TR EN

DENEYSEL GRAFİK TASARIMI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GRA435 DENEYSEL GRAFİK TASARIMI 5 4 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ASLI ALBAYRAK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Tasarım elemanlarını farklı yöntem ve tekniklerle şekillendirerek estetik ve yaratıcı kompozisyonlar deneyimletmek.
İçerik: Günlük objeler, el çizimleri, resim ve illüstrasyonlar gibi elementleri kolaj, asamblaj, scan gibi yöntemler ile bir araya getirip, digital programlar aracılığı ile işlevsel bir tasarıma dönüştürmeyi deneyimleten projeleri içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Deneysel tasarım anlayışını açıklar.
Farklı tasarım yöntemlerini, metaryallerini ve tekniklerini deneyimler.
Kişisel bir tarz sergileyen yaratıcı görsel tasarımlar üretir.
Tasarım sürecinde tasarıma uygun yöntemler ve teknikler kullanma becerisi gösterir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Araştırma Deneysel tasarım kavramı - Örnek incelemeleri Anlatım, tartışma
2 Araştırma Deneysel tasarım kavramı - Örnek incelemeleri Anlatım, tartışma
3 Uygulama Proje: Kolaj / Asamblaj Uygulama
4 Uygulama Proje: Kolaj / Asamblaj Uygulama
5 Uygulama Yöntem ve Teknikler ( Örnek İncelemeleri) Uygulama
6 Uygulama Proje: Günlük objeler ile görsel oluşturma Uygulama
7 Uygulama Proje: Günlük objeler ile görsel oluşturma - eskizlerin incelenmesi ve yorumlama Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Uygulama Proje: Günlük objeler ile görsel oluşturma - eskizlerin incelenmesi ve yorumlama Uygulama
10 Araştırma Tasarımda yaratıcı düşünce Anlatım, tartışma
11 Uygulama Proje: Görsel Metafor Uygulama
12 Uygulama Proje: Görsel Metafor Uygulama
13 Uygulama Proje: Kavramsal Tasarım Uygulama
14 Uygulama Proje: Kavramsal Tasarım - eskizlerin incelenmesi ve yorumlama Uygulama
15 Uygulama Proje: Kavramsal Tasarım - eskizlerin incelenmesi ve yorumlama Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Heller S., Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir, 2016, Litaritür Yayıncılık.
Kınık M., Grafik Tasarım ve Üretim Teknolojileri, 2005, Asil Yayın.
Ambrose G., Harris P., Yaratıcı Tasarımın Temelleri, 2013, Litaritür Yayıncılık.
Berger J., Mohr J., Anlatmanın Başka Bir Biçimi, 2015, Agora Kitaplığı.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yiyecek ve içecek sektöründe çalışan tüm personelin çalışma alanlarını, sorumluluklarını iş güvenliği kurallarına dikkat ederek tanımlar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Pişirmenin ardında yatan bilimsel gerçekleri bilir.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Pişirme işlemi sırasındaki kimyasal reaksiyonları anlayarak uyguladığı tekniklerin gıdanın yapısında, duyusal özelliklerinde, görünüşünde ve kimyasında ne gibi değişiklikler olabileceğinin farkında olarak sağlıklı, doğal, katkısız ve özgün yemek formülleri geliştirir.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türk ve Dünya mutfağını kültürel altyapısıyla birlikte değerlendirerek sahip olduğu bilgi ve becerileri sektörde kullanır.
2
Sağlıklı beslenme tabağı prensibini kullanarak kişiye özgü menüler oluşturur.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gastronomi disipliniyle ilişkili uluslararası gelişmeleri takip ederek etik değerler çerçevesinde projeler hazırlar.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İş hayatında veya akademik yaşamda yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelere kolayca adapte olur.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Disiplinler arası çalışmalarda veya iş hayatında farklı yaklaşımları karşılaştırıp yorumlar.
2
Farklı kültürel, sosyal, insani, sanatsal ve politik bakış açılarına göre karar ve eylemlerinin etik sonuçlarını açıkça belirtir.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir konaklama tesisinin finansal planını oluşturarak, maliyetini hesaplar.
2
Moleküler gastronomi bilgilerini kullanarak yemeğin kimyasını açıklar.
3
Sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda mesleki yaşamlarında küresel çevre sorunlarına karşı sorumlu davranış gösterir.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 13 2 26
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 1 6 6
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0