TR EN

MODA TASARIMINDA ERKEK GİYİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MTT374 MODA TASARIMINDA ERKEK GİYİMİ 5 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi PARVIN HEIDARI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle öğrencilerin, erkek giyimi üzerine koleksiyon hazırlama süreçlerinde tasarımsal bakış açısı kazanması, tasarım etütleri yapması ve koleksiyon hazırlama süreci hakkında temel kavramlara ve sürece hakim olması amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriği; erkek giyimi üzerine koleksiyon ve koleksiyon süreç dosyası hazırlama uygulamalarını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Temel koleksiyon tekniklerini uygular.
Erkek giyimine yönelik koleksiyon hazırlama süreçleri hakkında temel bilgi ve kavramları tanımlar.
Kazandığı pratik bilgiyi deneysel tasarımlarla ilişkilendirir ve koleksiyonlarında uygular.
Alternatif uygulamalar sayesinde deneysel özellikli kıyafet bileşenleri üretir

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, kullanılacak kaynakların, izlenecek yöntemlerin, konuların ve dersin genel tanımı Beyin Fırtınası, Anlatma ve Yöntemi
2 Trend Analizi araştırmaları WGSN Trend Öngörü raporlarının değerlendirilmesi Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma
3 Trend Analizi araştırmaları Temanın verilmesi Örnek Olay Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma
4 Görsel Araştırması Hikâye Panosu ve Renk Panosu Çalışmaları Örnek Olay Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma
5 Görsel Araştırması Eskiz Çalışmaları Örnek Olay Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma
6 Çizim Çalışmaları Eskiz Çalışmaları Örnek Olay Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma
7 Çizim Çalışmaları Eskiz Çalışmaları ve Teknik Çizimler Örnek Olay Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma
8 - ARA SINAV -
9 Çizim Çalışmaları Eskiz Çalışmaları ve Teknik Çizimler Örnek Olay Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel ÇalışmaÖrnek Olay Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma
10 Araştırma Teknik Gezi Örnek Olay Yöntemi
11 Kumaş ve Aksesuar Araştırmaları Kumaş ve Aksesuar Araştırmaları Kumaş ve Aksesuar Panosu Örnek Olay Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma
12 Tasarım Çalışmaları Koleksiyon Uygulama Çalışmaları Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma
13 Tasarım Çalışmaları Koleksiyon Uygulama Çalışmaları Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma
14 Fotoğraf Çekimi Katalog Hazırlama Örnek Olay Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma
15 Baskı Çalışmaları Katalog Hazırlama Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Hopkins, J. (2017). Moda Tasarımında Erkek Giyim. İstanbul: Literatür Yayınevi.
Harriet Worsley (2018). Modayı Değiştiren 100 Fikir, Literatür Yayıncılık.
Colin Renfrew , Elinor Renfrew, (2014). Moda Tasarımında Koleksiyon Geliştirme, Literatür Yayıncılık.
Jacqueline McAssey , Clare Buckley, (2013). Moda Tasarımında Stil Yaratmak, Literatür Yayıncılık.
wgsn.edu
Çeğindir, N. (2017). 100 Soruda Giysi Mimarisi. Ankara:Gazi Kitabevi.
Smith, A., Singer Dikiş Teknikleri Kitabı, Tuva Yayıncılık, 2014.
Jefferys, C.,Tüm Yönleri ile Dikiş Rehberi, Tuva Yayıncılık, 2007.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar ve proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini analiz eder.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çizim anlatım yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve grafik anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
2
Bireysel veya grup bazında sorumluluk alarak iç mekân ve çevrelerinde öğrenmiş olduğu tasarım ilke ve becerilerini uygular.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç ve dış mekânların tasarım, uygulama ve teknik donatım projelerini, farklı meslek grupları ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde organize eder.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân ve yakın çevresinin tasarım ve planlama alanlarındaki düzenlemelerini, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek, toplumsal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve gelişime açık fikirler ve çözümlerle analiz eder.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda, sosyal sorumlukları çerçevesinde toplumsal boyutta, çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler organize eder.
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, mesleki hayatlarında; toplum yaşantısını da göz önünde bulundurularak, uygulamaya yönelik sürdürülebilir, değişime ve yeniliğe açık iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri tasarlar.
2
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları; mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartları yasal çerçevelere uygun olarak kullanarak, iç mekânların sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi gibi konularda öneriler geliştirir.
3
İç Mimari ve çevresel tasarım odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 5 3 15
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 4 4 16
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 38 0 130
Genel Toplam 130
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0