TR EN

KENT VE KÜLTÜR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ILT473 KENT VE KÜLTÜR 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi PARVIN HEIDARI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders sonunda öğrencilerin kentleşme tarihi ve bu süreçte oluşan kent kültürü, kent imgesi, kentlerdeki kültürel değişim ve dönüşümler hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu ders kapsamında kent ve kültür hakkında temel kavramlar incelendikten sonra, günümüz kentlerinin ilk kentsel yerleşim birimlerinden farklılıkları, kentleşme sürecinde kır-kent ikilemi ve gecekondulaşmanın meydana getirdiği sorunları ele alınacaktır. Kent estetiği, kentsel davranışlar, konuşma biçimleri ve eğlence kültürü işlenecek, cumhuriyet sonrası sosyo-kültürel yapı İstanbul üzerinden örneklenecektir. Son olarak kentlilik bilincinin nasıl geliştirilebileceği tartışılacaktır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kent kültürü kavramını açıklar.
Kentsel davranış ve dil biçimlerini tanımlar.
Kent kültürünün geçirdiği dönüşümü yorumlar.
Günümüz kentleri ile ilk yerleşim yerleri arasındaki farklılıkları karşılaştırır.
Kentleşmenin avantajlarını ve dezavantajlarını inceler.
Göç kültürü ve gecekondulaşmaya dair sorunları tartışır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Derse Genel Giriş, İçerik Planı, Yöntem Hakkında Bilgi Verilmesi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
2 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Kavramlar Ve Kültür Kuramı Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
3 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Kent Kültürü Ve Kentlilik Bilinci Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
4 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Günümüz Kentlerinin İlk Kentsel Yerleşim Birimlerinden Farklılıkları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
5 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Kentleşme Sürecinde Kır-Kent İkilemi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
6 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Gecekondulaşma Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
7 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Kentte Davranışlar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Kentte Dil Ve Konuşma Biçimleri Anlatma Yöntemi
10 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Kentte Eğlence Kültürü Boş Zaman Değerlendirme Eğilimleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
11 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Kent Estetiği Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
12 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları İstanbul Üzerinden Cumhuriyet Sonrası Sosyo-Kültürel Yapı Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
13 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Kentlilik Bilinci Nasıl Gelişir Tartışması Ve Genel Değerlendirme Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
14 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Kentlilik Bilinci Nasıl Gelişir Tartışması Ve Genel Değerlendirme Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
15 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Genel Tekrar Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Sevindi, N. (2003). Kent ve Kültür. Alfa Yayıncılık, Ankara.
Robert, J. (1999). Kent ve Halk. Ütopya Yayınevi, İstanbul.
Güreşçi, E. (2018). Çeşitli Yönleriyle Kırsal Göç. Savaş Yayınevi, İstanbul.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar ve proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini analiz eder.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çizim anlatım yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve grafik anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
2
Bireysel veya grup bazında sorumluluk alarak iç mekân ve çevrelerinde öğrenmiş olduğu tasarım ilke ve becerilerini uygular.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç ve dış mekânların tasarım, uygulama ve teknik donatım projelerini, farklı meslek grupları ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde organize eder.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân ve yakın çevresinin tasarım ve planlama alanlarındaki düzenlemelerini, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek, toplumsal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve gelişime açık fikirler ve çözümlerle analiz eder.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda, sosyal sorumlukları çerçevesinde toplumsal boyutta, çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler organize eder.
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, mesleki hayatlarında; toplum yaşantısını da göz önünde bulundurularak, uygulamaya yönelik sürdürülebilir, değişime ve yeniliğe açık iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri tasarlar.
2
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları; mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartları yasal çerçevelere uygun olarak kullanarak, iç mekânların sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi gibi konularda öneriler geliştirir.
3
İç Mimari ve çevresel tasarım odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 30 30
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 28 28
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 30 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0