TR EN

TÜRK SİNEMASI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
STV455 TÜRK SİNEMASI 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ADEM ÖZER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle öğrencilerin Türk Sinema Tarihi konusunda bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu ders kapsamında yönetmenler, senaryo yazarları, oyuncular, görüntü yönetmenleri, film festivalleri, film gösterim yarleri ve sinema sektörü ile ilgili meslek dernekleri hakkında konular paylaşılacaktır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Türk Sinemasının tarihi konusunda farklı dönemlerin özelliklerini söyler.
Türk Sinemasının yönetmenleri, oyuncuları, senaryo yazarları, görüntü yönetmenlerinı karşılaştırır.
Türkiye'deki film gösterim yerlerini sınıflandırır.
Türkiye'deki Sinema Sektöründeki tarihsel gerçekliği tanımlar.
Türk sinema tarihinde yer etmiş önemli isim ve filmleri tanımlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders konusunda genel bilgi almaları Derse giriş ve tanıtım- Türk sinemasında dönemler / İlk dönem Anlatma Yöntemi
2 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Tiyatrocular dönemi Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
3 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Geçiş dönemi Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
4 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sinemacılar dönemi, önemli yönetmenler ve filmleri I Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
5 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sinemacılar dönemi, önemli yönetmenler ve filmleri II Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
6 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Karşıtlıklar döneminde sinema ve filmler (1970-1980) - Yılmaz Güney sineması Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
7 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları 1963- 1980 Yeni Türk sineması Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Metin Erksan, Atıf Yılmaz, Memduh Ün vb. isimlerin sinemaya yaklaşımları ve filmleri Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
10 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Zeki Ökten, Şerif Gören, Ertem Eğilmez, Halid Refiğ vb. isimlerin sinemaya yaklaşımları Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
11 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Ömer Kavur sineması, Yavuz Turgul sineması Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
12 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Ferzan Özpetek, Fatih Akın, Derviş Zaim sinemaları Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
13 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Serdar Akar, Reha Erdem, Tolga Karaçelik sinemaları Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
14 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Zeki Demirkubuz sineması Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
15 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Nuri Bilge Ceylan sineması Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Dorsay, A. (1996). Türk Sineması Üzerine Düşünceler, Hazırlayan: Süleyman Murat Dinçer. Ankara: Doruk Yayınları.
Dorsay, A. (1996). Türk Sineması 1995: Yarı Karamsar, Yarı İyimser Bir Bakış Denemesi. Dinçer, SM (hzl.). Türk Sineması Üzerine Düşünceler içinde. Ankara: Doruk Yayınları, 212-217.
Esen, Ş. K. (2010). Türk sinemasının kilometre taşları: dönemler ve yönetmenler. Agora Kitaplığı.
Evren, B. (2005). Türk Sineması, Antalya, 42. Altın Portakal Film Festivali Yayını.
Onaran, A. Ş. (1996). Türk Sinemasının Bugünü ve Yarını. Türk Sineması Üzerine Düşünceler. Süleymâ Murat Dinçer (hzl.). Ankara: Doruk Yayınları, 82-93.
Onaran, A. Ş. (1999). Türk Sineması, C: 1. Ankara: Kitle.
Onaran, A. Ş. (1994). Türk sineması C: 2. Kitle Yayıncılık.
Özgüç, A. (1993). 100 filmde başlangıcından günümüze Türk sineması. Bilgi Yaynevi.
Özön, N. (1962). Türk sinema tarihi. Dünden bugüne) 1896-1960, 1896-1960.
Scognamillo, G. (1988). Türk sinema tarihi (Vol. 2). Metis Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
0
2
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
2
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
2
2
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
2
3
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 3 3 9
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 7 3 21
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 3 3 9
Sosyal Faaliyet 3 3 9
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 2 4 8
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 62 0 130
Genel Toplam 130
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0