TR EN

İÇ MİMARİDE RENK VE KULLANIMI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IMI355 İÇ MİMARİDE RENK VE KULLANIMI 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. METİN KUŞ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, mimari bir öğe olan rengi, iç mekanda tasarım ilkelerine uygun biçimde kullanarak mekan tasarımı yapabilme becerisi kazandırmak.
İçerik: Dersin içeriği, görme ve renk algılama, renk karışım kuralları, genel renk kompozisyon kuralları, iç mekanda renk tasarım ilkeleri, iç mekan yüzeylerinde ve mobilyada renk kullanımı, renklerin entegrasyonu ve tasarım örnekleri konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Mimari bir öğe olan rengi tanımlar.
İç mekanı tasarım ilkelerine uygun olarak renk tasarımı ile anlatır.
İç mekan tasarımında renk karışım kurallarına uygun olarak mekanlarını planlar.
Farklı renk kompozisyonları ile yeni iç mekan tasarımları keşfeder.
. İç mekanları ve mobilyaları renklerin entegrasyonu ve kompozisyonları ile tasarlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Ders hakkında genel bilgi; renk ve görsel algı kavramı, içmimaride rengin önemi Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme
2 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi İç mekanda renk tasarım ilkeleri, iç mekan yüzeylerinde ve mobilyada renk kullanımı, renklerin entegrasyonu ve tasarım örnekleri. Proje üzerinde çalışmalar, analog renk çalışması Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, A3 ebatta perspektifi verilen proje üzerinde çalışma
3 Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi, Renkli dergiler ve kartonlar, yapıştırıcı, gönye, kurşun kalem ve silgi Renk ve aydınlatma/ışık ilişkisi Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, A3 ebatta perspektifi verilen proje üzerinde çalışma
4 Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi, Renkli dergiler ve kartonlar, yapıştırıcı Hacimde bir tasarım parametresi olarak renk. Proje üzerinde çalışmalar: Farklı fonksiyondaki mekanlarda renk kullanımı çalışması Yüz yüze değerlendirme, A3 ebatta perspektifi verilen proje üzerinde çalışma
5 Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi, Renkli dergiler ve kartonlar, yapıştırıcı, gönye, kurşun kalem ve silgi Proje üzerinde çalışmalar: Farklı fonksiyondaki mekanlarda renk kullanımı çalışması Yüz yüze değerlendirme, A3 ebatta perspektifi verilen proje üzerinde çalışma
6 Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi, Renkli dergiler ve kartonlar, yapıştırıcı Renk karışım kuralları, ana ve ara renkler, genel renk kompozisyon kuralları ve tasarım örnekleri. Proje üzerinde çalışmalar, analog renk çalışması Yüz yüze değerlendirme, A3 ebatta perspektifi verilen proje üzerinde çalışma
7 Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi, Renkli dergiler ve kartonlar, yapıştırıcı, gönye, kurşun kalem ve silgi İç mekanda renk tasarım ilkeleri, iç mekan yüzeylerinde ve mobilyada renk kullanımı, renklerin entegrasyonu ve tasarım örnekleri. Proje üzerinde çalışmalar, contrast (tamamlayıcı) renkler çalışması Yüz yüze değerlendirme, A3 ebatta perspektifi verilen proje üzerinde çalışma
8 - ARA SINAV -
9 Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi, Renkli dergiler ve kartonlar, yapıştırıcı Proje üzerinde çalışmalar, üç renk armonisi çalışması Yüz yüze değerlendirme, A3 ebatta perspektifi verilen proje üzerinde çalışma
10 Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi, Renkli dergiler ve kartonlar, yapıştırıcı, gönye, kurşun kalem ve silgi İç mekanda renk tasarım ilkeleri, iç mekan yüzeylerinde ve mobilyada renk kullanımı, renklerin entegrasyonu ve tasarım örnekleri. Proje üzerinde çalışmalar, çapraz tamamlayıcı renkler çalışması Yüz yüze değerlendirme, A3 ebatta perspektifi verilen proje üzerinde çalışma
11 Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi, Renkli dergiler ve kartonlar, yapıştırıcı Proje üzerinde çalışmalar, monokromatik renk çalışması Yüz yüze değerlendirme, A3 ebatta perspektifi verilen proje üzerinde çalışma
12 Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi, Renkli dergiler ve kartonlar, yapıştırıcı, gönye, kurşun kalem ve silgi İç mekanda renk tasarım ilkeleri, iç mekan yüzeylerinde ve mobilyada renk kullanımı, renklerin entegrasyonu ve tasarım örnekleri. Proje üzerinde çalışmalar, sıcak-soğuk renk çalışması Yüz yüze değerlendirme, A3 ebatta perspektifi verilen proje üzerinde çalışma
13 Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi, Renkli dergiler ve kartonlar, yapıştırıcı Proje üzerinde çalışmalar, sıcak-soğuk renk çalışması Yüz yüze değerlendirme, A3 ebatta perspektifi verilen proje üzerinde çalışma
14 Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi, Renkli dergiler ve kartonlar, yapıştırıcı, gönye, kurşun kalem ve silgi İç mekanda renk tasarım ilkeleri, iç mekan yüzeylerinde ve mobilyada renk kullanımı, renklerin entegrasyonu ve tasarım örnekleri. Proje üzerinde çalışmalar, nötr renk çalışması Yüz yüze değerlendirme, A3 ebatta perspektifi verilen proje üzerinde çalışma
15 Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi, Renkli dergiler ve kartonlar, yapıştırıcı Proje üzerinde çalışmalar, nötr renk çalışması Yüz yüze değerlendirme, A3 ebatta perspektifi verilen proje üzerinde çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Pile, J. (1997), Color in Interior Design, New York: Mc Graw-Hill
Palmer, J. & Dodson, M. (1996), Design and Aesthetics, Amsterdam: Routledge
Ching, D., K. (2004), Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen (Sevgi Lökçe,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın
Güngör, H., İ. (2005), Görsel Sanatlar ve Mimarlık için Temel Tasarım, İstanbul: Esen Ofset
Gürer, L. & Gürer, G. (2004) Temel Tasarım, İstanbul: Birsen Yayınevi
Luke, J.T. (1996). The munsell color system: a language for color. New York: Fairchild Publications.
Sirel, Ş. (1974). Kuramsal renk bilgisi. İstanbul: Kutulmuş Matbaası.
Finlay, V. (2003). Color: a natural history of the palette. Random House Trade Paperbacks.
Zelanski, P. J. & Fisher, M. P. (2002). Color. Germany: Prentice Hall.
Goethe, J.W. & Judd, D.B. (1970) Theory of colours. USA: MIT Press.
Albers, J. & Weber, N.F. (2006). Interaction of color: USA: Yale University Press.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
2
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
2
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
3
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
2
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
3
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 3 36
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 12 3 36
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0