TR EN

MEDYA OKURYAZARLIĞI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ILT374 MEDYA OKURYAZARLIĞI 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ADEM ÖZER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu derste öğrencilerin medyada yer alan mesaj ve görsellerin çözümlemelerini yapabilmeleri, alt metinlerini okuyabilmeleri ve medyaya eleştirel bir bakış açısı geliştirebilmeleri amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu ders kapsamında medya okuryazarlığı ile ilgili temel kavramlardan bahsedilecek, medya okuryazarlığının tarihsel gelişimi ve önemi incelenecektir. İlerleyen haftalarda medyanın gücü, gündem belirleme etkisi, medyada şiddet, temsil ve ötekileştirme meseleleri ele alınacaktır. Türkiye ve Dünyada yapılan medya okuryazarlığı çalışmaları işlendikten sonra medya metinleri incelenecek ve örnek olaylar üzerinden tartışmalar gerçekleştirilecektir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Medya okuryazarlığının tarihsel gelişimini açıklar.
Medyanın toplumsal etkilerini tanımlar.
Medyada şiddet, temsil sorunu ve ötekileştirmeyi yorumlar.
Medya okuryazarlığının doğuşunu ve gelişimini açıklar.
Medya mesajlarının alt metinlerini çözümler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin Tanıtımı Anlatma Yöntemi
2 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Medya, okuryazarlık ve medya okuryazarlığı ile ilgili temel kavramlar. Anlatma Yöntemi
3 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Medya okuryazarlığı ve önemi Anlatma Yöntemi
4 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Medya okuryazarlığının tarihsel gelişimi Anlatma Yöntemi
5 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Medyanın işlevleri, gücü ve ekonomik boyutu Anlatma Yöntemi
6 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Medyada ötekileştirme Anlatma Yöntemi
7 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Kadınların medyada temsili Anlatma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Medya ve şiddet Anlatma Yöntemi
10 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Medya ve gündem belirleme Anlatma Yöntemi
11 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Türkiye’de medya okuryazarlığı çalışmaları Anlatma Yöntemi
12 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Dünyada medya okuryazarlığı çalışmaları Anlatma Yöntemi
13 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Medya metinlerini inceleme ve örnek olaylarla tartışma Anlatma Yöntemi
14 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Medya metinlerini inceleme ve örnek olaylarla tartışma Anlatma Yöntemi
15 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Genel Tekrar Anlatma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Poe, M. T. (2015). İletişim Tarihi. Islık Yayınları, İstanbul.
Crowley, D. ve Heyer, P. (2017). İletişim Tarihi. Siyasal Kitabevi, İstanbul.
Kılıç, L. (2008). Fotoğraf ve Sinemanın Toplumsal Tarihi. Dost Yayınları, Ankara.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
2
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
2
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
3
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 1 10 10
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 27 27
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 205 205
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 312
Genel Toplam 312
Toplam İş Yükü / 25.5 12,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 12,0