TR EN

DİJİTAL PAZARLAMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HRY303 DİJİTAL PAZARLAMA 7 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ASLI ALBAYRAK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı öğrencilerin küreselleşen piyasada dijital pazarlama hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
İçerik: Derste, öğrencilerin, dijital platformlara ve dijital pazarlama kampanya yönetimine hakim olabilmelerini sağlayacak farklı konular incelenmektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bu dersin sonunda öğrenciler, medya, ajans ve reklamcılık sektörlerindeki yenilikçi gelişmeleri yorumlayabilecektir.
Bu dersin sonunda öğrenciler,markaların ihtiyaç duyacağı dijital pazarlama planlarını oluşturabilecektir.
Bu dersin sonunda öğrenciler,dijital platformları öğrenerek daha etkin pazarlama kampanyaları üretebilecektir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili okuma ve araştırma yapma Ders konularına genel bakış. Anlatım ve Tartışma
2 Konuyla ilgili okuma ve araştırma yapma Internet devri: Internet kullanımıyla birlikte yaşantımızda, ilişkilerimizde ve tüketimimizde yaşanan değişimler. Anlatım ve Tartışma
3 Konuyla ilgili okuma ve araştırma yapma Medyanın gelişimi ve yeni eğilimler. Anlatım ve Tartışma
4 Konuyla ilgili okuma ve araştırma yapma Dijital medyada mecra kullanımında temel bilgiler: Zengin medya, advergaming, banner reklamları, vb, Anlatım ve Tartışma
5 Konuyla ilgili okuma ve araştırma yapma Sosyal ağlar: Windows Live, Facebook, Twitter, Friendfeed ve Youtube. Anlatım ve Tartışma
6 Konuyla ilgili okuma ve araştırma yapma İçerik yaratma ve bir web sitesinin temel özellikleri. Anlatım ve Tartışma
7 Konuyla ilgili okuma ve araştırma yapma Markalama öğeleri ve interaktif bir site oluşumu. Anlatım ve Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili okuma ve araştırma yapma E-posta pazarlaması ve stratejileri. Anlatım ve Tartışma
10 Konuyla ilgili okuma ve araştırma yapma Dijital pazarlama ve markalama: Markanın online olmasının önemi. Anlatım ve Tartışma
11 Konuyla ilgili okuma ve araştırma yapma Başarılı yerel ve global kampanyalar. Anlatım ve Tartışma
12 Konuyla ilgili okuma ve araştırma yapma Arama ve arama motoru pazarlaması. Anlatım ve Tartışma
13 Konuyla ilgili okuma ve araştırma yapma Mobil pazarlamanın dinamikleri ve eğilimler. Anlatım ve Tartışma
14 Konuyla ilgili okuma ve araştırma yapma Sosyal medya dinamikleri: Blog’lar, viral, advertgaming, online seeding. Anlatım ve Tartışma
15 Konuyla ilgili okuma ve araştırma yapma Bütünleşik pazarlama iletişiminin yönetimi. Anlatım ve Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Karahasan, Fatoş; Taşlar Yerinden Oynarken Dijital Pazarlamanın Kuralları, Doğan Kitap, İstanbul, 2012.
Çelikkol, Mehmet; Açıkel Emre, Dijitoloji: Yeni Nesil Pazarlama ve Satış, Mediacat Yayınları, İstanbul, 2012.
Sevinç, Salih Seçkin; Pazarlama İletişiminde Sosyal Medya, Optimist Yayınları, İstanbul, 2012.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yiyecek ve içecek sektöründe çalışan tüm personelin çalışma alanlarını, sorumluluklarını iş güvenliği kurallarına dikkat ederek tanımlar.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Pişirmenin ardında yatan bilimsel gerçekleri bilir.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Pişirme işlemi sırasındaki kimyasal reaksiyonları anlayarak uyguladığı tekniklerin gıdanın yapısında, duyusal özelliklerinde, görünüşünde ve kimyasında ne gibi değişiklikler olabileceğinin farkında olarak sağlıklı, doğal, katkısız ve özgün yemek formülleri geliştirir.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türk ve Dünya mutfağını kültürel altyapısıyla birlikte değerlendirerek sahip olduğu bilgi ve becerileri sektörde kullanır.
3
2
Sağlıklı beslenme tabağı prensibini kullanarak kişiye özgü menüler oluşturur.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gastronomi disipliniyle ilişkili uluslararası gelişmeleri takip ederek etik değerler çerçevesinde projeler hazırlar.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İş hayatında veya akademik yaşamda yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelere kolayca adapte olur.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Disiplinler arası çalışmalarda veya iş hayatında farklı yaklaşımları karşılaştırıp yorumlar.
3
2
Farklı kültürel, sosyal, insani, sanatsal ve politik bakış açılarına göre karar ve eylemlerinin etik sonuçlarını açıkça belirtir.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir konaklama tesisinin finansal planını oluşturarak, maliyetini hesaplar.
3
2
Moleküler gastronomi bilgilerini kullanarak yemeğin kimyasını açıklar.
3
3
Sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda mesleki yaşamlarında küresel çevre sorunlarına karşı sorumlu davranış gösterir.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 8 8
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 1 8 8
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 18 18
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 34 0 107
Genel Toplam 107
Toplam İş Yükü / 25.5 4,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0