Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
STV458 | UZAK DOĞU VE ASYA SİNEMASI | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. METİN KUŞ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Uzak Doğu ve Asya Sinemasının özgün kültürel kökleriyle görsel işitsel bağlarındaki zenginliği ele almak ve bunların sinemadaki görünümleri ortaya koymak dersin temel hedefidir. Bu bağlamda değişik estetik kategorilerde benzerlik ve farklılıklar bu dersin temel konusunu oluşturmaktadır. |
İçerik: | Bu derste, öncelikli olarak Uzak Asya sinemasının kültür ve sanat tarihi mercek altına alınacaktır. Bu bağlamda Uzak Asya sinemasının görsel yapısının kültürel kökleri ile ilişkisi kurulmuş olacaktır. Sonra Uzak Asya sinemasına ait film örnekleri üzerinden bu filmlerde, görsel yapı ve estetik kategoriye ait diğer yapılar incelenecek ve bunların Hollywood film örnekleri ile kıyaslaması yapılacaktır. Bu filmlerden örnek filmler izlenecek ve üzerine tartışılacaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Uzak Asya resim ve diğer görsel sanatların tarihi hakkında bilgi sahibi olması. |
Uzak Asya sinemasında öne çıkan ülke ve yönetmenleri tanıması. |
Uzak Asya ülkelerinin ve yönetmenlerin filmlerinde kendine özgü görsel anlatı yapısının ana akım sinemayla farklarını bilmesi. |
Kültür ve sinema arasındaki ilişkileri görebilmesi. |
Yerel ve evrensel kültür arasındaki ilişkilerin görsel kültür üzerinden çözümlemesini yapabilmesi. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Uzak Asya Tarihi ve Kültürü | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
2 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Uzak Asya'da görsel sanatlar | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
3 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Görsel Estetiğin Kökenleri | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
4 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Anlatı yapısı estetiği | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
5 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Japon Sineması ve Yönetmenler | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
6 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Film Örnekleri ve Analizleri | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
7 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Güney Kore Sineması ve Yönetmenler | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Film Örnekleri ve Analizleri | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
10 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Çin Sineması ve Yönetmenler | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
11 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Film Örnekleri ve Analizleri | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
12 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Hong Kong Sineması ve Yönetmenler | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
13 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Film Örnekleri ve Analizleri | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
14 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Vietnam Sineması ve Yönetmenler | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
15 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Film Örnekleri ve Analizleri | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Novell-Smith, G. (2003). Dünya Sinema Tarihi. Ahmet Fethi (Çev.). İstanbul: Kabalcı Yayınları. |
Carter, D. (2011). Doğu Asya Sineması. İstanbul: Kalkedon Yayınları. |
Oylum, R. (2011), Uzakdoğu Sineması, İstanbul: Başka Yerler |
Richards, A. (2011), Asya Korku Sineması, İstanbul: Kalkedon Yayınları |
Chu, Y. (2003), Hong Kong Cinema: Coloniser, Motherland and Self. London and New York: Routledge Curzon |
Lim, S.H. (2020),The Chinese Cinema Book, British Film Institute |
Ahn, S. J. (2012). The Pusan International Film Festival: South Korean Cinema and Globalization. Hong Kong: Hong Kong University Press |
Sudo, N.& Tanikawa, T. (2019) Cultural Politics around East Asian Cinema: 1939-2018, Kyoto: Trans Pacific Press |
Yau Shuk-ting Kinnia (2011) East Asian Cinema and Cultural Heritage: From China, Hong Kong, Taiwan to Japan and South Korea, London: Palgrave Macmillan |
Cheung, R. (2015) New Hong Kong Cinema: Transitions to Becoming Chinese in 21st-Century East Asia, New York: Berghahn Books |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
|
||||||
2 |
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
|
||||||
2 |
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
|
||||||
3 |
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
|
||||||
2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
|
||||||
3 |
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 7 | 2 | 14 |
Ödev | 5 | 3 | 15 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 3 | 3 | 9 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 7 | 2 | 14 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 52 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |