Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
GRA435 |
DENEYSEL GRAFİK TASARIMI |
5 |
4 |
2 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. ASLI ALBAYRAK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Tasarım elemanlarını farklı yöntem ve tekniklerle şekillendirerek estetik ve yaratıcı kompozisyonlar deneyimletmek. |
İçerik: |
Günlük objeler, el çizimleri, resim ve illüstrasyonlar gibi elementleri kolaj, asamblaj, scan gibi yöntemler ile bir araya getirip, digital programlar aracılığı ile işlevsel bir tasarıma dönüştürmeyi deneyimleten projeleri içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Deneysel tasarım anlayışını açıklar. |
Farklı tasarım yöntemlerini, metaryallerini ve tekniklerini deneyimler. |
Kişisel bir tarz sergileyen yaratıcı görsel tasarımlar üretir. |
Tasarım sürecinde tasarıma uygun yöntemler ve teknikler kullanma becerisi gösterir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Araştırma |
Deneysel tasarım kavramı - Örnek incelemeleri |
Anlatım, tartışma |
2 |
Araştırma |
Deneysel tasarım kavramı - Örnek incelemeleri |
Anlatım, tartışma |
3 |
Uygulama |
Proje: Kolaj / Asamblaj |
Uygulama |
4 |
Uygulama |
Proje: Kolaj / Asamblaj |
Uygulama |
5 |
Uygulama |
Yöntem ve Teknikler ( Örnek İncelemeleri) |
Uygulama |
6 |
Uygulama |
Proje: Günlük objeler ile görsel oluşturma |
Uygulama |
7 |
Uygulama |
Proje: Günlük objeler ile görsel oluşturma - eskizlerin incelenmesi ve yorumlama |
Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Uygulama |
Proje: Günlük objeler ile görsel oluşturma - eskizlerin incelenmesi ve yorumlama |
Uygulama |
10 |
Araştırma |
Tasarımda yaratıcı düşünce |
Anlatım, tartışma |
11 |
Uygulama |
Proje: Görsel Metafor |
Uygulama |
12 |
Uygulama |
Proje: Görsel Metafor |
Uygulama |
13 |
Uygulama |
Proje: Kavramsal Tasarım |
Uygulama |
14 |
Uygulama |
Proje: Kavramsal Tasarım - eskizlerin incelenmesi ve yorumlama |
Uygulama |
15 |
Uygulama |
Proje: Kavramsal Tasarım - eskizlerin incelenmesi ve yorumlama |
Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Heller S., Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir, 2016, Litaritür Yayıncılık. |
Kınık M., Grafik Tasarım ve Üretim Teknolojileri, 2005, Asil Yayın. |
Ambrose G., Harris P., Yaratıcı Tasarımın Temelleri, 2013, Litaritür Yayıncılık. |
Berger J., Mohr J., Anlatmanın Başka Bir Biçimi, 2015, Agora Kitaplığı. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yiyecek ve içecek sektöründe çalışan tüm personelin çalışma alanlarını, sorumluluklarını iş güvenliği kurallarına dikkat ederek tanımlar.
|
|
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Pişirmenin ardında yatan bilimsel gerçekleri bilir.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Pişirme işlemi sırasındaki kimyasal reaksiyonları anlayarak uyguladığı tekniklerin gıdanın yapısında, duyusal özelliklerinde, görünüşünde ve kimyasında ne gibi değişiklikler olabileceğinin farkında olarak sağlıklı, doğal, katkısız ve özgün yemek formülleri geliştirir.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Türk ve Dünya mutfağını kültürel altyapısıyla birlikte değerlendirerek sahip olduğu bilgi ve becerileri sektörde kullanır.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Sağlıklı beslenme tabağı prensibini kullanarak kişiye özgü menüler oluşturur.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gastronomi disipliniyle ilişkili uluslararası gelişmeleri takip ederek etik değerler çerçevesinde projeler hazırlar.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İş hayatında veya akademik yaşamda yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelere kolayca adapte olur.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Disiplinler arası çalışmalarda veya iş hayatında farklı yaklaşımları karşılaştırıp yorumlar.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Farklı kültürel, sosyal, insani, sanatsal ve politik bakış açılarına göre karar ve eylemlerinin etik sonuçlarını açıkça belirtir.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir konaklama tesisinin finansal planını oluşturarak, maliyetini hesaplar.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Moleküler gastronomi bilgilerini kullanarak yemeğin kimyasını açıklar.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda mesleki yaşamlarında küresel çevre sorunlarına karşı sorumlu davranış gösterir.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
3 |
39 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
13 |
2 |
26 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
1 |
6 |
6 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
43 |
0 |
129 |
|
Genel Toplam |
129 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|