TR EN

DENEYSEL GİYSİ ATÖLYESİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MTT471 DENEYSEL GİYSİ ATÖLYESİ 5 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi PARVIN HEIDARI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle öğrencilerin, çeşitli kültürel, sanatsal, güncel etkiler doğrultusunda deneysel üretim teknikleri ve becerileri ile moda koleksiyonları hazırlaması ve yaratıcı giysi varyasyonlarını uygulaması amaçlamaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriği; materyal ve giysi birleştirme tekniklerini, trend araştırma öngörüsü ve eleştirel düşünme yetileri ile birleştirerek, sektörel işbirliği çerçevesinde kavramsal ve deneysel bir tasarım sürecinde moda tasarım koleksiyonu geliştirme konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Deneysel tasarım anlayışını açıklar.
Tasarım araştırma ve kavramlarını belirli bir pazar segmentine yönelik tasarımlarında uygular.
Bir tema ve etki doğrultusunda deneysel ve yaratıcı moda tasarımları oluşturur.
Farklı materyalleri giysi tasarımında kullanarak yaratıcılığını geliştirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, kullanılacak kaynakların, izlenecek yöntemlerin, konuların ve dersin genel tanımı Beyin Fırtınası, Anlatma ve Yöntemi
2 Araştırma Deneysel tasarım kavramı ve moda Tasarımı Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
3 Araştırma Proje: Tasarım Taslakları ve Koleksiyon çizimleri Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma
4 Araştırma Proje: Tasarım Taslakları ve Koleksiyon çizimleri Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma
5 Araştırma Yöntem ve Teknikler ( Örnek İncelemeleri) Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma
6 Araştırma Proje: Tasarım ve Giysi Konstrüksiyonu Bireysel Çalışma
7 Eskiz Çalışması Proje: Tasarım ve Giysi Konstrüksiyonu Bireysel Çalışma
8 - ARA SINAV -
9 Eskiz Çalışması Proje: Tasarım ve Giysi Konstrüksiyonu Bireysel Çalışma
10 Araştırma Teknik Gezi Örnek Olay Yöntemi
11 Tasarım Eskizleri ve Görselleştirme Tasarımda yaratıcı düşünce Bireysel Çalışma
12 Tasarım Eskizleri ve Görselleştirme Proje: Tasarım ve Ürün Geliştirme Bireysel Çalışma
13 Tasarım Eskizleri ve Görselleştirme Proje: Tasarım ve Ürün Geliştirme Bireysel Çalışma
14 Uygulama Proje: Tasarım ve Ürün Geliştirme Bireysel Çalışma
15 Uygulama Proje: Tasarım ve Ürün Geliştirme Bireysel Çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Worsley, H. (2018). Modayı değiştiren 100 fikir. İstanbul: Litaritür Yayıncılık.
McAssey, J. & Buckley, C. (2013). Moda tasarımında stil yaratmak. İstanbul: Literatür Yayıncılık.
Ambrose, G. & Harris P. (2013). Yaratıcı tasarımın temelleri. İstanbul: Litaritür Yayıncılık.
Yaşar Çeğindir, N. (2017). 100 soruda giysi mimarisi. Ankara: Gazi Kitabevi.
Moda dergileri.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar ve proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini analiz eder.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çizim anlatım yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve grafik anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
2
Bireysel veya grup bazında sorumluluk alarak iç mekân ve çevrelerinde öğrenmiş olduğu tasarım ilke ve becerilerini uygular.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç ve dış mekânların tasarım, uygulama ve teknik donatım projelerini, farklı meslek grupları ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde organize eder.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân ve yakın çevresinin tasarım ve planlama alanlarındaki düzenlemelerini, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek, toplumsal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve gelişime açık fikirler ve çözümlerle analiz eder.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda, sosyal sorumlukları çerçevesinde toplumsal boyutta, çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler organize eder.
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, mesleki hayatlarında; toplum yaşantısını da göz önünde bulundurularak, uygulamaya yönelik sürdürülebilir, değişime ve yeniliğe açık iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri tasarlar.
2
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları; mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartları yasal çerçevelere uygun olarak kullanarak, iç mekânların sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi gibi konularda öneriler geliştirir.
3
İç Mimari ve çevresel tasarım odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 5 3 15
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 4 16
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 38 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0