TR EN

YENİ MEDYA VE İLETİŞİM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
STV353 YENİ MEDYA VE İLETİŞİM 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. METİN KUŞ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle öğrencilerin yeni medya ve iletişim alanında hakim olmalarını bu alanda yetkinlik kazanmaları ve yeni medya platformlarına eleştirel bakabilmeleri ve analiz yapabilmeleri amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu ders kapsamında yeni medya ve iletişim konuları incelendikten sonra, ağ toplumu, bilgi toplumu, dijital kültür ve sosyal platformlar analiz edilecektir. Bununla birlikte yeni medya platformları örnek çalışmalar üzerinden kavramsal ve güncel uygulamalar ışığında incelenecektir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Toplum, kültür, iletişim, yeni medya, dijital kültür kavramlarını tanımlar.
Yeni medya ve geleneksel medya arasındaki farkları açıklar.
Yeni medyanın ve geleneksel medyanın iletişim ve medya üzerindeki etkilerini karşılaştırır.
Yeni medya platformlarının kullanım alanlarını inceler.
Yeni medyanın etkileri ve amaçlarının toplum üzerindeki ilişkisini kurar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları İletişim, iletişim türleri, iletişimde yetkinlikler kavramları Anlatma, Tartışma Yöntemi
2 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları İletişimde medya yansımaları Anlatma, Tartışma Yöntemi
3 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Geleneksel medya ve yeni medya ilişkileri Anlatma, Tartışma Yöntemi
4 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Ağ toplumu, dijital kültür, enformasyon, bilgi toplumu Anlatma, Tartışma Yöntemi
5 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sosyal ağ platformlarının medyadaki yansımaları Anlatma, Tartışma Yöntemi
6 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Medyada internet çağı, küresel kültür ve gözetim toplumu Anlatma, Tartışma Yöntemi
7 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Yeni medyada pazarlama alanlarının kullanımı Anlatma, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Yeni medyada söylem analizlerinin incelenmesi Anlatma, Tartışma Yöntemi
10 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sanal kimlikler ve siberkültür etkileri Anlatma, Tartışma Yöntemi
11 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Çevrimiçi topluluklarda yaşam tarzları ve kimlik oluşumları Anlatma, Tartışma Yöntemi
12 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Eleştirel çerçevede yeni medyanın incelenmesi Anlatma, Tartışma Yöntemi
13 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sosyal medya yapay zeka ve inovatif kullanımlar Anlatma, Tartışma Yöntemi
14 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Geleceğin toplumunda yeni medyanın disütopik incelemeleri Anlatma, Tartışma Yöntemi
15 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Genel değerlendirme Anlatma, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Aydoğan, F. (2009). Eleştirel perspektiften yeni medya. Marmara İletişim Dergisi, (15).
Aydoğan, F. (2017). Yeni Medya Kuramları. İstanbul: Der Yayınları.
Aydoğan, F. (2020). Yeni Medya Kuramları 2. İstanbul: Der Yayınları.
Binark, M. (2007). Yeni Medya Çalışmaları. Dipnot Yayınları.
Binark, M. & Bayraktutan, G. (2013). Ayın karanlık yüzü yeni medya ve etik.
Demir, M. (Ed.). (2014). Yeni Medya Üzerine... İstanbul: Literatürk.
Deniz, A. Ç. & Hülür, A. B. (2016). Yeni Medya ve Toplum. İstanbul: Literatürk.
Jenkins, H. (2016). Cesur Yeni Medya: Teknolojiler ve Hayran Kültürü. İstanbul: İletişim Yayınları.
İnceoğlu, Y. & Çoban, S. (2015). İnternet ve Sokak. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Saka, E. Türkiye'de Yeni Medya Çalışmaları 1. Taş Mektep Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
5
2
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
4
2
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
4
3
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
5
2
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
4
3
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 4 5 20
Proje Hazırlama 4 5 20
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 52 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0