TR EN

TELEVİZYON VE SİNEMADA MÜZİK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
STV368 TELEVİZYON VE SİNEMADA MÜZİK 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. METİN KUŞ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı televizyonda ve sinemada ses ve müzik kullanımının amaçlarını ve önemini ortaya çıkararak, öğrenilen teorik bilgilerin proje uygulamalarına dönüştürülebilmesidir.
İçerik: Görsel yapımlar için ses ve müziği temel seviyede kavrayarak çoklu kayıt stüdyolarında kullanılan yazılımlar yoluyla en az 3 kanallı müzik bestesi oluşturabilecektir ve bu ürünlerini bir dalga editöründe işleyerek son haline ulaştırabilecektir bilgiye sahip olma.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Teknik açıdan televizyon ve sinema için ses ve müziği temel seviyede kavrar.
Ses ve Müziğin tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur.
Öğrendiği teknik bilgileri projesine uygular.
Ses ve müziğin insan duyguları üzerindeki etkilerini karşılaştırır.
Çekilen filme uygun müziği uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders konusunda genel bilgi almaları Sesin Temelleri Anlatma ve Tartışma Yöntemi
2 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Müziğin Temelleri Anlatma ve Tartışma Yöntemi
3 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Müzik ve Toplum İlişkisi Anlatma ve Tartışma Yöntemi
4 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları MIDI Protokolü Anlatma ve Tartışma Yöntemi
5 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Kayıt Yöntemleri Anlatma ve Tartışma Yöntemi
6 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Kurguda Ses ve Müziğin Önemi Anlatma ve Tartışma Yöntemi
7 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Televizyon Programlarında Ses Anlatma ve Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Televizyon Programlarında Müzik Anlatma ve Tartışma Yöntemi
10 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sinemada Ses Anlatma ve Tartışma Yöntemi
11 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sinemada Müzik Anlatma ve Tartışma Yöntemi
12 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Öğrenci Gruplarıyla Uygulama Yapılması Tartışma ve Uygulama Yöntemi
13 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Öğrenci Gruplarıyla Uygulama Yapılması Tartışma ve Uygulama Yöntemi
14 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Öğrenci Gruplarıyla Uygulama Yapılması Tartışma ve Uygulama Yöntemi
15 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Öğrenci Gruplarıyla Uygulama Yapılması Tartışma ve Uygulama Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Vardar, B. (2009). Sinemada Ses ve Müzik. İstanbul: Es Yayıncılık.
Güral, U. (2014). Sinema’da Elektronik Müzik Kullanımı. İstanbul: Detay Yayıncılık.
Sayın, Ö., Göknur Bostancı Ege, (2013) Müziğin Toplumsal ve Göstergebilimsel Temelleri, Ege Eğitim Dergisi 2013(14) 106-117
Sözen, M., Anlatımsal Bir Öge Olarak Sinemada Müzik Kullanımı Yapılanmalar, İşlevler, Analizler Asos Journal Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi Yıl: 3 Sayı:18 Aralık 2015 s.34-65
İlyasoğlu,E., (1999) Zaman içinde Müzik, 5.Baskı, İst.Yapıkredi Kültür Sanat Yayıncılık
Say, A., (2022) Müzik Tarihi, İst. Islık Yayınları.
Alço,P., Sinema ve Müzik. www.idildergisi.com
Doğan, E., (2009) Sinema Filmlerinde İzleyicinin Etkilenmesinde Önemli Bir Rol Oynayan Öğelerden Biri Olarak Film Müziği, Yüksek Lisans Tezi, (Basılmadı) İstanbul Üniversitesi SosyalBilimler Enstitüsü Radyo Televizyon ve Sinema Anasanat Dalı
Alço, P., (2008) Sinema ve Müzik Kısa bİr Tarihsel Bakış, İdil Dergisi, 02.07.2008, s: 135-148
Kabataş, M., (2017) Müziğin Sinema Üzerine Etkisi, Doğu Anadolu, Sosyal Bilimler Eğilimler Dergisi 1/2

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
2
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
2
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
3
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
2
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
3
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 3 3 9
Proje Hazırlama 3 3 9
Seminer 7 3 21
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 3 3 9
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 3 3 9
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 2 3 6
Rapor Yazma 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 52 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0