TR EN

KONSEPT VE TASARIM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IMI354 KONSEPT VE TASARIM 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ADEM ÖZER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, konseptle tasarım yapma becerisi kazandırmak.
İçerik: Dersin içeriği, Tasarım kültürü ve ilkeleri, metafor, tema ve konsept kavram tanımları ve tasarıma aktarılması, örnekler üzerinde tanımlama, konsept geliştirme farklı iç mekanların tasarımında uygulama, trend ve moda kavramları, tasarıma yansımaları konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Tasarım kültürü ve ilkeleri tanımlar.
Metafor, tema ve konsept kavramlarını anlatır.
Konseptine göre farklı iç mekanların tasarım sürecini çözümler.
Trend ve moda kavramlarının tasarıma yansımalarını keşfeder.
İç mekanlardaki tasarımı oluşturan kavramları tartışır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Ders hakkında genel bilgi; Tasarım kültürü ve ilkeleri Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme
2 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Metafor ve tema kavramlarının tanıtımı ve incelenmesi Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme
3 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Metafor ve tema kavramlarının tasarıma yansıtılması Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme
4 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Konsept kavramı tanımı ve incelenmesi Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme
5 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Konsept kavramı tasarıma yansıtılması Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme
6 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Metafor, tema ve konsept kavramlarının iç mekanlar üzerindeki örneklerinin incelenmesi Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme
7 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Konsept geliştirme süreci Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme
8 - ARA SINAV -
9 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Konsept geliştirme ve farklı iç mekanların tasarımında uygulama Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme
10 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Konsept geliştirme ve farklı iç mekanların tasarımında uygulama Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma
11 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Trend ve moda kavramlarının tanıtımı ve incelenmesi Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma
12 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Trend ve moda kavramlarının tasarıma yansıtılması Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma
13 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Konsept , trend ve moda kavramlarının karşılaştırlması Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma
14 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Enstelasyon çalışmaları incelemesi Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma
15 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Enstelasyon çalışmaları incelemesi Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Siegal, J. (2008), More Mobile: Portable Architecture for Today, New York: Princeton Architectural Press
Urbach, H. (Ed.), Betsky, A., Kronenberg, R., Scoates, C. (2003), Lot-Ek: Mobile Dwelling Unit, Santa Barbara: D.A.P./University Art Museum, University of California
Shaoqiang, W. (2015), New Portable Architecture: Designing Mobile & Temporary Structures, Promotora de Prensa International S. A.
Seonwook, K. & Miyoung, P. (2012), Mobile Architecture (Construction and Design Manual), DOM Publishers
Klanten, R.(Ed.), Ehmann, S.(Ed.), Galindo, M.(Ed.) (2015), The New Nomads: Temporary Spaces and a Life on the Move, Gestalten Publisher
Banham, R. (1970), Theory and design in the first machine age, London:Architectural Press
Cook, P., & Archigram (Group). (1999), Archigram, New York: Princeton Architectural Press
Kronenburg, R. (2007), Flexible: Architecture that responds to change, London:Laurence King
Siegal, J. (2002), Mobile: The art of portable architecture, New York: Princeton Architectural Press
Baldwin, J., (1996) Bucky Works: Buckminster Fuller's Ideas for Today, John Wiley&Sons, New York
Brayer, A, M. &Simonot, B. (2002), Archilab’s Future House, London: Thames&Hudson
Luke, J.T. (1996). The munsell color system: a language for color. New York: Fairchild Publications.
Sirel, Ş. (1974). Kuramsal renk bilgisi. İstanbul: Kutulmuş Matbaası.
Finlay, V. (2003). Color: a natural history of the palette. Random House Trade Paperbacks.
Zelanski, P. J. & Fisher, M. P. (2002). Color. Germany: Prentice Hall.
Goethe, J.W. & Judd, D.B. (1970) Theory of colours. USA: MIT Press.
Albers, J. & Weber, N.F. (2006). Interaction of color: USA: Yale University Press.
Kremers, R. (2009). Level Design: Concept, Theory, and Practice. A K Peters LTD.
Keinonen, Kalervo,T., Takala, Roope. (2006). Product Concept Design.USA: Springer

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
5
2
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
4
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
1
2
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
4
3
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 3 36
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 12 3 36
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0