirme, A3 ebatta perspektifi verilen proje üzerinde çalışma |
14 | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi, Renkli dergiler ve kartonlar, yapıştırıcı, gönye, kurşun kalem ve silgi | İç mekanda renk tasarım ilkeleri, iç mekan yüzeylerinde ve mobilyada renk kullanımı, renklerin entegrasyonu ve tasarım örnekleri. Proje üzerinde çalışmalar, nötr renk çalışması | Yüz yüze değerlendirme, A3 ebatta perspektifi verilen proje üzerinde çalışma |
15 | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi, Renkli dergiler ve kartonlar, yapıştırıcı | Proje üzerinde çalışmalar, nötr renk çalışması | Yüz yüze değerlendirme, A3 ebatta perspektifi verilen proje üzerinde çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Pile, J. (1997), Color in Interior Design, New York: Mc Graw-Hill |
Palmer, J. & Dodson, M. (1996), Design and Aesthetics, Amsterdam: Routledge |
Ching, D., K. (2004), Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen (Sevgi Lökçe,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın |
Güngör, H., İ. (2005), Görsel Sanatlar ve Mimarlık için Temel Tasarım, İstanbul: Esen Ofset |
Gürer, L. & Gürer, G. (2004) Temel Tasarım, İstanbul: Birsen Yayınevi |
Luke, J.T. (1996). The munsell color system: a language for color. New York: Fairchild Publications. |
Sirel, Ş. (1974). Kuramsal renk bilgisi. İstanbul: Kutulmuş Matbaası. |
Finlay, V. (2003). Color: a natural history of the palette. Random House Trade Paperbacks. |
Zelanski, P. J. & Fisher, M. P. (2002). Color. Germany: Prentice Hall. |
Goethe, J.W. & Judd, D.B. (1970) Theory of colours. USA: MIT Press. |
Albers, J. & Weber, N.F. (2006). Interaction of color: USA: Yale University Press. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
|
||||||
2 |
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
|
||||||
2 |
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
|
||||||
3 |
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
|
||||||
2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
|
||||||
3 |
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 3 | 36 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 12 | 3 | 36 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |