Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
STV458 | UZAK DOĞU VE ASYA SİNEMASI | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ADEM ÖZER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Uzak Doğu ve Asya Sinemasının özgün kültürel kökleriyle görsel işitsel bağlarındaki zenginliği ele almak ve bunların sinemadaki görünümleri ortaya koymak dersin temel hedefidir. Bu bağlamda değişik estetik kategorilerde benzerlik ve farklılıklar bu dersin temel konusunu oluşturmaktadır. |
İçerik: | Bu derste, öncelikli olarak Uzak Asya sinemasının kültür ve sanat tarihi mercek altına alınacaktır. Bu bağlamda Uzak Asya sinemasının görsel yapısının kültürel kökleri ile ilişkisi kurulmuş olacaktır. Sonra Uzak Asya sinemasına ait film örnekleri üzerinden bu filmlerde, görsel yapı ve estetik kategoriye ait diğer yapılar incelenecek ve bunların Hollywood film örnekleri ile kıyaslaması yapılacaktır. Bu filmlerden örnek filmler izlenecek ve üzerine tartışılacaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Uzak Asya resim ve diğer görsel sanatların tarihi hakkında bilgi sahibi olması. |
Uzak Asya sinemasında öne çıkan ülke ve yönetmenleri tanıması. |
Uzak Asya ülkelerinin ve yönetmenlerin filmlerinde kendine özgü görsel anlatı yapısının ana akım sinemayla farklarını bilmesi. |
Kültür ve sinema arasındaki ilişkileri görebilmesi. |
Yerel ve evrensel kültür arasındaki ilişkilerin görsel kültür üzerinden çözümlemesini yapabilmesi. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Uzak Asya Tarihi ve Kültürü | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
2 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Uzak Asya'da görsel sanatlar | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
3 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Görsel Estetiğin Kökenleri | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
4 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Anlatı yapısı estetiği | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
5 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Japon Sineması ve Yönetmenler | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
6 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Film Örnekleri ve Analizleri | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
7 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Güney Kore Sineması ve Yönetmenler | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Film Örnekleri ve Analizleri | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
10 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Çin Sineması ve Yönetmenler | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
11 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Film Örnekleri ve Analizleri | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
12 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Hong Kong Sineması ve Yönetmenler | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
13 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Film Örnekleri ve Analizleri | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
14 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Vietnam Sineması ve Yönetmenler | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
15 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Film Örnekleri ve Analizleri | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Novell-Smith, G. (2003). Dünya Sinema Tarihi. Ahmet Fethi (Çev.). İstanbul: Kabalcı Yayınları. |
Carter, D. (2011). Doğu Asya Sineması. İstanbul: Kalkedon Yayınları. |
Oylum, R. (2011), Uzakdoğu Sineması, İstanbul: Başka Yerler |
Richards, A. (2011), Asya Korku Sineması, İstanbul: Kalkedon Yayınları |
Chu, Y. (2003), Hong Kong Cinema: Coloniser, Motherland and Self. London and New York: Routledge Curzon |
Lim, S.H. (2020),The Chinese Cinema Book, British Film Institute |
Ahn, S. J. (2012). The Pusan International Film Festival: South Korean Cinema and Globalization. Hong Kong: Hong Kong University Press |
Sudo, N.& Tanikawa, T. (2019) Cultural Politics around East Asian Cinema: 1939-2018, Kyoto: Trans Pacific Press |
Yau Shuk-ting Kinnia (2011) East Asian Cinema and Cultural Heritage: From China, Hong Kong, Taiwan to Japan and South Korea, London: Palgrave Macmillan |
Cheung, R. (2015) New Hong Kong Cinema: Transitions to Becoming Chinese in 21st-Century East Asia, New York: Berghahn Books |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
|
||||||
2 |
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
|
||||||
2 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
|
||||||
2 |
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
|
||||||
3 |
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 7 | 2 | 14 |
Ödev | 5 | 3 | 15 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 3 | 3 | 9 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 7 | 2 | 14 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 52 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |