TR EN

POPÜLER KÜLTÜR VE MEDYA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
STV468 POPÜLER KÜLTÜR VE MEDYA 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi PARVIN HEIDARI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Medya ve popüler kültür ilişkisini, incelemek. Popüler kültür ve medyanın insanların sosyal yaşamlarını ne derece etkilediğini belirlemek için çalışmalar yapmaktır.
İçerik: Yeni medya kullanımının toplumsal etkilerini irdelenir. Dijital medyanın kişilerin günlük yaşamında yarattığı değişimin yanında toplumsal, kültürel kurumsal ve uluslararası alanda popüler kültürün yeniden tanımlanması araştırılır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Medya ve popüler kültür arasındaki ilişkiyi açıklayabilir.
Sosyal olayları ve olguları objektif değerlendirebilir.
Bilim dalları arasındaki ilişkiyi açıklayabilir.
Toplumsal değişimleri daha rasyonel biçimde inceleyebilir.
Teknolojik gelişmelerin kültür ve popüler kültür üzerindeki etkisini açıklayabilir.
Toplum ve kültürdeki karmaşık nedensellik ilişkisini anlayabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Okuma ve Araştırma Derse giriş ve tanıtım Anlatım ve Tartışma
2 Okuma ve Araştırma Kültür kavramı – İnsan, toplum ve kültür bağı Anlatım ve Tartışma
3 Okuma ve Araştırma Kültür türleri – Halk kültürü, yüksek kültür, popüler kültür ve kitle kültürü kavramları Anlatım ve Tartışma
4 Okuma ve Araştırma Popüler kültürün doğuşu – Popüler kültür ve modernleşme ilişkisi – Türkiye’de popüler kültürün doğuşu Anlatım ve Tartışma
5 Okuma ve Araştırma Medyanın popüler kültür oluşumundaki rolü – Medya aracılı popüler kültürün temel nitelikleri Anlatım ve Tartışma
6 Okuma ve Araştırma Popüler kültüre ilişkin yaklaşımlar Anlatım ve Tartışma
7 Okuma ve Araştırma Popüler kültürün oluşumuna katkısı bakımından televizyon ve sosyal medya Anlatım ve Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Okuma ve Araştırma Kanaat önderlerinin popüler kültürün benimsenmesindeki rolü Anlatım ve Tartışma
10 Okuma ve Araştırma Eleştirel teori ve kültür endüstrisine giriş Anlatım ve Tartışma
11 Okuma ve Araştırma Kültür endüstrisi ve Frankfurt okulu Anlatım ve Tartışma
12 Okuma ve Araştırma Kültür endüstrisinin temel ideolojisini medya üzerinden analiz Anlatım ve Tartışma
13 Okuma ve Araştırma Kültür endüstrisi ve popüler kültür bağlamında Türkiye’de medya gösterileri Anlatım ve Tartışma
14 Okuma ve Araştırma Popüler kültür ve siyaset ilişkisi Anlatım ve Tartışma
15 Okuma ve Araştırma Genel değerlendirme Anlatım ve Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Alemdar, K. & Erdoğan, İ. (1994). Popüler kültür ve iletişim. Ümit Yayıncılık.
Aydoğan, F. (2004). Medya ve Popüler Kültür Üzerine Yazılar. MediaCat.
Erdoğan, İ. (1999). Popüler kültür: Kültür alanında egemenlik ve mücadele. Popüler kültür ve iktidar, 18-52.
Erdoğan, İ. (2004). Popüler kültürün ne olduğu üzerine. Bilim ve aklın aydınlığında eğitim dergisi, 5(57), 1-18.
Güllüoğlu, Ö. (2012). Bi̇r Ki̇tle İleti̇şi̇m Araci Olarak Televi̇zyonun Popüler Kültür Ürünleri̇ni̇ Beni̇msetme Ve Yayma İşlevi̇ Üzeri̇ne Bi̇r Değerlendi̇rme. Global Media Journal: Turkish Edition, 2(4).
Mutlu, E. (2001). Popüler kültürü eleştirmek. Doğu Batı, 15, 11-42.
Oskay, Ü. (1980). Popüler kültür açısından" ideoloji" kavramına ilişkin yeni yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 35(01).
Oskay, Ü. (1994). Popüler Kültür Açısından Çağdaş Fantazya: Bilim-Kurgu ve Korku Sineması. Der Yayınları, İstanbul.
Oskay, Ü. (2000). Kitle iletişiminin kültürel işlevleri. İstanbul: Der Yayınları, 1-93.
Özbek, M. (1991). Popüler kültür ve Orhan Gencebay arabeski (Vol. 12). İletişim yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar ve proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini analiz eder.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çizim anlatım yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve grafik anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
2
Bireysel veya grup bazında sorumluluk alarak iç mekân ve çevrelerinde öğrenmiş olduğu tasarım ilke ve becerilerini uygular.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç ve dış mekânların tasarım, uygulama ve teknik donatım projelerini, farklı meslek grupları ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde organize eder.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân ve yakın çevresinin tasarım ve planlama alanlarındaki düzenlemelerini, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek, toplumsal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve gelişime açık fikirler ve çözümlerle analiz eder.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda, sosyal sorumlukları çerçevesinde toplumsal boyutta, çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler organize eder.
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, mesleki hayatlarında; toplum yaşantısını da göz önünde bulundurularak, uygulamaya yönelik sürdürülebilir, değişime ve yeniliğe açık iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri tasarlar.
2
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları; mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartları yasal çerçevelere uygun olarak kullanarak, iç mekânların sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi gibi konularda öneriler geliştirir.
3
İç Mimari ve çevresel tasarım odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 5 3 15
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 2 3 6
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 51 0 123
Genel Toplam 123
Toplam İş Yükü / 25.5 4,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0