TR EN

VİTRİN TASARIMI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MTT472 VİTRİN TASARIMI 5 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ADEM ÖZER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle öğrencilerin, işletme mantığı ile görsel olarak düzenlenen vitrin ve fuar stantlarını, tasarım ilkeleri prensiplerine göre, yenilikçi, çağdaş sergileme elemanları ve moda estetiği ile hayata geçirebilme yetisine sahip olması amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriği; marka imajına yönelik uygun malzeme kullanılarak, görsel düzenlemenin perakende pazarlamadaki önemi, zaman ve maliyet sınırları düşünülerek, özgün ve sürdürülebilir vitrin sergileme tasarlama prensipleri konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Marka vitrinlerinin mekânsal özelliklerini tasarım ilkeleri prensiplerine göre tasarlar.
Görsel mağazacılığın temel prensiplerini kullanır.
Vitrin tasarımında malzeme, zaman ve maliyet ilişkilerini hesaplar.
Styling ve manken giydirme teknikleri ile mağaza içi reyon ve vitrinlerini düzenler.
Vitrin tasarımına yönelik maket atölye çalışması yaparak uygulama becerini geliştirir

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, kullanılacak kaynakların, izlenecek yöntemlerin, konuların ve dersin genel tanımı Beyin Fırtınası, Anlatma ve Yöntemi
2 Kaynak Tarama Görsel mağazacılık temelleri (Müşteri Davranışları-Renk Ana Hatları -Aydınlatmanın Önemi -Sergileme Teknikleri) Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
3 Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi Firma kimliğinin ve markanın tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
4 Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi Görsel tasarımın marka imajına olan etkisi ve iletişimdeki rolü. Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma
5 Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi Kullanılacak malzemenin, renk ve dokunun tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma
6 Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi Maliyetlerin tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma
7 Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi Aydınlatmanın tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma
8 - ARA SINAV -
9 Ders kaynaklarının ve önceki haftanın gözden geçirilmesi Vitrini tasarlanacak markanın belirlenmesi Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma
10 Araştırma Teknik Gezi Örnek Olay Yöntemi
11 Tasarım eskiz çalışmaları Marka kimliğine yönelik tasarım oluşturulması Bireysel Çalışma
12 Tasarım eskiz çalışmaları Alan yönetimi, ışıklandırma dikkate alınarak şablon çalışması Bireysel Çalışma
13 Tasarım eskiz çalışmaları Mağaza içi ve vitrin düzenleme teknikleri Bireysel Çalışma
14 Tasarım eskiz çalışmaları Görsel düzenlemeye yönelik styling uygulamaları Bireysel Çalışma
15 Tasarım eskiz çalışmaları Farklı kategorilere ve özel günlere yönelik teşhir teknikleri Bireysel Çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
2
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
2
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
3
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 3 15
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 4 4 16
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 38 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0