TR EN

MİMARLIK VE İÇ MİMARLIK TARİHİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ICM355 MİMARLIK VE İÇ MİMARLIK TARİHİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi KADİR ÖZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, iç mimarlık tarihi hakkında bilgi edinme, çağlar boyunca sanat akımlarını ve iç mekân uygulamalarını örneklerle tanıma becerisi kazandırmak.
İçerik: Dersin içeriği, ilk çağdan itibaren, insanların yerleşik düzene geçmeleri sonrası ilkel yapılar ve yapım teknikleri, Girit, Antik Yunan ve Roma, Erken dönem Hristiyan mimarisi ve Bizans, İslam mimarisi ve Asya, Geç Ortaçağ Gotik, Rönesans, Barok ve Rokoko, İngiltere ve Koloniyel mimari, Endüstri Devrimi, 19. Yüzyıl ve estetik akımlar, Art Nouveau, Jugendstil, Wiener Secession Eklektisizm, Art Deco ve endüstriyel tasarım, Modernizm ve çağdaş akımlar konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Çağlar boyunca sanat akımlarını tanımlar.
İlk çağlardan günümüze yapı ve yapım tekniklerini dönemlerine göre anlatır.
Tarihsel dönemler arasındaki sanatsal etkileri örnekleyebilir. (
Tarihteki sosyo-kültürel ve sosyo-ekonomik olayları, yapı ve yapım teknikleri üzerinden listeler.
Tarihsel süreçleri yapı ve yapım teknikleri üzerinden keşfeder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Dersin Tanımı. Mimarlık Tarihi nedir ve neden önemlidir? İlkel Mimarlıklardan Geleneksel Mimarlıklara. Ppt. sunum, konu üzerine tartışma
2 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Antik Yunan ve Antik Roma Ppt. sunum, konu üzerine tartışma
3 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Orta Çağ mimarlığı (Erken Hristiyan Mimarlığı- Romanesk Mimari - Gotik Mimari) Ppt. sunum, konu üzerine tartışma
4 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı İslam Mimarisi Ppt. sunum, konu üzerine tartışma
5 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Rönesans Ppt. sunum, konu üzerine tartışma
6 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Barok / Rokoko Ppt. sunum, konu üzerine tartışma
7 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Neoklasik Ppt. sunum, konu üzerine tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Arts and Crafts Ppt. sunum, konu üzerine tartışma
10 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Art Nouveau Ppt. sunum, konu üzerine tartışma
11 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Art Deco Ppt. sunum, konu üzerine tartışma
12 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Bauhaus Ppt. sunum, konu üzerine tartışma
13 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Le Corbusier Ppt. sunum, konu üzerine tartışma
14 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Frank Lloyd Wright Ppt. sunum, konu üzerine tartışma
15 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Mies van der Rohe Ppt. sunum, konu üzerine tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Turani, A. (2003), Dünya Sanat Tarihi, İstanbul: Remzi Kitabevi
Roth, L.M. (2014), Mimarlığın Öyküsü, İstanbul: Kabalcı Yayınevi
Gombrich, E.H. (2007), Sanatın Öyküsü (Ömer Erduran, Erol Erduran, Çev.), İstanbul: Remzi Kitabevi
Mutlu, B. (2001), Mimarlık Tarihi Ders Notları, Mimarlık Vakfı Enstitüsü Yayınları
Moffett, M., Fazio, W.M., Wodehouse, L. (2008), A World History of Architecture, Laurence King Publishing
Kostof, S. (1994), A History of Architecture: Settings and Rituals, OUP USA Publisher, 2nd Edition
Özer, B. (1986), Yorumlar; Resim, Heykel, Mimarlık, Mimar Sinan Üniversitesi Yayınları
Dinçel,K. & Işık,Z. (1979), Mobilya Sanat Tarihi, Ankara: Milli Eğitim Basımevi
Kaptan, B.B. (2013), Kültür ve İç Mimarlık, Seçkin Yayıncılık
Kuban, D. (2016), Çağlar Boyunca Türkiye Sanatının Anahatları, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
1
2
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
0
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
0
2
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
0
3
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 3 36
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 12 3 36
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0