Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
STV464 | REKLAMCILIK | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi PARVIN HEIDARI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Ders kapsamında reklam ve reklamcılıkla ilgili temel teorik ve pratik bilgilerin verilmesi, öğrencilerin reklamcılığın işleyişi ile ilgili temel bilgi ve süreçleri öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Ders içeriğinde reklam ve reklamcılığa giriş, reklamın amaçları, reklamın işlevleri, reklam ve pazarlama ilişkisi, reklamda marka olgusu, marka yaratımı, reklamcılığın amaç ve işlevleri bağlamında kimlik, benlik ve tüketim pratikleri, tüketici davranışını etkileyen faktörler, reklam kampanyaları, reklamda medya planlaması, reklam metni yazımı konu başlıkları yer alır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Reklamcılıkla ilgili temel kavram ve süreçleri açıklar. |
Marka yaratım ve yönetim süreçlerini analiz edebilir. |
Reklam kampanyalarını karşılaştırabilir. |
Reklam metinlerini değerlendirebilir. |
Reklam kampanyalarının işleyişini açıklar. |
Reklam sürecindeki medya planlaması adımını değerlendirebilir. |
Reklam ajanslarındaki işleyiş ve görev dağılımını açıklar. |
Reklam örnekleri üzerinden reklamcılıktaki kimlik, benlik ve tüketim pratiklerini tartışabilir. |
Tüketici davranışını etkileyen faktörleri açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Derse giriş ve tanıtım. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
2 | İşlenecek konu hakkında araştırma ve okuma yapılması | Reklam ve reklamcılık kavramı, reklamda iki temel unsur: analiz ve yaratıcılık. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
3 | İşlenecek konu hakkında araştırma ve okuma yapılması | Reklamın amaç ve işlevleri. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
4 | İşlenecek konu hakkında araştırma ve okuma yapılması | Reklamcılığın amaç ve işlevleri bağlamında kimlik, benlik ve tüketim pratikleri. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
5 | İşlenecek konu hakkında araştırma ve okuma yapılması | Reklam ve pazarlama ilişkisi bağlamında marka olgusu. Marka nasıl yaratılır? | Anlatma ve tartışma yöntemi |
6 | İşlenecek konu hakkında araştırma ve okuma yapılması | Tüketici davranışını etkileyen faktörler I. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
7 | İşlenecek konu hakkında araştırma ve okuma yapılması | Tüketici davranışını etkileyen faktörler II. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İşlenecek konu hakkında araştırma ve okuma yapılması | Reklam kampanyaları. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
10 | İşlenecek konu hakkında araştırma ve okuma yapılması | Reklam kampanyası örnekleri ve analizler / markalar üzerinden pazarlama stratejileri. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
11 | İşlenecek konu hakkında araştırma ve okuma yapılması | Reklamda medya planlaması. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
12 | İşlenecek konu hakkında araştırma ve okuma yapılması | Reklam metni yazımı I. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
13 | İşlenecek konu hakkında araştırma ve okuma yapılması | Reklam metni yazımı II. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
14 | İşlenecek konu hakkında araştırma ve okuma yapılması | İnternet reklamcılığı. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
15 | İşlenecek konu hakkında araştırma ve okuma yapılması | Genel değerlendirme. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Aslaner, A. G., & ASLANER, D. A. (2020). Gelenekselden dijitale türkiye’de reklamcılık. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 10(21), 17-30. |
Berger, J., & Salman, Y. (1986). Görme biçimleri. Yankı Yayınları. |
Cialdini, R. B. (2016). İknanın Psikolojisi. İstanbul: MediaCat. |
Demirci, K. (2017). Reklam Dayatır: Reklamın Tarihsel ve İdeolojik Özelliklerine Bir Bakış. Ankara: Ütopya Yayınları. |
Elden, M. (2015). Reklam ve reklamcılık. Say Yayınları. |
Elden, M. (2016). Reklam yazarlığı. İletişim Yayınları. |
Öcal, D. & Polat, H. (2020). Dijital Reklamcılık. Nobel Akademik Yayıncılık. |
Topsümer, F. & Elden, M. (2015). Reklamcılık - Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. İletişim Yayınları. |
Yılmaz, R. A. (2001). İlanattan internete: Türkiye'de reklamcılık. Kurgu Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli İletişim Dergisi, 18(18), 355-367. |
Yılmaz, R., & Erdem, M. N. (2016). 150 soruda geleneksel ve dijital reklamcılık. Kocaeli: Umuttepe Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar ve proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini analiz eder.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çizim anlatım yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve grafik anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
|
||||||
2 |
Bireysel veya grup bazında sorumluluk alarak iç mekân ve çevrelerinde öğrenmiş olduğu tasarım ilke ve becerilerini uygular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç ve dış mekânların tasarım, uygulama ve teknik donatım projelerini, farklı meslek grupları ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde organize eder.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mekân ve yakın çevresinin tasarım ve planlama alanlarındaki düzenlemelerini, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek, toplumsal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve gelişime açık fikirler ve çözümlerle analiz eder.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda, sosyal sorumlukları çerçevesinde toplumsal boyutta, çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler organize eder.
|
||||||
2 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, mesleki hayatlarında; toplum yaşantısını da göz önünde bulundurularak, uygulamaya yönelik sürdürülebilir, değişime ve yeniliğe açık iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri tasarlar.
|
||||||
2 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları; mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartları yasal çerçevelere uygun olarak kullanarak, iç mekânların sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi gibi konularda öneriler geliştirir.
|
||||||
3 |
İç Mimari ve çevresel tasarım odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 12 | 3 | 36 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 2 | 24 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 10 | 2 | 20 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
Ödev | 2 | 3 | 6 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 3 | 3 | 9 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 56 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |