TR EN

ŞEHİRCİLİK VE KENTSEL PLANLAMA TARİHİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ICM356 ŞEHİRCİLİK VE KENTSEL PLANLAMA TARİHİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ADEM ÖZER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, modern kentin ve kentsel planlama disiplininin evrimini, ilgili dönemlerin toplumsal, ekonomik, politik koşulları ve kültürel yapısı süreci içerisinde, kentsel mekândaki sürdürülebilir dönüşümleri planlama becerisi kazandırmak
İçerik: Modern ve modern öncesi kentlerin ortaya çıkış dinamikleri, sanayi devrimi ve sonrası kentlerin yapısı, kentsel planlama tarihinde ortaya çıkan farklı planlama yaklaşımlarının fordizm, post-fordizm, modernizm, post-modernizm ve küreselleşme kavramları ile olan ilişkisi konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kentlerin kentsel planlamada tarihsel gelişim süreçlerini tanımlar.
Kentlerin tarihsel gelişim ve dönüşüm süreçlerini toplumsal, ekonomik, politik koşulları ve kültürel yapısı süreci içerisinde anlatır.
Kentlerin tarihsel gelişim içerisinde kentsel planlama tarihinde ortaya çıkan farklı planlama yaklaşımlarının örnekleyebilir.
Günümüz kentsel mekânlarındaki sürdürülebilir dönüşümleri belirler.
Kentsel planlama tarihinde ortaya çıkan farklı planlama yaklaşımlarının ve küreselleşme kavramları ile olan ilişkilerini keşfeder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Dersin tanıtımı, kent ve şehir tanımları Ppt. sunum, konu üzerine tartışma
2 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Antik Roma Dönemi Şehirleri Ppt. sunum, konu üzerine tartışma
3 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Ortaçağ Şehirleri Ppt. sunum, konu üzerine tartışma
4 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Rönesans Şehirleri Ppt. sunum, konu üzerine tartışma
5 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Endüstri Devrimi Sonrası Şehirler Ppt. sunum, konu üzerine tartışma
6 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı İdeal Kent Ppt. sunum, konu üzerine tartışma
7 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Kentli ve kentleşme kavramları Ppt. sunum, konu üzerine tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Bahçe Şehir Modeli Ppt. sunum, konu üzerine tartışma
10 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Fütürist Şehir Citta Nuova Ppt. sunum, konu üzerine tartışma
11 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Güzel Şehir Modeli Ppt. sunum, konu üzerine tartışma
12 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Bir Endüstri Kenti Ppt. sunum, konu üzerine tartışma
13 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Broadacre City Ppt. sunum, konu üzerine tartışma
14 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Işıyan Şehir Ppt. sunum, konu üzerine tartışma
15 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Arcosanti ve Sakin Şehir Ppt. sunum, konu üzerine tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Erginöz, M.A. (2012). Mimarlık ve şehircilik tarihi, İstanbul: Arion Basım Yayın.
Ragon, M. (2010). Modern mimarlık ve şehircilik tarihi. İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
Bumin, K.(1990). Demokrasi arayışında kent. İstanbul: İz Yayınları.
Hall, P. (1992). Urban and regional planning. England: Routledge.
Jacobs, J. (2011). Büyük Amerikan şehirlerinin ölümü ve yaşamı. İstanbul: Metis Yayıncılık.
Levine, N. (2015). The urbanism of Frank Lloyd Wright, New York: Princeton University Press
Mumford, L. (1968). City in history - its origins, ıts transformations, and ıts prospects. USA: Mariner Books
Lefebvre, H. (2013). Kentsel devrim. İstanbul: Sel Yayıncılık.
Ersoy, M.(Ed.) (2015). Kentsel planlama kuramları. Ankara: İmge Yayınevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
0
2
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
0
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
0
2
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
0
3
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 3 36
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 12 3 36
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0