Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
GRA433 |
MİTOLOJİ |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ADEM ÖZER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu derste öğrencilerin dünya mitolojisine genel bir çerçeveden bakabilmeleri, mitoslardaki ortak sembolleri okuyabilmeleri ve görsel sanatlardaki yansımalarını fark edebilmeleri amaçlanmıştır. |
İçerik: |
Bu ders kapsamında ilk çağ uygarlıklarından başlayarak, Yunan, İskandinav, Çin, Japon, Hint ve Türk mitolojileri genel hatları ile öğrencilere aktarılacaktır. Daha sonra yaratılış mitosları, kahraman arketipi, görsel sanatlarda sembolizm ve mitlerin modern dünyadaki yansımaları incelenecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Mitoloji kavramını açıklar. |
Mitolojinin kitle iletişim alanındaki rolünü yorumlar. |
Farklı toplumların mitolojilerindeki ortak semboller arasında ilişki kurar. |
Yunan, İskandinav, Çin, Japon, Hint ve Türk mitolojilerini ana hatlarıyla belirtir |
Görsel sanatlarda kullanılan mitolojik sembolleri analiz eder. |
Mitolojinin modern dünyadaki yansımalarının farkına varır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları |
Konular
Sözcüklerin ardındaki söz: Mitoloji |
Anlatma Yöntemi |
2 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları |
İlk hikaye anlatıcıları ve avcı toplumların mitolojisi |
Anlatma Yöntemi |
3 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları |
Tarım toplumlarının mitolojisi ve ilk uygarlıklar |
Anlatma Yöntemi |
4 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları |
Yunan Mitolojisi |
Anlatma Yöntemi |
5 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları |
İskandinav Mitolojisi |
Anlatma Yöntemi |
6 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları |
Çin ve Japon Mitolojisi |
Anlatma Yöntemi |
7 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları |
Hint Mitolojisi |
Anlatma Yöntemi |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları |
Türk Mitolojisi |
Anlatma Yöntemi |
10 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları |
Yaratılış mitosları |
Anlatma Yöntemi |
11 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları |
Mitolojide kahraman arketipi |
Anlatma Yöntemi |
12 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları |
Kahramanın dönüşümleri |
Anlatma Yöntemi |
13 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları |
Görsel sanatlarda sembolizm |
Anlatma Yöntemi |
14 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları |
Görsel sanatlarda sembolizm |
Anlatma Yöntemi |
15 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları |
Kadim mitler ve modern dünya |
Anlatma Yöntemi |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Campbell, J. ve Moyers, B. (2017). Mitolojinin Gücü. MediaCat Kitapları, İstanbul. |
Campbell, J. (2016). Yaratıcı Mitoloji. Islık Yayınları, İstanbul. |
Campbell, J. (2000). Kahramanın Sonsuz Yolculuğu. Kabalcı Yayınevi, İstanbul. |
Jung, C. G. (2018). İnsan ve Sembolleri. Kabalcı Yayınevi, İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
2 |
28 |
Ödev |
1 |
10 |
10 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
27 |
27 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
20 |
20 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
31 |
0 |
127 |
|
Genel Toplam |
127 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|