TR EN

GELECEĞİN MALZEMELERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IMI455 GELECEĞİN MALZEMELERİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ADEM ÖZER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi AMİL FARUK GEZEN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, güncel ve gelişmekte olan malzeme sistemlerinin ve iç mekanla ilişkisini yorumlama; iç mimari tasarımda malzemenin kullanım süreci ve estetik kriterlerin önemini kavrama ve kullanma becerisi kazandırmak.
İçerik: Malzeme ve iç mekan tasarımı ilişkisini kurma, epoksi, kompozit, termo-elektrik, metalik mikro kafes, aerojel, meta malzemeler, karbon nanotüpler, şeffaf alüminyum, grafen, stanen, amorf metaller, yapay elmas, süper alaşımlar, köpük metal, e-tekstil gibi malzemelerin güncel kullanımları, Malzemelerin fiziksel, kimyasal özellikleri, malzemelerin Tasarım ve detay çözümleri, Malzemenin iç mekanda kimlik ve üslupla ilişkisini kurma, Malzemenin Kullanım sürecindeki performans özellikleri ve sürdürülebilirlik kriterleri konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Malzeme ve iç mekan tasarımı ilişkisini tanımlar.
Epoksi, kompozitler, termo-elektrik, metalik mikro kafes, aerojel, meta malzemeler, karbon nanotüpler, şeffaf alüminyum, grafen, stanen, amorf metaller, yapay elmas, süper alaşımlar, köpük metal, e-tekstil gibi malzemelerin güncel kullanımlarını anlatır.
Malzemelerin iç mekandaki işlevlerine göre tasarım ve detay çözümlerini belirler .
Malzemenin Kullanım sürecindeki performans özellikleri sürdürülebilirlik kriterlerine göre ölçer.
Tasarım fikirlerini güncel malzemeler ile geliştirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Dersin tanımı, Malzeme ve iç mekan tasarımı ilişkisi Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
2 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Yapı malzemelerinin özellikleri, sınıflandırılması. Ahşap, doğal taş, beton, sıva, metal, tuğla, cam, plastik gibi genel malzeme bilgisi üzerine konu anlatımı ve Kullanım sürecindeki performans özellikleri Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
3 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Kompozitler konu anlatımı ve Kullanım sürecindeki performans özellikleri Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
4 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Kompozitler konu anlatımı ve Kullanım sürecindeki performans özellikleri Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
5 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Kompozitler ve epoksi konu anlatımı ve Kullanım sürecindeki performans özellikleri Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
6 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Aerojel, termo-elektrik konu anlatımı ve Kullanım sürecindeki performans özellikleri Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
7 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Genel tekrar Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı metalik mikro kafes, amorf metaller konu anlatımı ve Kullanım sürecindeki performans özellikleri Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
10 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Meta malzemeler, şeffaf alüminyum konu anlatımı ve Kullanım sürecindeki performans özellikleri Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
11 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Grafen, karbon nanotüpler, yapay elmas konu anlatımı ve Kullanım sürecindeki performans özellikleri Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
12 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı e-tekstil, Köpük metal, Süper alaşımlar konu anlatımı ve Kullanım sürecindeki performans özellikleri Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
13 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Sürdürülebilir mimari için alternatif malzemeler Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
14 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Sürdürülebilir mimari için alternatif malzemeler Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
15 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Genel tekrar Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Trevor, M. T. , Scott,J.(2012) Materials for a Sustainable Future
Brownell, B., (2017) Transmaterial Next: A Catalog of Materials that Redefine Our Future
Brownell, B., (2012) Material Strategies: Innovative Applications in Architecture
Swackhamer M., Brownell B.,(2015) Hypernatural: Architecture's New Relationship with Nature
Meo M., Milella E.,(2011) Composite Materials: A Vision for the Future
Leydecker, S. (2008). Nano materials : In architecture, interior architecture and design.
Kultermann, E., Spence. W. P., (2021). Construction, Materials, Methods, and Techniques Building for a sustainable future.
Baillie, C., Jayasinghe, R., (2017). Green Composites Natural and waste-based composites for a sustainable future

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
2
2
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
3
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
3
2
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
3
3
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 3 36
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 12 3 36
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0