TR EN

TASARIM VE MARKALAŞMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IMI454 TASARIM VE MARKALAŞMA 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi PARVIN HEIDARI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, 20. yüzyılın sonları ve 21. yüzyılın başlarında öne çıkan marka kavramı stratejilerinin ve marka iletişiminin tasarım konusu üzerindeki etkilerini kavrama becerisi kazandırmak.
İçerik: Marka ve markalaşma kavramları, tarihsel sürecinin analizi, Tüketim kavramının 20. yüzyıldaki konumunu, Kültür ve davranış biçimlerinin tasarım ile ilişkisi, Kurumsal kimlik tasarımının firmalar üzerindeki önemi, Mekânsal tasarım ve kamusal mekan tasarımının örnekler ile incelenmesi, Küreselleşme kavramı çerçevesinde marka ve tasarım konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Marka ve markalaşma kavramlarını tanımlar.
Tüketim kavramının 20. yüzyıldaki konumunu anlatır.
Kurumsal kimlik tasarımının firmalar üzerindeki önemi çözümler.
Mekânsal tasarımları ve kamusal mekanları marka tasarımı üzerinden eleştirir.
Kullanıcı- marka- tüketim ilişki üzerinden kamusal ve iç mekanlar için markalar tasarlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Dersin tanımı, genel içerik ve yürütülmesi üzerine açıklama Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
2 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Markanın tanımı, marka ve markalaşmanın tarihi (Dünyada ve Türkiye’de). Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
3 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Marka yönetimi süreci; marka imajı, marka ederi, marka sadakati, marka farkındalığı, algılanan kalite, marka çağrışımı, marka ederi Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
4 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Marka Tasarım Süreci; marka kimliği, kişiliği, marka ismi, sembol, logo, slogan kavramlarının açıklanması. Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
5 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Marka ve Farklılaşma, kurumsal kimlik ve marka kavramı ilişkisi Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
6 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Kullanıcı- marka ilişkisinin incelenmesi, markalaşmada duyusal faktörlerin etkileri. Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
7 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Kültür, Tüketim-Davranış- ve Çevre etkileşiminde kullanıcı profili. Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
8 - ARA SINAV -
9 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Teknik gezi Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
10 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Mekan tasarımında fiziksel faktörlerin önemi, estetik değerlendirmede temel kavramlar. Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
11 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Tasarımın marka ve mekan olarak dönüşümü. Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
12 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı İletişim tasarımı kavramı, tasarım ve deneyim kavramlarının incelenmesi ve mekansal etkileşimi. Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
13 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Kamusal mekan tasarımı, mekan tasarımının kurumsal kimlik olgusuna katkıları. Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
14 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Kamusal mekan örneklerinin markalaşma stratejileri açısından incelenmesi. Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
15 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Marka-İç mekan tasarımı üzerine incelemeler (Dünyadan ve Türkiye’den öncü markalar). Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Aaker, D. (1991) Managing Brand Equity, Free Press, New York
Bilgin, N.(1996) İnsan İlişkileri ve Kimlik, Sistem Yayıncılık, İstanbul
3. Borja De Mozota, B. (2003) Design Management, Allworth Press, New York.
Gobe, M.(2001) Emotional Branding, Allworth Press, New York

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar ve proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini analiz eder.
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çizim anlatım yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve grafik anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
1
2
Bireysel veya grup bazında sorumluluk alarak iç mekân ve çevrelerinde öğrenmiş olduğu tasarım ilke ve becerilerini uygular.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç ve dış mekânların tasarım, uygulama ve teknik donatım projelerini, farklı meslek grupları ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde organize eder.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân ve yakın çevresinin tasarım ve planlama alanlarındaki düzenlemelerini, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek, toplumsal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve gelişime açık fikirler ve çözümlerle analiz eder.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda, sosyal sorumlukları çerçevesinde toplumsal boyutta, çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler organize eder.
1
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, mesleki hayatlarında; toplum yaşantısını da göz önünde bulundurularak, uygulamaya yönelik sürdürülebilir, değişime ve yeniliğe açık iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri tasarlar.
3
2
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları; mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartları yasal çerçevelere uygun olarak kullanarak, iç mekânların sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi gibi konularda öneriler geliştirir.
1
3
İç Mimari ve çevresel tasarım odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 3 36
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 12 3 36
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0