Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
MTT378 |
GİYSİ AKSESUARLARI |
5 |
4 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. METİN KUŞ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersle öğrencilerin düşündükleri giysi aksesuar tasarımlarını uygulayabilme çizim becerisine ulaşmaları ve aksesuar tasarımında kullanılan malzeme ve renk bilgisine sahip olmaları amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Bu ders kapsamında farklı tasarımların istenen özelliklerde malzeme ve renk bilgisi ile uygulama aşamalarının çözümü amaçlanmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Giysi aksesuarlarının yapımında kullanılan malzeme ve renkleri tanır. |
Dijital baskı yöntemlerini kullanarak eskizlerini ürüne dönüştürür. |
Belirlenen konulara yönelik özgün aksesuar tasarımları üretir. |
Aksesuar tasarımında çizim ve boyama tekniklerini geliştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Dersin genel tanımı, dönem içinde işlenecek konu ve izlenecek yöntemlerin açıklanması |
Anlatma yöntemi |
2 |
Görsel ve yazılı kaynak tarama |
Tasarlanacak konunun ön hazırlıklarının yapılması ve malzeme kaynak, araştırması |
Bireysel çalışma yöntemi |
3 |
Eskiz çalışmaları |
Dijital baskı tekniği ile uygulanacak materyaller için tasarım eskiz aşamaları |
Gösterip yaptırma |
4 |
Görsel ve yazılı kaynak tarama |
Uygulanacak konuların sınıflandırılması (gavroş, eşarp, fular, şemsiye) |
Gösterip yaptırma |
5 |
Eskiz çalışmaları |
Gavroş ve eşarp tasarımının bilgisayarda siyah beyaz ve renkli uygulama çalışması |
Bireysel çalışma yöntemi |
6 |
Eskiz çalışmaları |
Fular tasarımının bilgisayarda siyah beyaz ve renkli uygulama çalışması |
Bireysel çalışma yöntemi |
7 |
Eskiz çalışmaları |
Şemsiye tasarımının bilgisayarda siyah beyaz ve renkli uygulama çalışması |
Bireysel çalışma yöntemi |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Araştırma |
Teknik gezi |
Örnek olay yöntemi |
10 |
Görsel araştırma |
Dijital baskı tekniği ile siyah beyaz ve renkli gavroş ve eşarp tasarımının şifon-saten kumaşa aktarılması |
Gösterip yaptırma |
11 |
Görsel araştırma |
Dijital baskı tekniği ile siyah beyaz ve renkli fular tasarımının şifon-saten kumaşa aktarılması |
Gösterip yaptırma |
12 |
Görsel araştırma |
Dijital baskı tekniği ile siyah beyaz ve renkli şemsiye tasarımının şifon-saten kumaşa aktarılması |
Gösterip yaptırma |
13 |
Eskiz çalışmaları |
Çalışılan tüm tasarımların desenlerinden esinlenilerek metraj kumaş baskısı için raportlu bir desenin çalışılması |
Bireysel çalışma yöntemi |
14 |
Eskiz çalışmaları |
Çalışılan raportlu metraj desenin şifon-saten kumaşa baskı uygulamasının yapılması |
Gösterip yaptırma |
15 |
Görsel araştırma |
Tüm çalışılan işlerinin dikiminin gerçekleştirilmesi |
Bireysel çalışma yöntemi |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Perri, K., (2007). Giysi modelleri ve aksesuarlar. İstanbul: Tuva Yayıncılık. |
Peker, E., (2017). Tekstilciler için baskı el kitabı. Bursa: Ekin Basın Yayın. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
|
|
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
4 |
52 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
Final Sınavı Hazırlığı |
3 |
3 |
9 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Ara Sınav Hazırlığı |
3 |
3 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
35 |
0 |
132 |
|
Genel Toplam |
132 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|