TR EN

MODA EDİTÖRLÜĞÜ VE YAZARLIĞI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MTT476 MODA EDİTÖRLÜĞÜ VE YAZARLIĞI 5 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi PARVIN HEIDARI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle öğrencilerin, moda basını hakkında bilgi sahibi olması, görsel ve sözel verileri bir arada ele alarak moda dergiciliği alanında yazarlığı, moda editörlüğü ve stilizasyon (styling) uygulamalarına yönelik beceriler kazanması amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriği; moda dergiciliğinin temelini oluşturan kuramsal kavramların tanınması, reklam kampanyalarının, metinlerinin ve editoryal moda çekimlerinin incelenmesi, dergilerde yer alan imajların işlevlerinin öğrenilmesi ve öğrencilerin kendi yaratıcı editöryel çalışmalarını uygulamalarını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Moda basını ve dergiciliğinin kavramlarını ve işlevlerini keşfeder.
Moda dergilerinde yazılan metinleri ve gazetecilik tekniklerini karşılaştırır.
Moda trendleri, moda etkinlikleri ve tasarımcılar üzerine bilgilendirici ve eleştirel metinler yazar.
Stilizasyon (styling) becerisi ile editoryal süreci organize eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin işleyiş planı, konuların ve dersin genel tanımı, moda basınına ve iletişimine genel bir giriş Beyin Fırtınası, Anlatma ve Yöntemi
2 Görsel ve Yazılı Kaynak Tarama Metinlerin işlevleri: Basılı dergiler ve blogların alternatif gücü, sosyal medya kullanımı ve kişisel tanıtım süreci Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
3 Görsel ve Yazılı Kaynak Tarama Sanayi devrimi ve moda editörlüğünün kısa tarihçesi, Moda editörlüğü, konu editörlüğü, güzellik editörlüğü, alışveriş/stil editörlüğü, web editörlüğü, moda yazarlığı, moda eleştirmenliği Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
4 Görsel ve Yazılı Kaynak Tarama Metin yazarlığında giriş-gelişme-sonuç ilişkisi, etkili bir yazı ortaya koyma teknikleri, örnekler Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
5 Görsel ve Yazılı Kaynak Tarama Dergilerin kullandığı gazetecilik teknikleri; yazım stilleri Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
6 Görsel ve Yazılı Kaynak Tarama Farklı mecralara/ yayınlara göre içerik geliştirme süreçleri: Okuyucu kitlesini belirlemek Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
7 Görsel ve Yazılı Kaynak Tarama Röportajların işlevleri ve tarzları Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Görsel ve Yazılı Kaynak Tarama Giyim stilleri hakkında konuşma: trend belirleyiciler olarak moda ikonları Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
10 Araştırma Teknik Gezi Örnek Olay Yöntemi
11 Görsel ve Yazılı Kaynak Tarama Sözel ve görsel verilerin bir arada değerlendirilmesine giriş; İmajların ve fotoğrafçılığın işlevleri, moda fotoğrafçılığı, defile ve reklam Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
12 Görsel ve Yazılı Kaynak Tarama Görsel içerik için altyapı oluşturma, fotoğraf çekimini planlama Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma
13 Araştırma ve Uygulama Moda editörlüğü çalıştayı Bireysel Çalışma
14 Araştırma ve Uygulama Moda editörlüğü çalıştayı Bireysel Çalışma
15 Araştırma ve Uygulama Moda editörlüğü çalıştayı Bireysel Çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Tasarım ve modayla ilgili akademik veriler ve kitaplar
Farklı disiplinlerden kendi alanında öne çıkan literal (makale, eleştiri yazısı, şarkı sözleri, şiirler) ve görsel (fotoğraf, kolaj, illüstrasyon) çalışmalar
Moda Dergileri
İnternet Kaynakları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar ve proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini analiz eder.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çizim anlatım yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve grafik anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
2
Bireysel veya grup bazında sorumluluk alarak iç mekân ve çevrelerinde öğrenmiş olduğu tasarım ilke ve becerilerini uygular.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç ve dış mekânların tasarım, uygulama ve teknik donatım projelerini, farklı meslek grupları ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde organize eder.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân ve yakın çevresinin tasarım ve planlama alanlarındaki düzenlemelerini, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek, toplumsal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve gelişime açık fikirler ve çözümlerle analiz eder.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda, sosyal sorumlukları çerçevesinde toplumsal boyutta, çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler organize eder.
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, mesleki hayatlarında; toplum yaşantısını da göz önünde bulundurularak, uygulamaya yönelik sürdürülebilir, değişime ve yeniliğe açık iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri tasarlar.
2
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları; mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartları yasal çerçevelere uygun olarak kullanarak, iç mekânların sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi gibi konularda öneriler geliştirir.
3
İç Mimari ve çevresel tasarım odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 5 3 15
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 4 16
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 38 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0