TR EN

VİTRİN VE FUAR STANDI TASARIMI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IMI356 VİTRİN VE FUAR STANDI TASARIMI 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi PARVIN HEIDARI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, ticari mekânlardan olan vitrin ve fuar stantlarının mekânsal özelliklerini tasarım ilkeleri prensiplerine göre tanımlayarak, yenilikçi ve çağdaş sergileme elemanları tasarımları oluşturuma becerisi kazandırmak.
İçerik: Ders, sınırlı metrekare içerisinde farklı fonksiyon ve ihtiyaçlara göre, uygun malzeme kullanarak, zaman ve maliyet sınırlarını düşünerek, özgün ve sürdürülebilir sergileme mekanları tasarlama prensipleri konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Ticari mekânlardan olan vitrin ve fuar stantlarının mekânsal özelliklerini tasarım ilkeleri prensiplerine tanımlar.
Vitrin ve fuar standı tasarımında malzeme, zaman ve maliyet ilişkilerini anlatır.
Sınırlı metrekare içerisinde malzeme, zaman ve maliyet sınırlarına dikkat ederek mekanı çözümler.
Farklı fonksiyon ve ihtiyaçlara göre yenilikçi ve çağdaş sergileme elemanları tasarımları keşfeder.
Sınırlı metrekare içerisinde özgün ve sürdürülebilir vitrin ve fuar stantları tasarlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Ders hakkında genel bilgi; ticari mekanlardan olan vitrin ve fuar standı kavramlarının tanımlanması. Vitrin ve fuar standı tasarımı yapılırken dikkat edilmesi gereken unsurlar Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
2 Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi Vitrin tasarımı yaparken firma kimliğinin ve markanın tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma
3 Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi Vitrin tasarımı yaparken kullanılacak malzemenin, renk ve dokunun tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma
4 Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi Vitrini oluşturan mekansal ögeler ve tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma
5 Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi Vitrin tipleri ve tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma
6 Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi Vitrinin mimari elemanları ve tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma
7 Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi Vitrinin mekansal donatıları ve tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma
8 - ARA SINAV -
9 Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi Fuarın tanımı ve fuarcılık kavramı. Proje üzerinde çalışmalar Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma
10 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Fuar standı tasarımı yaparken firma kimliğinin ve markanın tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma
11 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Fuar standı tasarımı yaparken firma kimliğinin ve markanın tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma
12 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Fuar standı çeşitleri ve tasarımı. Proje üzerinde çalışmalar Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma
13 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Fuar mekanlarının biçimlenişini etkileyen faktörler. Proje üzerinde çalışmalar Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma
14 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Fuar standı tasarımında görsel ve algısal faktörler. Proje üzerinde çalışmalar Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma
15 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Fuar standı tasarımında görsel ve algısal faktörler. Proje üzerinde çalışmalar Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Siegal, J. (2008), More Mobile: Portable Architecture for Today, New York: Princeton Architectural Press
Urbach, H. (Ed.), Betsky, A., Kronenberg, R., Scoates, C. (2003), Lot-Ek: Mobile Dwelling Unit, Santa Barbara: D.A.P./University Art Museum, University of California
Shaoqiang, W. (2015), New Portable Architecture: Designing Mobile & Temporary Structures, Promotora de Prensa International S. A.
Seonwook, K. & Miyoung, P. (2012), Mobile Architecture (Construction and Design Manual), DOM Publishers
Klanten, R.(Ed.), Ehmann, S.(Ed.), Galindo, M.(Ed.) (2015), The New Nomads: Temporary Spaces and a Life on the Move, Gestalten Publisher
Banham, R. (1970), Theory and design in the first machine age, London:Architectural Press
Cook, P., & Archigram (Group). (1999), Archigram, New York: Princeton Architectural Press
Kronenburg, R. (2007), Flexible: Architecture that responds to change, London:Laurence King
Siegal, J. (2002), Mobile: The art of portable architecture, New York: Princeton Architectural Press
Baldwin, J., (1996) Bucky Works: Buckminster Fuller's Ideas for Today, John Wiley&Sons, New York
Brayer, A, M. &Simonot, B. (2002), Archilab’s Future House, London: Thames&Hudson

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar ve proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini analiz eder.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çizim anlatım yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve grafik anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
3
2
Bireysel veya grup bazında sorumluluk alarak iç mekân ve çevrelerinde öğrenmiş olduğu tasarım ilke ve becerilerini uygular.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç ve dış mekânların tasarım, uygulama ve teknik donatım projelerini, farklı meslek grupları ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde organize eder.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân ve yakın çevresinin tasarım ve planlama alanlarındaki düzenlemelerini, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek, toplumsal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve gelişime açık fikirler ve çözümlerle analiz eder.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda, sosyal sorumlukları çerçevesinde toplumsal boyutta, çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler organize eder.
2
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, mesleki hayatlarında; toplum yaşantısını da göz önünde bulundurularak, uygulamaya yönelik sürdürülebilir, değişime ve yeniliğe açık iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri tasarlar.
3
2
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları; mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartları yasal çerçevelere uygun olarak kullanarak, iç mekânların sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi gibi konularda öneriler geliştirir.
3
3
İç Mimari ve çevresel tasarım odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 3 36
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 12 3 36
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 1 9 9
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0