TR EN

DENEYSEL BASKI ATÖLYESİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MTT475 DENEYSEL BASKI ATÖLYESİ 5 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ADEM ÖZER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle öğrencilere, deneysel baskı, yüzey düzenleme ve boyama tekniği ile kumaş üzerine desen ve boya uygulama ve özgün teknikler geliştirme özelliği kazandırma amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriği; farklı tasarımların istenen özelliklere uyum sağlayabilecek deneysel malzeme ve renk bilgisi ile uygulama aşamalarının çözümlenmesini kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Tekstil ürünlerine baskı uygulamada kullanılan malzeme çeşitlerini tanır.
Tasarım fikirlerini hazır giyim baskıları dışında farklı boya ve malzemeleri kullanarak deneysel yöntemlerle uygular.
Ürünün kullanıldığı alana göre sanatsal bir tasarımla yeniden yorumlar.
Konulara ilişkin yapılan çalışmalarda, nicelik ve nitelik açısından özgün artı değerler yaratır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, kullanılacak kaynakların, izlenecek yöntemlerin, konuların ve dersin genel tanımı Beyin Fırtınası, Anlatma ve Yöntemi
2 Malzeme Araştırma Deneysel baskı tekniklerinde kullanılacak boyarmaddelerin ve yardımcı malzemelerinin tanıtımı Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
3 Malzeme temini Deneysel baskı tekniklerinde Pentür (kumaş boyama) tekniğinin uygulamalı olarak örneklendirilmesi Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma
4 Malzeme temini Pentür tekniğinin uygulamalı olarak giysi üzerine çalışılması Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma
5 Malzeme temini Uygulamada kullanılan boyar maddenin fixe aşaması Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
6 Eskiz Çalışması Yazma tekniğinin kalıp desen aşamasında deneysel eskiz çalışması Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma
7 Malzeme temini Oluşturulan yazma kalıpları ve pigment boyar maddeleri ile pamuklu kumaş üzerine baskı aşaması Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma
8 - ARA SINAV -
9 Malzeme temini Ürünün dikim aşaması ve kullanılan boyar maddenin fixe edilmesi Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma
10 Araştırma Teknik Gezi Örnek Olay Yöntemi
11 Tasarım Eskizleri ve Görselleştirme Kazıma batiğin ön aşaması olarak desen tasarımı oluşturulması Bireysel Çalışma
12 Malzeme temini Mumun (balmumu ve parafin) kumaşa sürülerek geçirilmesi Bireysel Çalışma
13 Malzeme temini Mumlanan kumaşın desenini kazıma aşaması Bireysel Çalışma
14 Malzeme temini Boya (indantren) haznesinde kumaşı batırıp boyanması aşaması Bireysel Çalışma
15 Malzeme temini Boyanan kumaştan mumun ütü ya da kaynar su ile sökülmesi Bireysel Çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Gürcüm, B., H. (2005). Tekstil malzeme bilgisi. Ankara: Grafiker Yayınevi.
Ay, B. (2018). Sanat objesi olarak tekstil. İstanbul: Alternatif Yayıncılık.
Fish, J., (2005). Designing and printing textiles, Hardcover.
Kaya, R., (1974). Türk yazmacılık sanatı, İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları.
Babayiğit, T. (2014). Batik sanatı. İstanbul: İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
2
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
2
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
3
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 5 3 15
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 4 16
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 38 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0