TR EN

UZAK DOĞU VE ASYA SİNEMASI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
STV458 UZAK DOĞU VE ASYA SİNEMASI 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ADEM ÖZER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Uzak Doğu ve Asya Sinemasının özgün kültürel kökleriyle görsel işitsel bağlarındaki zenginliği ele almak ve bunların sinemadaki görünümleri ortaya koymak dersin temel hedefidir. Bu bağlamda değişik estetik kategorilerde benzerlik ve farklılıklar bu dersin temel konusunu oluşturmaktadır.
İçerik: Bu derste, öncelikli olarak Uzak Asya sinemasının kültür ve sanat tarihi mercek altına alınacaktır. Bu bağlamda Uzak Asya sinemasının görsel yapısının kültürel kökleri ile ilişkisi kurulmuş olacaktır. Sonra Uzak Asya sinemasına ait film örnekleri üzerinden bu filmlerde, görsel yapı ve estetik kategoriye ait diğer yapılar incelenecek ve bunların Hollywood film örnekleri ile kıyaslaması yapılacaktır. Bu filmlerden örnek filmler izlenecek ve üzerine tartışılacaktır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Uzak Asya resim ve diğer görsel sanatların tarihi hakkında bilgi sahibi olması.
Uzak Asya sinemasında öne çıkan ülke ve yönetmenleri tanıması.
Uzak Asya ülkelerinin ve yönetmenlerin filmlerinde kendine özgü görsel anlatı yapısının ana akım sinemayla farklarını bilmesi.
Kültür ve sinema arasındaki ilişkileri görebilmesi.
Yerel ve evrensel kültür arasındaki ilişkilerin görsel kültür üzerinden çözümlemesini yapabilmesi.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması Uzak Asya Tarihi ve Kültürü Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma
2 İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması Uzak Asya'da görsel sanatlar Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma
3 İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması Görsel Estetiğin Kökenleri Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma
4 İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması Anlatı yapısı estetiği Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma
5 İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması Japon Sineması ve Yönetmenler Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma
6 İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması Film Örnekleri ve Analizleri Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma
7 İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması Güney Kore Sineması ve Yönetmenler Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması Film Örnekleri ve Analizleri Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma
10 İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması Çin Sineması ve Yönetmenler Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma
11 İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması Film Örnekleri ve Analizleri Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma
12 İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması Hong Kong Sineması ve Yönetmenler Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma
13 İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması Film Örnekleri ve Analizleri Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma
14 İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması Vietnam Sineması ve Yönetmenler Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma
15 İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması Film Örnekleri ve Analizleri Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Novell-Smith, G. (2003). Dünya Sinema Tarihi. Ahmet Fethi (Çev.). İstanbul: Kabalcı Yayınları.
Carter, D. (2011). Doğu Asya Sineması. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
Oylum, R. (2011), Uzakdoğu Sineması, İstanbul: Başka Yerler
Richards, A. (2011), Asya Korku Sineması, İstanbul: Kalkedon Yayınları
Chu, Y. (2003), Hong Kong Cinema: Coloniser, Motherland and Self. London and New York: Routledge Curzon
Lim, S.H. (2020),The Chinese Cinema Book, British Film Institute
Ahn, S. J. (2012). The Pusan International Film Festival: South Korean Cinema and Globalization. Hong Kong: Hong Kong University Press
Sudo, N.& Tanikawa, T. (2019) Cultural Politics around East Asian Cinema: 1939-2018, Kyoto: Trans Pacific Press
Yau Shuk-ting Kinnia (2011) East Asian Cinema and Cultural Heritage: From China, Hong Kong, Taiwan to Japan and South Korea, London: Palgrave Macmillan
Cheung, R. (2015) New Hong Kong Cinema: Transitions to Becoming Chinese in 21st-Century East Asia, New York: Berghahn Books

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
2
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
2
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
3
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 7 2 14
Ödev 5 3 15
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 3 3 9
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 7 2 14
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 52 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0