Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IMI455 | GELECEĞİN MALZEMELERİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. METİN KUŞ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere, güncel ve gelişmekte olan malzeme sistemlerinin ve iç mekanla ilişkisini yorumlama; iç mimari tasarımda malzemenin kullanım süreci ve estetik kriterlerin önemini kavrama ve kullanma becerisi kazandırmak. |
İçerik: | Malzeme ve iç mekan tasarımı ilişkisini kurma, epoksi, kompozit, termo-elektrik, metalik mikro kafes, aerojel, meta malzemeler, karbon nanotüpler, şeffaf alüminyum, grafen, stanen, amorf metaller, yapay elmas, süper alaşımlar, köpük metal, e-tekstil gibi malzemelerin güncel kullanımları, Malzemelerin fiziksel, kimyasal özellikleri, malzemelerin Tasarım ve detay çözümleri, Malzemenin iç mekanda kimlik ve üslupla ilişkisini kurma, Malzemenin Kullanım sürecindeki performans özellikleri ve sürdürülebilirlik kriterleri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Malzeme ve iç mekan tasarımı ilişkisini tanımlar. |
Epoksi, kompozitler, termo-elektrik, metalik mikro kafes, aerojel, meta malzemeler, karbon nanotüpler, şeffaf alüminyum, grafen, stanen, amorf metaller, yapay elmas, süper alaşımlar, köpük metal, e-tekstil gibi malzemelerin güncel kullanımlarını anlatır. |
Malzemelerin iç mekandaki işlevlerine göre tasarım ve detay çözümlerini belirler . |
Malzemenin Kullanım sürecindeki performans özellikleri sürdürülebilirlik kriterlerine göre ölçer. |
Tasarım fikirlerini güncel malzemeler ile geliştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Dersin tanımı, Malzeme ve iç mekan tasarımı ilişkisi | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
2 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Yapı malzemelerinin özellikleri, sınıflandırılması. Ahşap, doğal taş, beton, sıva, metal, tuğla, cam, plastik gibi genel malzeme bilgisi üzerine konu anlatımı ve Kullanım sürecindeki performans özellikleri | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
3 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Kompozitler konu anlatımı ve Kullanım sürecindeki performans özellikleri | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
4 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Kompozitler konu anlatımı ve Kullanım sürecindeki performans özellikleri | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
5 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Kompozitler ve epoksi konu anlatımı ve Kullanım sürecindeki performans özellikleri | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
6 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Aerojel, termo-elektrik konu anlatımı ve Kullanım sürecindeki performans özellikleri | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
7 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Genel tekrar | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | metalik mikro kafes, amorf metaller konu anlatımı ve Kullanım sürecindeki performans özellikleri | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
10 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Meta malzemeler, şeffaf alüminyum konu anlatımı ve Kullanım sürecindeki performans özellikleri | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
11 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Grafen, karbon nanotüpler, yapay elmas konu anlatımı ve Kullanım sürecindeki performans özellikleri | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
12 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | e-tekstil, Köpük metal, Süper alaşımlar konu anlatımı ve Kullanım sürecindeki performans özellikleri | Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma |
13 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Sürdürülebilir mimari için alternatif malzemeler | Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma |
14 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Sürdürülebilir mimari için alternatif malzemeler | Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma |
15 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Genel tekrar | Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Trevor, M. T. , Scott,J.(2012) Materials for a Sustainable Future |
Brownell, B., (2017) Transmaterial Next: A Catalog of Materials that Redefine Our Future |
Brownell, B., (2012) Material Strategies: Innovative Applications in Architecture |
Swackhamer M., Brownell B.,(2015) Hypernatural: Architecture's New Relationship with Nature |
Meo M., Milella E.,(2011) Composite Materials: A Vision for the Future |
Leydecker, S. (2008). Nano materials : In architecture, interior architecture and design. |
Kultermann, E., Spence. W. P., (2021). Construction, Materials, Methods, and Techniques Building for a sustainable future. |
Baillie, C., Jayasinghe, R., (2017). Green Composites Natural and waste-based composites for a sustainable future |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
|
||||||
2 |
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
|
||||||
2 |
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
|
||||||
3 |
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
|
||||||
2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
|
||||||
3 |
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 3 | 36 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 12 | 3 | 36 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |