TR EN

İLERİ KURGU TEKNİKLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
STV355 İLERİ KURGU TEKNİKLERİ 5 4 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ADEM ÖZER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu derste öğrenciler yaptıkları projelerde mask, chroma key,crop, color collection, luminance key, seslendirme, multicam gibi ileri kurgu tekniklerini etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir.
İçerik: İleri kurgu teknikleri kullanılarak videolara estetik bir bakış açısı kazandırılıp, ses ve müzikle desteklenerek TV yayıncılık standartlarına uygun bir program, tanıtım ya da reklam filmi üretilecektir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İleri kurgu tekniklerinin neler olduğunu öğrenir.
İleri kurgu tekniklerini tek tek projelerinde uygular.
İleri kurgu tekniklerini projeye kazandırdıklarını kavrar.
Farkı programlarda hazırlanmış çalışma ve animasyonları kullanarak disiplinler arası projeler üretir.
Videoya ses, müzik, animasyon ile yeni anlamlar kazandırır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Genel olarak kurgu programı ile ilgili hatırlatmaların yapılır. Soru cevap şeklinde tüm unutulan başlıkların üzerinden geçilir. Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
2 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Kurguda aks çizgisinin ve hareket takibinin yapılması devamlılık kurgusu, Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
3 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Videoda görüntülerin renk düzenlemelerinin yapılması. Color correction, ışık düzenlemelerinin anlatılması Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
4 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Video filtrelerin kullanılması. Görüntüde White Balance ayarları ve hatalı çekilmiş görüntülerin renk referanslarının düzeltilmesi. Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
5 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Ses Ayarları audio filtrelerin kullanımı, fade in fade out, ses ve video senkronlarının eşleştirilmesi, video ve audio split uygulamalarının öğrenilmesi. Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
6 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Vektorskop ve Waveform monitörlerinin kullanımı. Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
7 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Video Filter’lara devam Colour balance ayarları, isteğe göre belirli renklerin ön plana çıkarılması, Chrominance. Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Chroma key, Luminance key, Matte key gibi ileri kurgu uygulamalarının kullanılması Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
10 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Bir Tv kanalına mesleki amaçlı olarak bir gezi yapılması. Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
11 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Kurguda yazının kullanımı. Yazıya efekt vermek, yazı alt bandı yaratmak ve kullanmak. Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
12 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Key-Logo, Key’leme, Crop-Motion ve efekt yazımının öğrenilmesi Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
13 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Key-Logo, Key’leme, Crop-Motion ve efekt yazımının öğrenilmesi Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
14 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Clone Efect, farklı programlarda yapılmış animasyonların kurgu ortamına aktarıp mevcut projede kullanılması. Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
15 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Clone Efect, farklı programlarda yapılmış animasyonların kurgu ortamına aktarıp mevcut projede kullanılması. Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Dmytryk, E. (2003). Sinemada Kurgu. Zafer Özden (çev.). İstanbul: İzdüşüm Yayınları.
Yurdugül, Y., Zinderen, İ. E. (2013) Sinema ve Televizyonda Özel Efekt. İstanbul: Doğu Kitabevi.
Küçükerdoğan, B. (2014). Sinemada Kurgu ve Eisenstein. İstanbul: Hayalperest Yayınevi.
Toprak, M. (2012). Filmin Dili: Kurgu. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
Canikligil, İ. (2007). Dijital Video ile Sinema. İstanbul: Pusula Yayınları.
Küçükerdoğan, B., Yavuz, T. & Zengin, İ. (2005). Video ve Film Kurgusuna Giriş. İstanbul: Es Yayınları.
Mascelli, J. V. (2002). Sinemanın 5 Temel Öğesi. Hakan Gür (çev.). İstanbul: İmge Yayınları.
Murch, W. (2005). Göz Kırparken. İlker Canikligil (çev.). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Kessler, F., Barnard, T. & Le Forestier, L. (2020). Mizansen Dekupaj Montaj. Bilge Demirtaş, Can Gündüz ve Osman Şişman (çev.). Eskişehir: Yort Kitap.
Büker, S. (2010). Sinemada Anlam Yaratma. İstanbul: Hayalperest Kitap.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
3
2
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
4
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
4
2
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
3
3
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 7 3 21
Okuma 0 0 0
Ödev 2 1 2
Proje Hazırlama 3 3 9
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 7 4 28
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 3 3 9
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 52 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0