Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IMI358 | İÇ MEKAN TEKSTİLLERİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ADEM ÖZER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. TARIK BABAYİĞİT |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere, İç mekan tekstillerinin renk doku ve çeşitlerine bağlı olarak tasarım prensiplerine uygun tasarım yapabilme becerisi kazandırmak. |
İçerik: | Dersin içeriği, Tekstil malzemelerin fiziksel, kimyasal özellikleri, Çeşitleri, standartları ve mimarideki işlevleri, iç mekanda (özellik, renk, doku, estetik) kumaş seçebilme, tasarım ve uygulamada kombinasyon üretebilme, Tekstil malzemenin mimari ile kimlik ve üslupla ilişkisini kurma, Tekstil malzemenin kullanım sürecindeki performans özellikleri ve sürdürülebilirlik kriterleri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tekstil malzemelerin özelliklerini, çeşitlerini, standartlarını ve mimarideki işlevleri tanımlar. |
Tekstil malzemenin mimari ile kimlik ve üslupla ilişkisini anlatır. |
. İç-dış mekan kullanımı için kumaş tercihi, tasarımı ve uygulama kombinasyonlarını planlar. |
Tekstil malzemenin kullanım sürecindeki performans özelliklerini keşfeder. |
Iç-dış mekanları, tekstil malzemenin kullanım sürecindeki sürdürülebilirlik kriterlerine göre tasarlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Ders hakkında genel bilgi; Tekstil malzemesi genel tanımı, mimarlıkta ve iç mimarlıkta kullanım özellikleri | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
2 | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi | Sınıflandırma, iç yapıları, performans özellikleri, tasarımda tekstil malzeme seçiminde kriterler | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme |
3 | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi | Doğal lifler, genel olarak fiziksel performansları (bitkisel lifler) | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme |
4 | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi | Doğal lifler, genel olarak fiziksel performansları (hayvansal lifler) | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme |
5 | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi | Doğal lifler, genel olarak fiziksel performansları (mineral, metalik lifler) | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme |
6 | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi | Yapay lifler, fiziksel ve estetik performansları, uygulama yöntemleri | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme |
7 | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi | Kumaş desenleme- raporlama- teknikleri | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi | Akıllı tekstiller | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme |
10 | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi | Tekstil malzemesinin jeotekstil uygulamaları. Yalıtım malzemeleri, ısı, su, neme karşı yalıtım malzemeleri, ses tutucular. Tekstil malzemesinin çevre düzenlemelerinde ve iç mekanda kullanılması. | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme |
11 | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi | Tekstil malzemenin kullanım sürecindeki performans özellikleri ve sürdürülebilirlik kriterleri | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme |
12 | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi | İç mekan konsepte uygun tekstille giydirme. Konsept oluşturma | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme |
13 | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi | İç mekan konsepte uygun tekstille giydirme. Konsept oluşturma | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme |
14 | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi | Dış mekan konsepte uygun tekstille giydirme. Konsept oluşturma | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme |
15 | Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi | Belirlenen konseptleri yorumlama | Ppt. sunum, yüz yüze değerlendirme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Gezer H.(2009). Mekan Örtüsü Tekstil Malzemesi. İstanbul: T.C. Maltepe Üniversitesi Yayınları |
Güngör, H., İ. (2005), Görsel Sanatlar ve Mimarlık için Temel Tasarım, İstanbul: Esen Ofset |
Bachelard, G. (1984),The Poetics of Space, Boston, MA: Beacon Press |
Baker, G. H., Le Corbusier (1989), An Analysis of Form, Van Nostrand Reinhold |
Pile, J. (1997), Color in Interior Design, New York: Mc Graw-Hill |
Dodsworth, S. & Anderson, S. (2015), İç Mekan Tasarımının Temel İlkeleri (Neslihan Şık, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık. |
Bielefeld, B. & El Khouli, S. (2016), Tasarım Fikirleri, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayın. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
|
5 | |||||
2 |
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
|
4 | |||||
2 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
|
0 | |||||
2 |
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
|
3 | |||||
3 |
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 3 | 36 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 12 | 3 | 36 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |