TR EN

GÖRSEL ALGI VE REKLAMCILIK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ILT376 GÖRSEL ALGI VE REKLAMCILIK 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ASLI ALBAYRAK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, görme, algılama ve görsel ifade becerilerini geliştirmek, reklamcılık alanında bunların nasıl kullanıldığını göstermek ve bir proje eşliğinde bu ifade şekillerini ortaya koymaktır.
İçerik: Bu dersin içeriği, reklamcılık temel ilkelerini ve reklam türlerini tanımlamak ve reklam kültürü içerikli tasarımlar yapmayı kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Görme, algılama ve ifade etme becerilerini geliştirerek görsel mesajlar oluşturur
Geniş kapsamlı bir görsel proje tasarlar ve yaratıcı düşünerek bu projeyi görselleştirir.
Reklam yazma ve yaratam sürecine kullanılan kavramları tanımlar.
Gestalt ilkelerini ileri düzeyde kullanır.
İletişim Tasarım bilimin ilkelerini kullanarak bir iletişim kampanyası hazırlar.
Adobe Creative Cloud konsolundaki programları ileri düzeyde kullanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Türkiye’de ve dünyada reklamın tarihçesi Tartışma
2 İlgili kitaptan bölümleri oku. Reklamın amaçları reklam mesajları ve etkileri Anlatma, Problem Çözme
3 İlgili kitaptan bölümleri oku. İkna ve İkna odaklı reklam mesajları Anlatma, Örnek Olay, Problem Çözme
4 İlgili kitaptan bölümleri oku. Gestalt kuramı Anlatma, Bireysel Çalışma
5 İlgili kitaptan bölümleri oku. Reklam türleri Anlatma, Problem Çözme
6 İlgili kitaptan bölümleri oku. Reklam ve hedef kitle Anlatma
7 İlgili kitaptan bölümleri oku. Reklam ve Hedef Kitle Bireysel Çalışma
8 - ARA SINAV -
9 İlgili kitaptan bölümleri oku. Reklam Kültür ve Mit Bireysel Çalışma
10 İlgili kitaptan bölümleri oku. Reklam ortamları Bireysel Çalışma
11 İlgili kitaptan bölümleri oku. Reklam ortamları Bireysel Çalışma
12 İlgili kitaptan bölümleri oku. Gazete ve dergi reklamlarının özellikleri Bireysel Çalışma
13 - Televizyon reklamında prodüksiyon Bireysel Çalışma
14 - Storyboard Bireysel Çalışma
15 - Genel Tekrar Bireysel Çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Teker, U. (2002). Grafik Tasarım Reklam. İzmir: Dokuz Eylül Yayınları.
Avalin, M. (1997). Reklam Yazma Sanatı. İstanbul. Epsilon Yayınları.
Sansarcı, E., Güler Ertan, Emin Sansarcı. (2016). Görsel Sanatlarda Anlam ve Algı. İstanbul: Alternatif Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yiyecek ve içecek sektöründe çalışan tüm personelin çalışma alanlarını, sorumluluklarını iş güvenliği kurallarına dikkat ederek tanımlar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Pişirmenin ardında yatan bilimsel gerçekleri bilir.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Pişirme işlemi sırasındaki kimyasal reaksiyonları anlayarak uyguladığı tekniklerin gıdanın yapısında, duyusal özelliklerinde, görünüşünde ve kimyasında ne gibi değişiklikler olabileceğinin farkında olarak sağlıklı, doğal, katkısız ve özgün yemek formülleri geliştirir.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türk ve Dünya mutfağını kültürel altyapısıyla birlikte değerlendirerek sahip olduğu bilgi ve becerileri sektörde kullanır.
2
Sağlıklı beslenme tabağı prensibini kullanarak kişiye özgü menüler oluşturur.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gastronomi disipliniyle ilişkili uluslararası gelişmeleri takip ederek etik değerler çerçevesinde projeler hazırlar.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İş hayatında veya akademik yaşamda yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelere kolayca adapte olur.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Disiplinler arası çalışmalarda veya iş hayatında farklı yaklaşımları karşılaştırıp yorumlar.
2
Farklı kültürel, sosyal, insani, sanatsal ve politik bakış açılarına göre karar ve eylemlerinin etik sonuçlarını açıkça belirtir.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir konaklama tesisinin finansal planını oluşturarak, maliyetini hesaplar.
2
Moleküler gastronomi bilgilerini kullanarak yemeğin kimyasını açıklar.
3
Sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda mesleki yaşamlarında küresel çevre sorunlarına karşı sorumlu davranış gösterir.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 5 12 60
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 18 18
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 10 10
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 21 0 130
Genel Toplam 130
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0