Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
STV353 | YENİ MEDYA VE İLETİŞİM | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ADEM ÖZER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilerin yeni medya ve iletişim alanında hakim olmalarını bu alanda yetkinlik kazanmaları ve yeni medya platformlarına eleştirel bakabilmeleri ve analiz yapabilmeleri amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu ders kapsamında yeni medya ve iletişim konuları incelendikten sonra, ağ toplumu, bilgi toplumu, dijital kültür ve sosyal platformlar analiz edilecektir. Bununla birlikte yeni medya platformları örnek çalışmalar üzerinden kavramsal ve güncel uygulamalar ışığında incelenecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Toplum, kültür, iletişim, yeni medya, dijital kültür kavramlarını tanımlar. |
Yeni medya ve geleneksel medya arasındaki farkları açıklar. |
Yeni medyanın ve geleneksel medyanın iletişim ve medya üzerindeki etkilerini karşılaştırır. |
Yeni medya platformlarının kullanım alanlarını inceler. |
Yeni medyanın etkileri ve amaçlarının toplum üzerindeki ilişkisini kurar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | İletişim, iletişim türleri, iletişimde yetkinlikler kavramları | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
2 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | İletişimde medya yansımaları | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
3 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Geleneksel medya ve yeni medya ilişkileri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
4 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Ağ toplumu, dijital kültür, enformasyon, bilgi toplumu | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
5 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Sosyal ağ platformlarının medyadaki yansımaları | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
6 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Medyada internet çağı, küresel kültür ve gözetim toplumu | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
7 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Yeni medyada pazarlama alanlarının kullanımı | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Yeni medyada söylem analizlerinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
10 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Sanal kimlikler ve siberkültür etkileri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
11 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Çevrimiçi topluluklarda yaşam tarzları ve kimlik oluşumları | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
12 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Eleştirel çerçevede yeni medyanın incelenmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
13 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Sosyal medya yapay zeka ve inovatif kullanımlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
14 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Geleceğin toplumunda yeni medyanın disütopik incelemeleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
15 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Genel değerlendirme | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Aydoğan, F. (2009). Eleştirel perspektiften yeni medya. Marmara İletişim Dergisi, (15). |
Aydoğan, F. (2017). Yeni Medya Kuramları. İstanbul: Der Yayınları. |
Aydoğan, F. (2020). Yeni Medya Kuramları 2. İstanbul: Der Yayınları. |
Binark, M. (2007). Yeni Medya Çalışmaları. Dipnot Yayınları. |
Binark, M. & Bayraktutan, G. (2013). Ayın karanlık yüzü yeni medya ve etik. |
Demir, M. (Ed.). (2014). Yeni Medya Üzerine... İstanbul: Literatürk. |
Deniz, A. Ç. & Hülür, A. B. (2016). Yeni Medya ve Toplum. İstanbul: Literatürk. |
Jenkins, H. (2016). Cesur Yeni Medya: Teknolojiler ve Hayran Kültürü. İstanbul: İletişim Yayınları. |
İnceoğlu, Y. & Çoban, S. (2015). İnternet ve Sokak. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. |
Saka, E. Türkiye'de Yeni Medya Çalışmaları 1. Taş Mektep Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
|
4 | |||||
2 |
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
|
4 | |||||
2 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
|
2 | |||||
2 |
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
|
4 | |||||
3 |
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 4 | 5 | 20 |
Proje Hazırlama | 4 | 5 | 20 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 52 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |