TR EN

AKILLI TEKSTİLLER DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MTT474 AKILLI TEKSTİLLER 5 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ADEM ÖZER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle öğrencilerin, akıllı/teknik tekstillerle ilgili üretim süreçleri ve uygulama alanları hakkında temel kavramlara hakim olması ve akıllı tekstillerle ilgili teknik bakış açısı kazanması amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriği; Akıllı lifler ve tekstiller hakkında bilgiye sahip olma ve üretim süreçlerini, özelliklerini, uygulamalarını ve inovatif yaklaşımlarını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Akıllı tekstillerin süreçleri hakkında temel bilgi ve kavramları tanımlar.
Koleksiyon süreçlerinde nicelik ve nitelik açısından özgün artı değerler yaratır.
Kazandığı pratik bilgiyi deneysel tasarımlarla ilişkilendirir ve koleksiyonlarında uygular.
Ürünün kullanıldığı alana göre inovatif bir bakış açısıyla tasarımlarını yeniden yorumlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, kullanılacak kaynakların, izlenecek yöntemlerin, konuların ve dersin genel tanımı Beyin Fırtınası, Anlatma ve Yöntemi
2 Kaynak Taraması Akıllı Tekstillere giriş Örnek Olay Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma
3 Kaynak Taraması Faz değiştiren materyallerden (PCM) elde edilen akıllı tekstiller Örnek Olay Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma
4 Kaynak Taraması Biçimsel hafızalı materyallerden (SMM) elde edilen akıllı tekstiller Örnek Olay Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma
5 Kaynak Taraması Kromik materyallerden elde edilen akıllı tekstiller Örnek Olay Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma
6 Kaynak Taraması Elektronik / İletken tekstillerden, elyaflardan elde edilen akıllı tekstiller Örnek Olay Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma
7 Kaynak Taraması Elektronik / İletken tekstillerden, elyaflardan elde edilen akıllı tekstiller Örnek Olay Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak Taraması Diğer akıllı tekstiller Örnek Olay Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma
10 Araştırma Teknik Gezi Örnek Olay Yöntemi
11 Kaynak Taraması Teknik Kumaşların Konfeksiyonu-Akıllı giysiler ve kullanım yerine göre tasarım olanakları Örnek Olay Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma
12 Kaynak Taraması Elektronik Bileşenli Akıllı giysiler Örnek Olay Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma
13 Kaynak Taraması Giyilebilir teknoloji uygulamalarının incelenmesi Örnek Olay Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma
14 Kaynak Taraması Akıllı elyafların ve tekstil ürünlerinin giyimi ve teknik/ inovatif uygulamaları Örnek Olay Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma
15 Kaynak Taraması Akıllı elyafların ve tekstil ürünlerinin giyimi ve teknik/ inovatif uygulamaları Örnek Olay Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Akalın, M.& Mıstık, S. İ. (2010). Teknik tekstiller. İstanbul: Birsen Yayınevi.
Udale, J. (2014). Moda tasarımında tekstil ve moda. İstanbul: Literatür Yayıncılık.
İstanbul Ticaret Odası. (2007). Dünyada ve Türkiye'de akıllı tekstiller. (62). İstanbul: ITO.
MUSIAD Araştırma Raporları
textileinstitute.org

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
2
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
2
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
3
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 3 15
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 39 0 132
Genel Toplam 132
Toplam İş Yükü / 25.5 5,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0