Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
STV359 | STORYBOARD ÇİZİM TEKNİKLERİ | 5 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi PARVIN HEIDARI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Ders, öğrencilerin görsel anlatım ve planlama yeteneğini artırmayı amaçlamaktadır. |
İçerik: | Bir senaryonun çeşitli teknikler sayesinde görsel bir hikâyeye nasıl dönüştürülebileceği: bir 'storyboard'un yapımdaki yeri ve gerekliliği keşfedilecektir. Ders boyunca, fil ve animasyonlardan değişik örnekler yardımıyla 'storyboard' oluşum süreci incelenecektir. Derste, ayrıca temel çizim teknikleri, konsept tasarımı, 3D görselleştirme ve dijital film üretim olanakları incelenecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Görsel hikaye anlatımını yeteneği gelişir. |
Görsel iletişim ve ardışık düzen kurma yeteneği gelişir. |
Senaryo çözümlemesi ve kompozisyon estetiği yetişi kazanır. |
Temel üç boyut görselleştirme becerisini mesleği ile ilgili projelere uygular. |
Görsel düşünme ve çekim öncesi planlama becerisi gelişir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Okuma ve Araştırma | Temel Perspektif | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
2 | Okuma ve Araştırma | Hareket Çizimi | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
3 | Okuma ve Araştırma | Kompozisyon, Sahneleme, Işık | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
4 | Okuma ve Araştırma | Senaryoyu Anlamak ve Parçalamak | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
5 | Okuma ve Araştırma | Sahne Türleri, Sahne Akışı, Kamera Geçişleri | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
6 | Okuma ve Araştırma | Gözü Yönlendirmek, Duygu, His ve Bilgi | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
7 | Okuma ve Araştırma | Uzay ve Zamanın Devamlılığı | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Okuma ve Araştırma | Teknolojinin Yararları | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
10 | Okuma ve Araştırma | Temel 3B Görselleştirme | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
11 | Okuma ve Araştırma | Storyboard'dan projeye işleyiş sürecine dair | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
12 | Okuma ve Araştırma | İmajları Sorgulamak | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
13 | Okuma ve Araştırma | Tüm konuların Özeti | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
14 | Okuma ve Araştırma | Sorgulama ve Yardım Eleştirisi | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
15 | Okuma ve Araştırma | Ödev Yorumları | Anlatım, Tartışma ve Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Cristiano, G. (2012). The Storyboard Artist. San Francisco: Michael Wiese Productions. |
Stam, R. (2014). Sinema Teorisine Giriş. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. |
Mecado, G. (2011). Sinemacının Gözü. İstanbul: Hil Yayın. |
Vineyard, J. (2010). Sinemada Çekim Teknikleri. İstanbul: İstanbul Organizasyon. |
Parramon, M. J. (1995). Çizim ve Resim Sanatı. İstanbul: Remzi Kitabevi. |
May, R. (2019). Yaratma Cesareti. İstanbul Metis. |
Brown, B. (2014). Sinematografi - Kuram ve Uygulama. İstanbul: Hil Yayın. |
Eisenstein, S. M. (2006). Sinema Dersleri. İstanbul: Agora Kitaplığı. |
Bergman, I. (2012). Sinematografi İnsan Yüzüdür. İstanbul: Agora Kitaplığı. |
Dmytryk, E. (2020). Sinemada Yönetmenlik. İstanbul: Agora Kitaplığı. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar ve proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini analiz eder.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çizim anlatım yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve grafik anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
|
||||||
2 |
Bireysel veya grup bazında sorumluluk alarak iç mekân ve çevrelerinde öğrenmiş olduğu tasarım ilke ve becerilerini uygular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç ve dış mekânların tasarım, uygulama ve teknik donatım projelerini, farklı meslek grupları ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde organize eder.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mekân ve yakın çevresinin tasarım ve planlama alanlarındaki düzenlemelerini, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek, toplumsal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve gelişime açık fikirler ve çözümlerle analiz eder.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda, sosyal sorumlukları çerçevesinde toplumsal boyutta, çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler organize eder.
|
||||||
2 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, mesleki hayatlarında; toplum yaşantısını da göz önünde bulundurularak, uygulamaya yönelik sürdürülebilir, değişime ve yeniliğe açık iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri tasarlar.
|
||||||
2 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları; mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartları yasal çerçevelere uygun olarak kullanarak, iç mekânların sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi gibi konularda öneriler geliştirir.
|
||||||
3 |
İç Mimari ve çevresel tasarım odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 3 | 15 |
Proje Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 3 | 15 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 5 | 2 | 10 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 50 | 0 | 124 |
Genel Toplam | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |