TR EN

YENİ MEDYA VE İLETİŞİM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
STV353 YENİ MEDYA VE İLETİŞİM 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi PARVIN HEIDARI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle öğrencilerin yeni medya ve iletişim alanında hakim olmalarını bu alanda yetkinlik kazanmaları ve yeni medya platformlarına eleştirel bakabilmeleri ve analiz yapabilmeleri amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu ders kapsamında yeni medya ve iletişim konuları incelendikten sonra, ağ toplumu, bilgi toplumu, dijital kültür ve sosyal platformlar analiz edilecektir. Bununla birlikte yeni medya platformları örnek çalışmalar üzerinden kavramsal ve güncel uygulamalar ışığında incelenecektir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Toplum, kültür, iletişim, yeni medya, dijital kültür kavramlarını tanımlar.
Yeni medya ve geleneksel medya arasındaki farkları açıklar.
Yeni medyanın ve geleneksel medyanın iletişim ve medya üzerindeki etkilerini karşılaştırır.
Yeni medya platformlarının kullanım alanlarını inceler.
Yeni medyanın etkileri ve amaçlarının toplum üzerindeki ilişkisini kurar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları İletişim, iletişim türleri, iletişimde yetkinlikler kavramları Anlatma, Tartışma Yöntemi
2 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları İletişimde medya yansımaları Anlatma, Tartışma Yöntemi
3 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Geleneksel medya ve yeni medya ilişkileri Anlatma, Tartışma Yöntemi
4 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Ağ toplumu, dijital kültür, enformasyon, bilgi toplumu Anlatma, Tartışma Yöntemi
5 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sosyal ağ platformlarının medyadaki yansımaları Anlatma, Tartışma Yöntemi
6 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Medyada internet çağı, küresel kültür ve gözetim toplumu Anlatma, Tartışma Yöntemi
7 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Yeni medyada pazarlama alanlarının kullanımı Anlatma, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Yeni medyada söylem analizlerinin incelenmesi Anlatma, Tartışma Yöntemi
10 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sanal kimlikler ve siberkültür etkileri Anlatma, Tartışma Yöntemi
11 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Çevrimiçi topluluklarda yaşam tarzları ve kimlik oluşumları Anlatma, Tartışma Yöntemi
12 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Eleştirel çerçevede yeni medyanın incelenmesi Anlatma, Tartışma Yöntemi
13 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sosyal medya yapay zeka ve inovatif kullanımlar Anlatma, Tartışma Yöntemi
14 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Geleceğin toplumunda yeni medyanın disütopik incelemeleri Anlatma, Tartışma Yöntemi
15 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Genel değerlendirme Anlatma, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Aydoğan, F. (2009). Eleştirel perspektiften yeni medya. Marmara İletişim Dergisi, (15).
Aydoğan, F. (2017). Yeni Medya Kuramları. İstanbul: Der Yayınları.
Aydoğan, F. (2020). Yeni Medya Kuramları 2. İstanbul: Der Yayınları.
Binark, M. (2007). Yeni Medya Çalışmaları. Dipnot Yayınları.
Binark, M. & Bayraktutan, G. (2013). Ayın karanlık yüzü yeni medya ve etik.
Demir, M. (Ed.). (2014). Yeni Medya Üzerine... İstanbul: Literatürk.
Deniz, A. Ç. & Hülür, A. B. (2016). Yeni Medya ve Toplum. İstanbul: Literatürk.
Jenkins, H. (2016). Cesur Yeni Medya: Teknolojiler ve Hayran Kültürü. İstanbul: İletişim Yayınları.
İnceoğlu, Y. & Çoban, S. (2015). İnternet ve Sokak. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Saka, E. Türkiye'de Yeni Medya Çalışmaları 1. Taş Mektep Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar ve proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini analiz eder.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çizim anlatım yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve grafik anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
4
2
Bireysel veya grup bazında sorumluluk alarak iç mekân ve çevrelerinde öğrenmiş olduğu tasarım ilke ve becerilerini uygular.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç ve dış mekânların tasarım, uygulama ve teknik donatım projelerini, farklı meslek grupları ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde organize eder.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân ve yakın çevresinin tasarım ve planlama alanlarındaki düzenlemelerini, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek, toplumsal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve gelişime açık fikirler ve çözümlerle analiz eder.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda, sosyal sorumlukları çerçevesinde toplumsal boyutta, çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler organize eder.
5
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, mesleki hayatlarında; toplum yaşantısını da göz önünde bulundurularak, uygulamaya yönelik sürdürülebilir, değişime ve yeniliğe açık iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri tasarlar.
2
2
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları; mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartları yasal çerçevelere uygun olarak kullanarak, iç mekânların sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi gibi konularda öneriler geliştirir.
4
3
İç Mimari ve çevresel tasarım odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 4 5 20
Proje Hazırlama 4 5 20
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 52 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0