TR EN

STORYBOARD ÇİZİM TEKNİKLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
STV359 STORYBOARD ÇİZİM TEKNİKLERİ 5 4 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi PARVIN HEIDARI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Ders, öğrencilerin görsel anlatım ve planlama yeteneğini artırmayı amaçlamaktadır.
İçerik: Bir senaryonun çeşitli teknikler sayesinde görsel bir hikâyeye nasıl dönüştürülebileceği: bir 'storyboard'un yapımdaki yeri ve gerekliliği keşfedilecektir. Ders boyunca, fil ve animasyonlardan değişik örnekler yardımıyla 'storyboard' oluşum süreci incelenecektir. Derste, ayrıca temel çizim teknikleri, konsept tasarımı, 3D görselleştirme ve dijital film üretim olanakları incelenecektir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Görsel hikaye anlatımını yeteneği gelişir.
Görsel iletişim ve ardışık düzen kurma yeteneği gelişir.
Senaryo çözümlemesi ve kompozisyon estetiği yetişi kazanır.
Temel üç boyut görselleştirme becerisini mesleği ile ilgili projelere uygular.
Görsel düşünme ve çekim öncesi planlama becerisi gelişir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Okuma ve Araştırma Temel Perspektif Anlatım, Tartışma ve Uygulama
2 Okuma ve Araştırma Hareket Çizimi Anlatım, Tartışma ve Uygulama
3 Okuma ve Araştırma Kompozisyon, Sahneleme, Işık Anlatım, Tartışma ve Uygulama
4 Okuma ve Araştırma Senaryoyu Anlamak ve Parçalamak Anlatım, Tartışma ve Uygulama
5 Okuma ve Araştırma Sahne Türleri, Sahne Akışı, Kamera Geçişleri Anlatım, Tartışma ve Uygulama
6 Okuma ve Araştırma Gözü Yönlendirmek, Duygu, His ve Bilgi Anlatım, Tartışma ve Uygulama
7 Okuma ve Araştırma Uzay ve Zamanın Devamlılığı Anlatım, Tartışma ve Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Okuma ve Araştırma Teknolojinin Yararları Anlatım, Tartışma ve Uygulama
10 Okuma ve Araştırma Temel 3B Görselleştirme Anlatım, Tartışma ve Uygulama
11 Okuma ve Araştırma Storyboard'dan projeye işleyiş sürecine dair Anlatım, Tartışma ve Uygulama
12 Okuma ve Araştırma İmajları Sorgulamak Anlatım, Tartışma ve Uygulama
13 Okuma ve Araştırma Tüm konuların Özeti Anlatım, Tartışma ve Uygulama
14 Okuma ve Araştırma Sorgulama ve Yardım Eleştirisi Anlatım, Tartışma ve Uygulama
15 Okuma ve Araştırma Ödev Yorumları Anlatım, Tartışma ve Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Cristiano, G. (2012). The Storyboard Artist. San Francisco: Michael Wiese Productions.
Stam, R. (2014). Sinema Teorisine Giriş. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Mecado, G. (2011). Sinemacının Gözü. İstanbul: Hil Yayın.
Vineyard, J. (2010). Sinemada Çekim Teknikleri. İstanbul: İstanbul Organizasyon.
Parramon, M. J. (1995). Çizim ve Resim Sanatı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
May, R. (2019). Yaratma Cesareti. İstanbul Metis.
Brown, B. (2014). Sinematografi - Kuram ve Uygulama. İstanbul: Hil Yayın.
Eisenstein, S. M. (2006). Sinema Dersleri. İstanbul: Agora Kitaplığı.
Bergman, I. (2012). Sinematografi İnsan Yüzüdür. İstanbul: Agora Kitaplığı.
Dmytryk, E. (2020). Sinemada Yönetmenlik. İstanbul: Agora Kitaplığı.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar ve proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini analiz eder.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çizim anlatım yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve grafik anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
2
Bireysel veya grup bazında sorumluluk alarak iç mekân ve çevrelerinde öğrenmiş olduğu tasarım ilke ve becerilerini uygular.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç ve dış mekânların tasarım, uygulama ve teknik donatım projelerini, farklı meslek grupları ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde organize eder.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân ve yakın çevresinin tasarım ve planlama alanlarındaki düzenlemelerini, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek, toplumsal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve gelişime açık fikirler ve çözümlerle analiz eder.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda, sosyal sorumlukları çerçevesinde toplumsal boyutta, çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler organize eder.
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, mesleki hayatlarında; toplum yaşantısını da göz önünde bulundurularak, uygulamaya yönelik sürdürülebilir, değişime ve yeniliğe açık iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri tasarlar.
2
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları; mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartları yasal çerçevelere uygun olarak kullanarak, iç mekânların sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi gibi konularda öneriler geliştirir.
3
İç Mimari ve çevresel tasarım odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 5 3 15
Proje Hazırlama 5 2 10
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 5 3 15
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 5 2 10
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 50 0 124
Genel Toplam 124
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0