TR EN

SİNEMA VE MİTOLOJİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
STV366 SİNEMA VE MİTOLOJİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. METİN KUŞ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, sinemayla mitoloji arasındaki bu karşılıklı ilişkiler ağının çerçevesini çizmek, ilhamını mitolojiden alan filmleri incelemek ve film çekerek mitolojiden nasıl yararlanılabileceğini göstermektir.
İçerik: Sinema ve mitoloji arasındaki ilişkiyi incelemek. Mitoloji ve sinema ilişkisini açıklamak amacıyla filmler çözümlemek.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Filmlerdeki mitolojik imge ve temaları tespit edebilmek
Filmlerdeki mitolojik imge ve temaları yorumlayabilmek
Filmlerdeki mitolojik yapıyı tespit edebilmek
Filmleri mitolojik paradigmalara göre analiz edebilmek
Film yaparken mitolojik imge ve temalardan yararlanabilmek.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Mitlerin tarihsel yolculuğu Anlatma ve Tartışma Yöntemi
2 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Çağdaş mitlerin incelenmesi Anlatma ve Tartışma Yöntemi
3 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sinema ve mitoloji ilişkisi Anlatma ve Tartışma Yöntemi
4 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Kahramanın Yolculuğu motifi Anlatma ve Tartışma Yöntemi
5 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sinemada kahraman yaratma ve Joseph Campbell Anlatma ve Tartışma Yöntemi
6 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sinemada kahraman yaratma ve Joseph Campbell Anlatma ve Tartışma Yöntemi
7 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sinema ve mitolojik figürler Anlatma ve Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sinemada Mitolojik figürlerin örnek filmleri Anlatma ve Tartışma Yöntemi
10 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sinemada Mitolojik figürlerin örnek filmleri Anlatma ve Tartışma Yöntemi
11 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sinemanın yarattığı yeni mitolojik figürler Anlatma ve Tartışma Yöntemi
12 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sinemanın yarattığı yeni mitolojik figürler Anlatma ve Tartışma Yöntemi
13 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Örnek filmler ve mitolojik figürlerin kullanımı Anlatma ve Tartışma Yöntemi
14 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Örnek filmler ve mitolojik figürlerin kullanımı Anlatma ve Tartışma Yöntemi
15 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Örnek filmler ve mitolojik figürlerin kullanımı Anlatma ve Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Tecimer, Ö. (2005). Sinema Modern Mitoloji. İstanbul: Planb Yayıncılık.
Ferrell, W, K. (2000). Literature and Film as Modern Mythology. Westport: Greenwood Publishing.
Atayman, V. Çetinkaya, T. (2016). Popüler Sinema'nın Mitolojisi. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Vogler, C. (2009). Yazarın Yolculuğu. İstanbul: Okuyan Us Yayınları.
Indick, W. (2011). Senaryo Yazarları İçin Psikoloji. İstanbul: Agora Kitaplığı.
Rank, O. (2014). Doğum Travması. İstanbul: Metis Yayınları.
Campbell, J. (2010). Kahramanın Sonsuz Yolculuğu. İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
March, J. (2018). Klasik Mitler. İstanbul: İletişim Yayınları.
Campbell, J. Moyers, B. (2007). Mitolojinin Gücü. İstanbul: MediaCat.
Voytilla, S. (2020). Sinema ve Mit. İstanbul: Hil Yayınvevi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
2
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
2
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
3
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
2
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
3
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 10 2 20
Ödev 5 2 10
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 3 3 9
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 7 2 14
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 55 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0